اخبار روز

طراحی نرم‌افزار مدیریت فرایند‌های اجرایی المپیاد جهانی فیزیک در دانشگاه صنعتی اصفهان

طراحی نرم‌افزار مدیریت فرایند‌های اجرایی المپیاد جهانی فیزیک در دانشگاه صنعتی اصفهان

۰۶:۳۲ ۳۱ تير ۱۴۰۳

 مسئول کمیته پذیرش مدیریت نیرو‌های اجرایی درخصوص ایده طراحی این نرم‌افزار گفت: ایده طراحی نرم‌افزار به دلیل حجم کار، تنوع وظایف و انجام کار‌های مختلف در مکان‌های متفاوت و به جهت مدیریت نیروی انسانی مطرح شد و نرم‌افزاری موردنظرر بود که پایگاه‌داده و سرور آن در داخل دانشگاه بوده و امور موردنیاز را به‌صورتت شخصی‌سازی شده انجام دهد. 

مریم حسنوند افزود: نرم‌افزار‌های معمول بازار که برای مدیریت پروژه مورداستفاده قرار می‌گرفتند برای این امر بررسی شدند، اما انعطاف‌پذیری لازم برای اهداف این رویداد را نداشت، این نرم‌افزار به‌گونه‌ای طراحی شد که متناسب با امور و وظایف مدنظر کمیته‌ها در راستای برگزاری هرچه بهتر المپیاد باشد. 

مسئول کمیته مدیریت نیرو‌های اجرایی با اشاره به اینکه نرم‌افزار «کاج» قابل‌استفاده در سایر رویداد‌ها نیز هست، عنوان کرد: این نرم‌افزار بسیار قابل‌انعطاف طراحی شده و فقط مختص المپیاد نیست بلکه در طراحی آن سعی شده امکان تعریف نقش‌ها و وظایف مختلف در آن وجود داشته باشد و متناسب با نیازها، قابلیت تغییر و توسعه دارد.

او اضافه کرد: این نرم‌افزار قابلیت استفاده توسط هرکدام از کمیته‌های اجرایی را دارد و مدیران کمیته‌ها می‌توانند وظایف افراد مختلف در بازه‌های زمانی مشخص را در نرم‌افزار وارد کنند و علاوه بر ساماندهی و تقسیم وظایف، بر فعالیت‌ها نظارت کامل داشته باشند.

حسنوند در ارتباط با قابلیت اعلام وضعیت هشدار در نرم‌افزار بیان کرد: یکی از ویژگی‌های مثبت نرم‌افزار این است که در صورت بروز هرگونه مشکل اورژانسی، افراد می‌توانند بدون نیاز به نوشتن متن و تنها با ارسال علامت هشدار، وضعیت موجود را به سرپرست و تمامی مدیران بالادستی خود اعلام کنند تا به‌سرعت و در کمترین زمان مشکل برطرف شود، همچنین موقعیت مکانی افراد در نرم‌افزار قابل‌مشاهده است.

گروهی از فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعتی اصفهان به درخواست کمیته اجرایی این رویداد در کوتاه‌ترین زمان، نرم‌افزار «کاج» را برای تسهیل در امر برقراری ارتباطات لازم و انجام هماهنگی‌های مختلف طراحی و ارائه کردند که در IPhO۲۰۲۴ توسط کمیته‌های مختلف مورداستفاده قرار می‌گیرد.

منبع : خبرنگاران جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا