اخبار روز

۱۵ هزار جعبه تخم نوغان در داخل تولید شد

۱۵ هزار جعبه تخم نوغان در داخل تولید شد

۱۲:۲۹ ۳۱ تير ۱۴۰۳

رضا صورتی زنجانی، رئیس مرکز تحقیقات کرم ابریشم در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آمار تولید تخم نوغان در بهار امسال به ۱۵ هزار جعبه رسیده که نسبت به سه سال گذشته  که ۴ هزار جعبه بود، رشد معناداری داشته است.

به گفته او، ۱۵ هزار جعبه تخم نوغان با احتساب ۱۵ درصد افزایش وزن پیله و با احتساب قیمت روز، حدود ۵۰ میلیارد تومان در سال ارزش افزوده برای بهره‌برداران ایجاد می‌کند.

صورتی زنجانی با بیان اینکه امسال برای فعالیت نوغانداری ۳۶ هزار جعبه تخم نوغان وارد کشور شد، افزود: این میزان واردات در سه سال پیش حدود ۴۵ هزار جعبه تخم نوغان بود.

رئیس مرکز تحقیقات ابریشم کشور ادامه داد: هر ۵.۲ کیلو پیله تولید شده از تخم نوغان ایرانی به یک کیلوگرم نخ ابریشم و هر ۵.۸ تا ۶‌.۲ کیلوگرم پیله تولید شده از تخم نوغان وارداتی به یک کیلوگرم نخ ابریشم تبدیل می‌شود و این حاکی از بالاتر بودن عیار پیله ایرانی نسبت به موارد مشابه وارداتی است.

او درباره کیفیت تخم نوغان تولید داخل افزود: تخم نوغان تولید داخل از کیفیت خوبی برخوردار است به طوری که نوغانداران بیشتر به خرید داخلی تمایل دارند.

صورتی زنجانی گفت: با افزایش تولید پیله ابریشم در داخل و تبدیل آن به نخ ابریشم، خوداتکایی در صنعت فرش نیز افزایش می‌یابد.

خبرنگار: آزاده محبی

منبع : خبرنگاران جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا