با سرازیر شدن 300 میلیون دلار به صندوق های ETF بیت کوین، بیت کوین از 64000 دلار گذشت

با سرازیر شدن 300 میلیون دلار به صندوق های ETF بیت کوین، بیت کوین از 64000 دلار گذشت

قیمت بیت کوین در 15 جولای به دنبال ورود قابل توجه 301 دلار از 64000 دلار گذشت. میلیون دلار در یازده صندوق قابل معامله در مبادلات بیت کوین (ETF) در ایالات متحده، که هفتمین روز متوالی جریان مثبت برای این صندوق ها را نشان می دهد.

BlackRock’s IBIT، Ark Invest، و ARKB از 21Shares، هرکدام 117.2 میلیون دلار را ثبت کردند. IBIT بلک راک نیز به عنوان پرمعامله ترین ETF بیت کوین در روز دوشنبه با حجم معاملات 1.24 میلیارد دلار ظاهر شد.

Fidelity’s FBTC و Bitwise’s BITB به ترتیب شاهد ورودی خالص 36.15 و 15.24 میلیون دلاری بودند که مجموع جریان ورودی آنها را به 9.75 میلیارد دلار و 2.14 میلیارد دلار افزایش داد. سایر ETF های بیت کوین، از جمله ETF های VanEck، Invesco و Galaxy Digital، و Franklin Templeton نیز جریان خالص ورودی را در روز دوشنبه گزارش کردند.

در مقابل، GBTC Grayscale، همراه با ETF از Valkyrie، WisdomTree و Hashdex، هیچ ورودی در همان روز ثبت نکردند. از زمان آغاز به کار، GBTC مجموع خروجی های 18.63 میلیارد دلاری را تجربه کرده است.

به طور کلی، ارزش 2.26 میلیارد دلاری در روز دوشنبه در صندوق های بیت کوین نقدی ایالات متحده معامله شد. این حجم معاملات در مقایسه با ماه مارس که حجم معاملات در چند روز از 8 میلیارد دلار فراتر رفت، کمتر است. از زمان راه اندازی در ژانویه، ETF ها مجموع جریان خالص خالص 16.11 میلیارد دلاری را جمع آوری کرده اند.

افزایش قیمت بیت کوین باعث شد که در زمان انتشار آن با قیمت 64874 دلار معامله شود. لری فینک، بنیانگذار و مدیر عامل BlackRock در مصاحبه ای با CNBC اظهار داشت بیت کوین تبدیل به یک ” ابزار مالی مشروع،” با اذعان به اینکه بدبینی قبلی او در مورد ارز دیجیتال نابجا بود.

در همین حال، بازار در انتظار تایید قریب‌الوقوع ETF‌های اتر نقطه‌ای توسط SEC است، و بسیاری انتظار دارند در این هفته تصمیم‌گیری شود. حتی اگر این هفته نباشد، پیش‌بینی می‌شود که در ماه جولای عرضه شود.

در همین حال، بازار در انتظار تایید قریب‌الوقوع ETF‌های اسپات اتر توسط SEC است و بسیاری انتظار دارند تا قبل از پایان ژوئیه تصمیم‌گیری شود.

تحلیلگران، از جمله Matteo Greco از Fineqia، پیشنهاد می‌کنند که جریان‌های ورودی قوی برای ETH Spot ETFs انتظار می‌رود که برای تفاوت ارزش بازار بین BTC و ETH تنظیم شده است. گرکو اشاره کرد که تجزیه و تحلیل جریان خالص ورودی متناسب با بیت کوین برای تخمین اشتهای سرمایه گذاران برای دارایی های دیجیتال فراتر از بیت کوین بسیار مهم است.

گرکو گفت: «علی‌رغم شرایط بازار متفاوت، ETF‌های نقطه‌ای ETH نیز ممکن است شاهد خروجی‌هایی از Grayscale Ethereum Trust باشند، مشابه آنچه در مورد GBTC رخ داد.

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

خروج از نسخه موبایل