اخبار روزفناوری

در میان مناقشات اخلاقی هوش مصنوعی، اپل توضیح داد که هوش اپل توسط ویدیوهای یوتیوب رونویسی شده آموزش داده نشده است

در میان مناقشات اخلاقی هوش مصنوعی، اپل توضیح داد که هوش اپل توسط ویدیوهای یوتیوب رونویسی شده آموزش داده نشده است

در اوایل این هفته، نگرانی‌های اخلاقی و نقض حقوقی که توسط جامعه فناوری درباره شرکت‌های بزرگ با استفاده از ویدیوهای یوتیوب رونویسی شده برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی خود بدون کسب رضایت سازندگان محتوا مطرح شده بود، پوشش دادیم. OpenAI، Meta و Google به دلیل نقض قوانین مربوط به استفاده مستقل از ویدیوهای YouTube مورد انتقاد قرار گرفتند. اپل همچنین اخیراً به دلیل این ادعا که محتوای مدل OpenELM خود را می‌دزدد، در آب داغی قرار گرفت.  غول فناوری کوپرتینویی اکنون با ارائه جنبه های داستانی خود و پاکسازی فضایی در مورد شیوه های غیراخلاقی برای آموزش مدل LLM خود، به این بحث پاسخ داده است.

اپل با بیان اینکه هوش اپل بر روی محتوای دارای مجوز آموزش دیده است و ویدیوهای یوتیوب دزدیده نشده است، گمانه زنی های مربوط به عملکردهای غیراخلاقی هوش مصنوعی را رد می کند.

Google، Meta، و OpenAI به دلیل استفاده از زیرنویس‌های جمع‌آوری‌شده از بیش از 170000 ویدیوی یوتیوب‌برهای معروف برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی خود واکنش‌های منفی دریافت کرده‌اند. یک گزارش قبلی نشان می‌دهد که اپل از محتوای یوتیوب رونویسی شده برای مدل OpenELM خود نیز استفاده می‌کند. ، پیوستن به سایر شرکت ها در شیوه های برجسته در حال انجام غیراخلاقی هوش مصنوعی. این شرکت در حال حاضر به دفاع از خود آمده و کمی در مورد این موضوع روشن کرده است.

همانطور که توسط 9toMac گزارش شده است، اپل به کانال تایید کرده است که مدل OpenELM به سایر ابتکارات هوش مصنوعی آن مرتبط نیست. Apple Intelligence و مدل های LLM آن از طریق داده های دارای مجوز آموزش می بینند. اپل به کاربران و جامعه فناوری توضیح داده است که OpenELM بخشی از یک ابتکار تحقیقاتی بوده است و این شرکت از مجموعه داده Pile برای آموزش مدل منبع باز خود استفاده کرده است. این برنامه برای نشان دادن توسعه مدل زبان باز خود با در دسترس قرار دادن آن در سایت تحقیقات یادگیری ماشین برای عموم ایجاد شده است.< /p>

اپل همچنین تصریح می‌کند که مدل OpenELM که در آوریل منتشر شد، به هوش اپل یا ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی آن مرتبط نیست. این غول فناوری همچنین اظهار داشت که هیچ برنامه ای برای انتشار هیچ نسخه ای از OpenELM ندارد و این به طور خاص یک مشارکت تحقیقاتی است. با این حال، ادعا می‌شود که Apple Intelligence برای آموزش به شیوه‌های کاملاً اخلاقی متکی است و میلیون‌ها دلار به ناشران و داده‌های دارای مجوز پرداخت می‌شود. اپل این موضوع را به تفصیل در مقاله تحقیقاتی و توجهی که به توسعه هوش مصنوعی دارد، توضیح داده است.

با این حال، شرکت‌های بزرگ از مجموعه داده‌های زیرنویس YouTube سازمان غیرانتفاعی EleutherAI برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی خود استفاده می‌کنند و نگرانی‌های جدی در مورد مجوز، هوش مصنوعی اخلاقی و نقض حق نسخه‌برداری ایجاد می‌کنند. اگرچه Apple Intelligence بخشی از بحث‌های جاری نیست، همه شرکت‌های بزرگ باید با تکنیک‌های استخراج مواد و روش‌های آموزش هوش مصنوعی شفاف‌تر عمل کنند تا بخشی از چنین مسائلی نباشند.

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیسبوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا