اخبار روز

اعضای کابینه دولت باید برنامه محور باشند/ نمایندگان در جلسه رای اعتماد نگاه فراجناحی داشته باشند

اعضای کابینه دولت باید برنامه محور باشند/ نمایندگان در جلسه رای اعتماد نگاه فراجناحی داشته باشند

۰۷:۰۰ ۳۰ تير ۱۴۰۳

مصطفی طاهری نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به معیارهای وکلای ملت برای رای اعتماد به کابینه دولت چهاردهم، اظهار کرد: در کابینه پیشنهادی دولت چهاردهم باید افراد فراجناحی، توانمند با سابقه کاری مشخص حضور داشته باشند تا بتوانند خواسته‌های مردم و نظام را برآورده کنند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه رئیس جمهور منتخب سابقه چندین دوره نمایندگی مجلس را دارد و با فضا و شرایط مجلس درباره رای اعتماد به وزرا آشنایی کامل دارد، افزود: آقای پزشکیان باید با مشورت با کارشناسان و بزرگان نظام افرادی را در قالب کابینه‌ به مجلس معرفی کند که برنامه محور باشند.

نماینده زنجان در مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه مجلس و نمایندگان بر برنامه محور بودن وزرا برای برون رفت از مشکلات تاکید زیادی دارد، ادامه داد: وزرای اقتصادی دولت چهاردهم به مانند صنعت، معدن و تجارت،اقتصاد و نیرو باید برنامه خود برای حل مشکلات موجود اعلام کنند تا وکلای ملت به خوبی آنها را بررسی کنند تا مشخص شود آنها چه میزان توانایی حل مشکلات موجود را دارند.

طاهری با بیان اینکه در چینش کابینه باید توانمندی‌ها و تجربیات افراد در اولویت اصلی باشد، اضافه کرد:با توجه به اینکه کشور در شرایط حساسی قرار دارد باید وزرای دولت چهاردهم فراجناحی و بدون دید سیاسی و حزبی انتخاب شوند.

وی با تاکید بر اینکه نمایندگان نیز باید در انتخاب‌های خود دقت لازم را داشته باشند چرا اینکه اگر می‌خواهند به فردی رای اعتماد بدهند باید آن فرد توانمند و مدیر باشد، عنوان کرد: وکلای ملت نیز باید در بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی نگاه غیر سیاسی و جناحی داشته باشند و صلاحیت اشخاص را بر اساس استانداردهای فنی و توانمندی‌های آنها بررسی کنند.

نماینده زنجان در مجلس با بیان اینکه وزرای پیشنهادی باید در تراز انقلاب باشند، گفت: در نهایت آنچه برای مجلس شورای اسلامی در بررسی صلاحیت کابینه پیشنهادی دارای اهمیت است رعایت چارچوبهای انقلاب و نظام است.

منبع : خبرنگاران جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا