اخبار روز

برگزاری رقابت بین المللی در سیستان و بلوچستان با تکمیل زیرساخت‌ها

برگزاری رقابت بین المللی در سیستان و بلوچستان با تکمیل زیرساخت‌ها

۱۴:۵۴ ۰۱ مرداد ۱۴۰۳

پژمان فزونخواه  با بیان اینکه ورزش یک مقوله چند بعدی است که همه ابعاد وجودی انسان را در بر می‌گیرد، افزود: فدراسیون جودو جمهوری اسلامی ایران، پیشرو یک نهضت در ورزش کشور است.

وی با اشاره به برگزاری رقابت منطقه ۶ کشور بخش نوجوانان و جوانان آقا و خانم با حضور ۶ استان کشور در زاهدان، ادامه داد: سیستان و بلوچستان با توجه به ظرفیت و توانمندی که دارد می‌تواند میزبان برگزاری رقابت ملی، بین المللی و حتی آسیایی باشد، اما تحقق این موضوع، مستلزم فراهم بودن و بروزرسانی زیرساخت‌ها و تجهیزات است که در این زمینه نیازمند حمایت و جذب سرمایه گذاران، اسپانسر‌ها و علاقمندان به ورزش هستیم، چرا که ورزش در دنیا صنعت به شمار رفته و به توسعه کمک می‌کند.

سرپرست دبیرکلی فدراسیون جودو تاکید کرد: جودو ورزشی است که در کنار سایر بازی‌های سنتی و بومی می‌تواند سیستان و بلوچستان را موفق نشان دهد و در تقویت وحدت اثرگذار باشد.

وی ادامه داد: حقیقتی وجود دارد و آن، اینکه سیستان و بلوچستان جزو استان‌های محروم کشور است؛ اما امکانات ایده آل و مسوولان هماهنگی دارد؛ باید ذهنیت و نگاه‌ها به این استان تغییر کند چرا که امنیت در آن جاری و ساری بوده و از حیث اقتصادی و سایر موارد هم ظرفیت‌های بی نظیر دارد، نیاز است تا تبلیغات خوبی در این زمینه‌ها صورت پذیرد.

فزونخواه با اشاره به اینکه سیستان و بلوچستان می‌تواند میزبانی رقابت مختلف را داشته باشد، اظهار کرد: اگر به دنبال میزبانی رقابت ملی، بین المللی و حتی آسیایی هستیم باید براساس استاندارد‌های جهانی، امکانات و تجهیزاتمان در این استان، بروز رسانی و استاندارد باشد.

لزوم راه‌اندازی مدرسه جودو در سیستان و بلوچستان

وی تصریح کرد: باید خانه و مدرسه جودو و پایگاهی برای استعدادیابی این ورزش در سیستان و بلوچستان ساخته و راه‌اندازی شود تا شاهد شکوفایی هرچه بیشتر استعداد‌های جودو در این استان پهناور باشیم و در این راستا، فدراسیون جودو نیز آماده است تا حد توان، کمک به استان را به عنوان یک اولویت انجام دهد.

سرپرست دبیرکلی فدراسیون جودو بیان کرد: در حوزه سخت افزاری به مثل تشک، نیروی انسانی متخصص مثل داور و حتی مربی‌های بین المللی و سطح یک آماده کمک به جودو سیستان و بلوچستان هستیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به بررسی و مشاهدات و اطلاعات به دست آمده، سیستان و بلوچستان در بخش بانوان ورزش جودو ظرفیت‌تای بالایی دارد که متاسفانه سال‌های گذشته به آن توجه لازم نشده، با توجه به ظرفیت بانوان این خطه باید به این بخش توجه ویژه‌ای شود تا در آینده‌ای نزدیک، شاهد حضور بانوان جودوکار این خطه در سکو‌های جهانی و کسب مقام آنان باشیم.

فزونخواه افزود: رئیس فدراسیون جهانی جودو قول‌های خوبی داده که برخی از آنها شامل تشک‌های مجهز و اعزام مربی بوده، ما قصد داریم این تشک‌ها را بین استان‌های محروم مانند سیستان و بلوچستان و بویژه شهرستان زاهدان اهدا کنیم، مربی هم به این مناطق اعزام خواهیم کرد تا سطح جودو در این استان ارتقا یابد.

وی گفت: تا زمانی که یک سالن اختصاصی و مدرسه جودو در سیستان و بلوچستان وجود نداشته باشد، هر کاری انجام دهیم، ثمره نمی‌دهد، باید خانه جودو و مدرسه جودو در این منطقه ساخته و راه‌اندازی شود تا شاهد شکوفایی هرچه بیشتر استعداد‌های جودو در این استان باشیم.

حمایت فدراسیون جودو از برگزاری رقابت جام وحدت و دوستی در سیستان و بلوچستان

سرپرست دبیرکلی فدراسیون جودو تاکید کرد: ورزش جودو در کنار ورزش‌های سنتی و کبدی می‌تواند برگ برنده‌ای برای سیستان و بلوچستان شود و این استان را در سطح کشوری و بین المللی موفق نشان دهد.

وی خاطرنشان کرد: فدراسیون جودو در راستای سیاست‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی، گام برمی دارد و پیشانی بحث مبارزه با استکبار جهانی است و در وحدت ملی و اقوام هم پیش قدم بوده و خواهد بود.

فزونخواه تاکید کرد: با توجه به ظرفیت سیستان و بلوچستان، در فدراسیون جودو، آماده حمایت از برگزاری رقابت جام وحدت و دوستی جودو در این استان با حضور کشور‌های همسایه به مثل افغانستان، پاکستان، بحرین و عمان در بخش‌های مختلف حتی حوزه مالی هستیم؛ اما برای تحقق این موضوع نیاز هست تا خود مسوولان این خطه هم پای کار بیایند و در این خصوص تلاش کنند.

 

منبع : خبرنگاران جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا