اخبار روزفناوری

Kirin 9100 هوآوی برای سری میت 70 آینده ممکن است از فرآیند 5 نانومتری SMIC استفاده نکند، ادعا می‌کند تاپسر، شایعات قبلی گمان می‌رود که دروغ باشد

Kirin 9100 هوآوی برای سری میت 70 آینده ممکن است از فرآیند 5 نانومتری SMIC استفاده نکند، ادعا می‌کند تاپسر، شایعات قبلی گمان می‌رود که دروغ باشد

SMIC، بزرگترین تولید کننده نیمه هادی چین، قبلاً گزارش شده بود که با موفقیت توسعه داده است. فرآیند 5 نانومتری آن بدون استفاده از ماشین آلات پیشرفته EUV. با نگاهی به آنچه که انجام شد، به خصوص با اعمال ممنوعیت تجاری ایالات متحده، این اعلامیه چیزی جز پیشرفت نبود و به هوآوی اجازه می داد نسل بعدی چیپست های Kirin را به سری گوشی های هوشمند آینده خود، Mate 70 اضافه کند. متأسفانه، یک نکته نویس این ادعاها را رد کرده و بیان می کند که Kirin 9100 که گفته می شود نام SoC بعدی هواوی، روی گره 5 نانومتری ساخته نخواهد شد.

با توجه به این شایعه، Kirin 9100 برای میت 70 هواوی ممکن است به فرآیند تولید 7 نانومتری SMIC متکی باشد

قبلا گفته شده بود که هواوی به یک تصویربرداری موفق چیپست خود در 5 نانومتری دست یافته است. فرآیند. برای کسانی که نمی دانند، نوار چسب مرحله نهایی است و پس از آن کل طرح برای تولید انبوه به ریخته گری ارسال می شود. با این حال، موانع زیادی بر سر راه هواوی وجود دارد که یکی از بزرگترین آنها استفاده از تجهیزات قدیمی برای تولید انبوه ویفرهای 5 نانومتری است. طبق گزارش قبلی، گره 5 نانومتری SMIC تا 50 درصد خواهد بود گران‌تر نسبت به TSMC در همان لیتوگرافی، زیرا فقدان ماشین‌آلات EUV منجر به هزینه‌های تولید بالاتر و بازده کمتر می‌شود.

این موانع ممکن است دلیلی باشد که @myplace_myworld در مورد X نظر داده است که Kirin 9100 از فناوری 5 نانومتری استفاده نخواهد کرد. او همچنین تمامی ادعاهای باقی مانده در مورد اینکه Kirin 9100 دارای چگالی 43 درصدی بالاتر از Kirin 9000S است را رد کرده است، در حالی که بازده انرژی نزدیک به اسنپدراگون 8 نسل 3 کوالکام را نشان می دهد. با فرض صحت آخرین شایعه، می تواند به این معنی باشد که هواوی و SMIC در حال تلاش برای تولید هر بازده معنی‌داری از فرآیند 5 نانومتری خود است و هزینه‌های آن برای توجیه استفاده از آن در تولید انبوه Kirin 9100 بسیار سنگین است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا