اخبار روزاقتصاد

صرافی هندی WazirX در اکسپلویت اخیر 234 میلیون دلار ضرر کرده است

صرافی هندی WazirX در اکسپلویت اخیر 234 میلیون دلار ضرر کرده است

وزیر ایکس، یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های ارزهای دیجیتال در هند از نظر حجم مبادلات، آخرین قربانی یک اکسپلویت پرطرفدار است که بیش از 234 میلیون دلار از دارایی‌های رمزنگاری متعدد را از دست داده است.

Cyvers، یک منبع امنیتی پیشرو در وب 3، اوایل امروز به این نقض توجه کرد و تأیید کرد که شامل کیف پول چند امضایی مبتنی بر اتریوم WazirX است. قابل ذکر است، داده های زنجیره ای تایید می کند که زیان در زمان گزارش 234.9 میلیون دلار بوده است. 

در اتراسکن داده، هک در UTC، 06:01 امروز آغاز شد با اولین تراکنش شامل انتقال 4.1 Gnosis (GNO) از کیف پول وزیرX به آدرس بهره برداران. از آن زمان هکرها چندین دارایی از جمله میم کوین‌های Pepe (PEPE) و Shiba Inu (SHIB).

چندین آدرس برای پوشاندن وجوه ایجاد شده است، که بهره‌برداران آن‌ها را در این آدرس‌ها منتقل می‌کنند و در نهایت توکن‌ها را با اتریوم (ETH< /a>) با استفاده از Uniswap V3. تاکنون، سه آدرس شناسایی شده که متعلق به هکرها هستند، همچنان این وجوه را در اختیار دارند.

قابل توجه، آدرس اصلی درگیر در این اکسپلویت در حال حاضر دارای 15296 ETH به ارزش 52.5 میلیون دلار است و بقیه دارایی های آن در بیش از 100 توکن بالغ بر 25.1 میلیون دلار است. Floki (FLOKI) با موجودی به ارزش 4.7 میلیون دلار، دومین هلدینگ بزرگ را تشکیل می دهد.

در زمان گزارش، اطلاعات کمی در مورد علت هک وجود دارد. وزیرX نقض را در یک دقیقه افشای X تأیید کرد پیش، اعلام کرد که تیم امنیتی آن در حال بررسی این اکسپلویت است. صرافی خاطرنشان کرد که برداشت‌های ارزهای دیجیتال و روپیه هند (INR) را برای محافظت از دارایی‌های مشتری به حالت تعلیق درآورده است.

سوء استفاده اخیر آخرین مورد از یک سری حوادثی است که در چند وقت اخیر در صحنه ارزهای دیجیتال ثبت شده است. دو روز پیش، پروتکل غیرمتمرکز زنجیره ای LI.FI مصدوم شد یک سوء استفاده، از دست دادن بیش از 8 میلیون دلار. یک گزارش اخیر نشان داد که حوادث هک منجر به از دست دادن ترکیبی 176.2 میلیون دلار در ژوئن.

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا