اسپیس ایکس بزرگ‌ترین و خطرناک‌ترین مانور پرواز استارشیپ 5 را قبل از پرتاب آزمایش کرد

اسپیس ایکس بزرگ‌ترین و خطرناک‌ترین مانور پرواز استارشیپ 5 را قبل از پرتاب آزمایش کرد

این توصیه سرمایه گذاری نیست. نویسنده در هیچ یک از سهام ذکر شده هیچ سمتی ندارد. Wccftech.com یک خط مشی اخلاقی و افشای اطلاعات دارد.

در حالی که منتظر است تا اداره هوانوردی فدرال (FAA) مشخصات پرواز خود را برای پنجمین آزمایش Starship پاک کند، اسپیس ایکس مشغول آزمایش سکوی پرتاب و بازوهای برج خود است تا سعی کند تقویت کننده موشک Super Heavy با ارتفاع 232 فوت را پس از پرواز 5 بگیرد. آزمایش آتی استارشیپ اولین آزمایشی است که برای گرفتن برج خطرناک تلاش می کند، و آخرین به روز رسانی استارشیپ اسپیس ایکس که در اوایل این ماه ارائه شد، به اشتراک گذاشت که در طول زمانی که FAA برای ارزیابی پرواز 5 استارشیپ خود طول می کشد، به تنظیم دقیق این رویه ادامه خواهد داد. برنامه آزمایشی.

SpaceX چندین شبیه سازی گرفتن را با بازوهای برج پرتاب Starship قبل از پرواز 5 انجام می دهد

SpaceX برای اولین بار شروع به بازوهای برج پرتاب را برای یک شکار تقویت کننده در ژوئن آزمایش کنید، زمانی که یک تکه از یک تقویت کننده موشک را به سکو منتقل کرد. این آزمایش‌ها نشان داد که بازوهای برج که چاپستیک نیز نامیده می‌شوند، مکرراً به کناره‌های سیلندر ضربه می‌زنند، زیرا تیم‌ها تلاش می‌کردند یک صید موفق را شبیه‌سازی کنند. پس از این آزمایش، طبق فیلم‌های رسانه‌های محلی، یکی از بازوهای برج جایگزین شد، و با تغییر تمرکز اسپیس‌ایکس روی Starship مرحله دوم، سرعت آزمایش کاهش یافت.

اکنون، در حالی که منتظر مجوز FAA برای پرواز استارشیپ 5 است، اسپیس ایکس آزمایش بازوهای برج را برای تلاش برای گرفتن خطرناک از سر گرفته است. اوایل این هفته قطعه تقویت کننده را به پد ارسال کرد و قبل از برداشتن آن از برج و فرستادن آن به مراکز تولید و مونتاژ اوایل امروز، آن را با بازوها آزمایش کرد.

فیلم از رسانه‌های محلی نشان می‌دهد که بازوهای برج حداقل شش بار در آخرین اجرا آزمایش شده‌اند. چند مورد از اینها آزمایش را در حالی که بالای قطعه تقویت کننده بودند شبیه سازی کردند، و آزمایشات دیگر دیدند که بازوها در اطراف سیلندر تا جایی که می توانند بدون ضربه زدن به آن بسته می شوند.

پشته کامل Starship SpaceX در تگزاس قابل مشاهده است. تصویر: SpaceX/X

در حال حرکت به سمت پنجمین آزمایش Starship که می‌تواند در انتهای این ماه یا اوایل سپتامبر انجام شود، مرحله دوم موشک شاهد چندین آتش‌سوزی ثابت بوده است. علیرغم اینکه اسپیس ایکس چهار بار تمام پشته را پرواز کرده است، هنوز احتراق موتور در مدار را با مرحله دوم نشان نداده است. استارشیپ پرواز 5 می‌تواند شاهد انجام این آزمایش حیاتی نیز باشد، و اگر هم گیرش برج و هم احتراق موتور موفقیت‌آمیز باشد، اسپیس‌ایکس چندین نقطه بازرسی را در توسعه موشک‌اش پاک خواهد کرد.

آزمایش‌های اخیر برج‌گیری همچنین نشان داد که SpaceX حرکت عمودی بازوها را در جایی که آنها بالا و پایین می‌رفتند در حالی که قسمت تقویت کننده بین آنها قرار می‌گرفت، آزمایش کرد. در آزمایش‌های دیگری که شامل بسته شدن بازوها در اطراف قطعه موشک بود، هر دوی آن‌ها به طور همزمان در طول برخی آزمایش‌ها حرکت می‌کردند و در آزمایش‌های دیگر فقط یک بازو به سیلندر نزدیک شد.

Starship Flight 4 اولین باری بود که هم تقویت کننده Super Heavy و هم کشتی مرحله دوم با موفقیت در آب فرود آمدند. این بدان معنی است که اگر کشتی در طول پرواز 5 این کار را تکرار کند، اسپیس ایکس ممکن است مرحله دوم را پس از پرواز 6 به سایت پرتاب بازگرداند. مرحله دوم اولین موشک در نوع خود است که به گونه ای طراحی شده است که کاملا قابل استفاده مجدد باشد، به عنوان بخشی از تلاش اسپیس ایکس برای کاهش شدید هزینه ها. پرتاب می کند و سرعت پرتاب های متوالی را برای برنامه هایش برای استعمار در نهایت مریخ افزایش می دهد.

خروج از نسخه موبایل