اخبار روز

واکنش زلنسکی به گاف بایدن: می‌توان آن را فراموش کرد

واکنش زلنسکی به گاف بایدن: می‌توان آن را فراموش کرد

۱۹:۴۲ ۲۳ تير ۱۴۰۳

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین که به ایرلند سفر کرده، در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص گاف بایدن و اشتباه گرفتن او با پوتین گفت که این فقط یک «اشتباه» بوده است.

به گزارش ایندیپندنت، زلنسکی گفت: «این یک اشتباه بوده است. من فکر می‌کنم که آمریکا از اوکراینی‌ها حمایت زیادی کرده و ما می‌توانیم برخی اشتباهات را فراموش کنیم». 

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا روز گذشته در نشست سران ناتو چندین اشتباه لفظی داشت که واکنش‌های بسیاری را برانگیخت. مهم‌ترین گاف بایدن آن بود که ولودیمیر زلنسکی را با «ولادیمیر پوتین» اشتباه گرفت. او هنگامی که می‌خواست رئیس جمهور اوکراین را معرفی کند تا پشت تریبون قرار بگیرد، گفت: «و حالا می‌خواهم آن را به رئیس جمهور اوکراین بدهم که به اندازه اراده‌اش، شجاعت دارد. خانم‌ها و آقایان: رئیس جمهور پوتین»! و بعد در حالی که سعی می‌کرد صحبت خود را اصلاح کند، گفت: «پوتین… من می‌خواهم پوتین را شکست بدهم. [این را گفتم] ، چون روی شکست دادن پوتین بسیار تمرکز کرده‌ام. رئیس جمهور زلنسکی». 

زلنسکی پس از قرار گرفتن پشت تریبون، در حالی که تلاش می‌کرد فضا را عوض کند، گفت: «من از او [پوتین] بهتر هستم». لغزش زبانی بایدن از روز گذشته تاکنون بسیار مورد توجه قرار گرفته و دستمایه شوخی کاربران در فضای مجازی شده است.

گفتنی است، از زمان آغاز جنگ اوکراین، کنگره آمریکا ۵ بسته کمکی به ارزش بیش از ۱۷۵ میلیارد دلار برای اوکراین تصویب کرده است. جو بایدن همچنین روز پنجشنبه در نشست سران ناتو از بسته کمک نظامی قابل توجهی به اوکراین خبر داد. گفته می‌شود این بسته ۲۲۵ میلیون دلار ارزش دارد و حاوی باتری موشک پاتریوت و موشک‌های ضدهوایی استینگر است.

مترجم: زهرا نجفی

منبع : خبرنگاران جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا