اخبار روز

اختصاص اعتبارات دولتی برای ساخت گرم‌خانه در قم

اختصاص اعتبارات دولتی برای ساخت گرم‌خانه در قم

۲۲:۳۶ ۳۱ تير ۱۴۰۳

به نقل از شهرداری قم، رضا درودگر، درباره اعتبارات عمومی دولت برای پروژه‌های شهری قم در سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: در مسئله اعتبارات دولتی تا پایان سال تفریغ بودجه به سازمان برنامه‌وبودجه ارائه می‌شود و پس‌ازآن مهلت برای مصرف این اعتبارات در دوره متمم وجود دارد.

وی افزود: از کل ۱۳۵ میلیارد تومان بودجه عمومی دولت جهت انجام پنج پروژه‌های شهری قم در سال ۱۴۰۲، به‌طور تقریبی ۱۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای اصلاح و تکمیل سرویس‌های بهداشتی میدان امام خمینی (ره) و یک سرویس سیار در مسیر پیامبر اعظم (ص) تخصیص یافت.

ذی‌حساب طرح‌های عمرانی شهرداری قم با بیان اینکه در کار‌های ذی‌حسابی پرداخت‌ها به‌صورت الکترونیکی است، خاطرنشان کرد: صورت‌وضعیت پیمانکار پس از تأیید به دفتر فنی می‌رود و مستقیم از بانک مرکزی جمهوری اسلامی به‌حساب ذی‌نفعان واریز و همه‌چیز به‌صورت پیمانکاری انجام می‌شود.

وی با اشاره به سهم قطار شهری قم از بودجه عمومی دولت، ادامه داد: هرسال در بودجه عمومی دولت یک ردیفی به نام «شهرداری قم، احداث قطار شهری» با کد ۱۵۰۲۲۰ در ردیف ملی وجود دارد و چهار پروژه دیگر از ردیف‌های استانی اعتبار می‌گیرد.

درودگر تأکید کرد: برای قطار شهری مبلغ پنج میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به‌صورت نقدی و ۳۰ میلیارد تومان از اسناد خزانه تعلق‌گرفته که از چهار پروژه باقی‌مانده یکی از آنها مربوط به تعمیرات و روکش آسفالت معابر است و قیر خریداری‌شده در اختیار سازمان توسعه و عمران قرار گرفت.

وی اضافه کرد: پروژه دیگر ایجاد زیرساخت‌های گردشگری همچون پارک‌های کوهستان شامل بوستان کوثر، زائر و خضر است که از سال ۹۶ با ۳۸ میلیارد تومان اعتبار آغاز شده و ۲۱ میلیارد تومان اعتبار به آن اختصاص پیدا کرد که شش‌ونیم میلیارد تومان توسط پیمانکار صورت‌وضعیت داده و ۱۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان آن تا پایان تیر باید هزینه شود.

ذی‌حساب طرح‌های عمرانی شهرداری قم افزود: احداث گرم‌خانه در منطقه ۵ شهر قم مورد بعدی است که در سال ۱۴۰۰ مبلغ سه میلیارد تومان، در سال ۱۴۰۱ مبلغ سه میلیارد تومان و سال ۱۴۰۲ نیز دو میلیارد تومان اختصاص‌یافته و هزینه شده است.

منبع : خبرنگاران جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا