اخبار روزاقتصاد

“آیا کوه Gox مورد حمله قرار گرفته است؟” – درام بازپرداخت ها را تماشا می کند

“آیا کوه Gox مورد حمله قرار گرفته است؟” – درام بازپرداخت ها را تماشا می کند

این یک شرمساری دیگر برای کسانی است که بر ورشکستگی کوه Gox نظارت می کنند، یکی از کاربران ردیت با کنایه گفت که ترس به خاطر انتقاد از اینکه چقدر کل عملیات ناکارآمد بوده است، کارما بوده است.

این 10 سال وحشتناک برای بیت‌کوین‌ها اولیه بوده است که همه چیز را در Mt. هک Gox — با 850000 بیت کوین به سرقت رفته در مقابل چشمان آنها.

بعد از تأخیرها و ناامیدی های به ظاهر بی پایان، سرانجام روزنه ای از امید وجود دارد که آنها به زودی غرامتی از صرافی محکوم به فنا دریافت خواهند کرد که به ورشکستگی منجر شد.

اما گویی طلبکاران به اندازه کافی متضرر نشده‌اند، ترس جدیدی از حمله جدید در این هفته وجود داشت – با دریافت ده‌ها ایمیل از ورود بازیگران مخرب به حساب‌هایشان.

اکنون تلاش‌ها برای متحد کردن قربانیان با 141000 بیت کوین که بعداً بازیابی شده‌اند آغاز شده است، و به نظر می‌رسد که یک فرد فرصت‌طلب ممکن است سعی در دزدیدن کریپتو که مال آنها نیست.

بعد از تمام گذراندن آنها، این واقعاً نمک را به زخم کسانی که برای یک دهه از جیب خود بریده‌اند می‌پاشد.

«فقط 15 اعلان برای ورود به حساب دریافت کردم. اکنون نمی توانم به حساب من وارد شوم. آیا mtgox مورد حمله قرار گرفته است؟” یک کاربر در Reddit نوشت.

آنها بعداً از اینکه سیستم آنلاین به بازدیدکنندگان اجازه نمی‌دهد مکان ارسال پرداخت‌ها را تغییر دهند، ابراز آرامش کردند.

به نظر می‌رسد @ovkovk تنها نبوده و دیگران به شبکه اجتماعی هجوم آورده‌اند تا بگویند که همان اتفاقی برای آنها افتاده است.

جوهانسون @Joohansson پاسخ داد: «من حدس می‌زنم که مهاجمی سابقه همه (یا تعداد زیادی از) ایمیل‌های gox را داشته باشد و تلاش می‌کند به زور وارد شود. قبلاً هم اتفاق افتاده است.

از طرف دیگر، به نظر می‌رسد که اشتباه در سیستم ایمیل وب‌سایت به این معنی است که فرد مرموز در تلاش‌های خود ناموفق بوده است – علی‌رغم اینکه این ایمیل‌ها می‌گویند که وارد سیستم شده‌اند.

“مشکل سیستم آنها این است که قبل از وارد کردن کد 2FA ایمیل “شما وارد سیستم شده اید” می فرستند، بنابراین کمی گمراه کننده است.”

@Joohansson

یکی از کاربران با تلاش برای ورود به حساب کاربری خود با رمز عبور جعلی، این نظریه را آزمایش کرد – و مطمئناً، ایمیلی دریافت کرد که ادعا می‌کرد ورود به سیستم انجام شده است.

این یک شرمساری دیگر برای کسانی است که بر ورشکستگی کوه Gox نظارت می‌کنند، یکی از کاربران Reddit با کنایه گفت که ترس از ناتوانی کل عملیات انتقاد کرده است.

اما در مورد مراحل ورشکستگی نیز مشکل بسیار بزرگی را آشکار می کند، زیرا جزئیات در مورد مشتریان اغلب به دامنه عمومی وارد می شود. چنین اطلاعاتی می تواند توسط کلاهبرداران برای شروع حملات فیشینگ استفاده شود.

کوه وب‌سایت Gox بعداً با انتشار اخباری مبنی بر تلاش‌های ورود به سیستم، به‌طور ناگهانی برای تعمیر و نگهداری حذف شد – اما همانطور که یکی از طلبکاران اشاره کرد، به هر حال جای نگرانی وجود نداشت زیرا رمزنگاری که در آن نگهداری می‌شد قبلاً برای متولیان ارسال شده بود.

چه کسی در حال فروش است؟ 

ماه‌هاست که چشم‌انداز 141000 بیت کوین به‌سرعت وارد بازار می‌شود ابر تاریکی بر عملکرد بیت کوین انداخته است، در میان ترس از اینکه این امر می تواند منجر به فشار فروش فوق العاده شود.

اما در روزهای اخیر، بزرگترین ارز رمزنگاری شده جهان موفق به بازگشت شده است – به ویژه پس از مشاهده تهدید آلمانی دولت خروج 50000 بیت کوین توقیف شده از یک شرکت جنایی.

دو هفته پیش، یک نظرسنجی برای پرسیدن از اعضای r/mtgoxinsolvency برگزار شد که آیا قصد دارند بیت کوین خود را پس از دریافت آن تخلیه کنند یا خیر. در حالی که مقدار BTC ارائه شده به عنوان غرامت بسیار کمتر از میزان موجودی آنها در زمان هک است، هنوز هم از نظر نقدی به یک درآمد بادآورده بزرگ تبدیل می شود.


'Is Mt. Gox under attack?' — drama hits repayments - 1
"آیا کوه Gox مورد حمله قرار گرفته است؟" - درام بازپرداخت ها را تماشا می کند 2

از 467 نفری که پاسخ دادند، 260 نفر – که 55٪ از پاسخ دهندگان است – قول دادند که حتی یک نشست هم نخواهند فروخت. در همین حال، 14.5٪ گفتند که قصد دارند تا 25٪ از دارایی های خود را تخلیه کنند. فقط 18.8٪ اعلام کردند که قصد دارند مقدار زیادی را رها کنند.

از برخی جهات، این ارقام حداقل تعجب آور نیستند. بیت کوین در فوریه 2014، در زمان حمله به کوه Gox، حدود 600 دلار ارزش داشت، به این معنی که همه این طلبکاران جزو اولین پذیرندگان این ارز دیجیتال بودند. به سرعت تا به امروز، و بیت کوین با افت 10733% شتاب یافته است.

کسانی که در آن زمان به بیت کوین اعتقاد داشتند، به احتمال زیاد اکنون به بیت کوین اعتقاد دارند، حتی اگر انگشتانشان سوخته باشد.

با این وجود، شک کمی وجود دارد که آنها از دیدن پشت کوه Gox و ادامه زندگی خود خوشحال خواهند شد. و کسانی که برای HODL برنامه ریزی می کنند احتمالاً دیگر به یک صرافی اعتماد نخواهند کرد.

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا