اخبار روزاقتصاد

شاکیان یک بار دیگر شکایت علیه تتر و بیت فینکس را تمدید کردند

شاکیان یک بار دیگر شکایت علیه تتر و بیت فینکس را تمدید کردند

دعوی قضایی دیگری علیه صادرکننده تتر استیبل کوین و صرافی ارز دیجیتال Bitfinex مطرح شده است.

فهرست مطالب

شاکیان تغییر کردند و دوباره یک دعوی قضایی علیه Tether و Bitfinex، متهم کردن شرکت به دستکاری قیمت بیت کوین (BTC) و سایر دارایی های دیجیتال .

به گفته شاکیان، متهمان با خرید مقادیر زیادی سکه در یک زمان خاص، به طور مصنوعی قیمت ارزهای مجازی را افزایش داده اند و تصور نادرستی از ایجاد تقاضای بالا برای ارزهای رمزنگاری شده ایجاد کرده اند. معامله گران به آن علاقه نشان دادند و سکه خریداری کردند و نرخ خود را حتی بیشتر افزایش دادند.

«در واقعیت، تتر میلیاردها دلار USDT برای خود بدون پشتوانه دلار آمریکا صادر کرد – به سادگی USDT را از هوا ایجاد کرد،» طبق این شکایت، که در ادامه ادعا می‌کند که فریب «در نهایت منجر به میلیاردها دلار خسارت به خریداران بی گناه کالاهای رمزنگاری شده وارد شده است.”

پرونده دادگاه

در اولین بیانیه ادعایی آمده است که طی سال‌ها، تتر به ارزش 3 میلیارد دلار USDT، که Bitfinex متعاقباً از آنها برای خرید ارزهای دیجیتال برای پشتیبانی از قیمت‌ها در زمان رکود بازار استفاده کرد. نتیجه چنین دستکاری هایی افزایش شدید سرمایه بازار ارزهای دیجیتال به 795 میلیارد دلار تا پایان سال 2017 بود.

معامله علیه Tether و Bitfinex

تحقیقات علیه Tether و Bitfinex در سال 2019 آغاز شد، اما تاکنون به نتیجه ای نرسیده است و این پرونده در خطر سقوط است. متهمان این واقعیت را با ماهیت بی اساس اتهامات توضیح می دهند. 

طبق گفته نمایندگان این شرکت‌ها، شاکیان شواهدی مبنی بر دستکاری تتر و بیت‌فینکس با خرید دارایی‌های دیجیتال برای وجوه ناامن استیبل کوین‌ها، ارائه نکردند.

پنج معامله گر کریپتو شاکیان این دعوای دسته جمعی بودند. آن‌ها ادعا کردند که ارز دیجیتال را با قیمت‌های متورم خریداری کرده‌اند و زیان‌های سنگینی را ثبت کرده‌اند.

وکلای متهمان در این درخواست خاطرنشان کردند که اتهامات ناشی از ادعاهای غیرمستند و نه بر اساس آگاهی مستقیم از موضوع است. آنها افزودند که شاکیان نتوانستند ماهیت مصنوعی قیمت ها را به دلیل دستکاری ادعا شده نشان دهند.

فهرست کلی اتهامات شامل نقض قانون بورس کالای ایالات متحده و قانون RICO، پولشویی، طرح‌های پمپاژ و تخلیه، دستکاری بازار از طریق صدور USDT، و فریب عمدی سرمایه‌گذاران است.

پائولو آردوینو آماده نابودی می شود

Bitfinex اعلام کرد در وبلاگ خود که یک دعوی حقوقی جدید “بی اساس” مطرح شده است. علیه آن و صادرکننده استیبل کوین مرتبط با آن، Tether، تشکیل شد.

این شرکت تاکید کرد که با شاکیان برخورد نخواهد کرد و در دادگاه مبارزه خواهد کرد. علاوه بر این، Bitfinex خاطرنشان کرد که استیبل کوین های USDT هرگز برای دستکاری بازار استفاده نشده اند.

پائولو آردوینو، مدیر فنی صرافی، در مورد تصمیم برای “نابودی” توییت کرد.

جذب بیت ترکس و پولونیکس

در ژوئن 2020، شاکیان در یک شکایت 1.4 تریلیون دلاری علیه Tether و Bitfinex صرافی های ارزهای دیجیتال را متهم کردند. Bittrex و Poloniex برای کمک به متهمان در طول بیت کوین در سال 2017.

“با کمک مشتاقانه Bittrex, Inc. (“Bittrex”) و Poloniex LLC (“Poloniex”)، دو صرافی رمزنگاری دیگر، Bitfinex و Tether، از USDT صادر شده تقلبی استفاده کردند تا خریدهای انبوه ارزهای دیجیتال را با زمان بندی استراتژیک انجام دهند. کالاها درست زمانی که قیمت آن کالاها در حال کاهش بود.»

پرونده دادگاه

شاکیان اصرار داشتند که Bittrex و Poloniex با ایجاد توهم جریان نقدینگی تازه به بازار از طریق چندین دستور خرید برای BTC، مستقیماً در این طرح مشارکت داشته اند.

جریمه برای Tether و Bitfinex

در فوریه 2021، دفتر دادستان شهر نیویورک (NYAG) یک اختلاف حقوقی را با Bitfinex و Tether حل و فصل کرد. این شرکت ها به پرداخت 18.5 میلیون دلار جریمه و ارائه گزارش های فصلی در مورد فعالیت های خود محکوم شدند.

همانطور که استوارت هوگنر، مشاور عمومی Bitfinex و Tether گفت، این 18.5 میلیون دلار باید به عنوان معیاری برای کنار گذاشتن این موضوع و تمرکز بر رشد تجارت در نظر گرفته شود. او گفت تتر داوطلبانه اطلاعات وثیقه USDT را به NYAG ارائه کرده است و به مدت دو سال ادامه خواهد داشت.

این تسویه به منظور حل مشکل اعتبار ذخایر پشتوانه USDT بود که مدت‌هاست برای صنعت ارزهای دیجیتال نگران کننده بوده است. از آنجایی که تتر اکنون ملزم به گزارش ذخایر خود است، بسته به سطح جزئیات گزارش، سرمایه‌گذاران می‌توانند ابزارهای بهتری برای ارزیابی این ادعا داشته باشند که شرکت در حال انتشار توکن‌های فیات برای افزایش مصنوعی قیمت بیت‌کوین است.

Tether علیرغم شکایت ها همچنان پیشتاز است

علی‌رغم پرونده‌های قضایی فراوان، تتر همچنان رهبر بازار در استیبل‌کوین‌ها با اختلاف زیاد است.

طبق آخرین داده ها، ارزش بازار USDT به رکورد 113 میلیارد دلار رسیده است. بنابراین، سکه 70 درصد از بازار استیبل کوین را به خود اختصاص داده است. 


Plaintiffs renewed the lawsuit against Tether and Bitfinex once again - 1
منبع: DefiLlama
شکل>

افزایش عرضه نشان می‌دهد که بازار ارز دیجیتال شروع به جمع‌آوری سرمایه بیشتر و بیشتری کرده است و به سختی موقعیت شرکت را تقویت می‌کند.

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا