اخبار روز

حماس حملات ارتش صهیونیستی به خان یونس را محکوم کرد

حماس حملات ارتش صهیونیستی به خان یونس را محکوم کرد

۱۴:۵۹ ۲۳ تير ۱۴۰۳

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) امروز شنبه اعلام کرد کشتار مواصی در خان یونس ادامه نسل کشی نازی‌ها علیه مردم ما است و دولت آمریکا شریک مستقیم این جنایت است.

در ادامه این بیانیه‌ی حماس آمده است: ما قتل عام هولناک مواصی در خان یونس را که تشدید خطرناکی در سلسله جنایات و قتل عام بی سابقه در تاریخ جنگ است که در نوار غزه توسط نئونازی‌ها انجام می‌شود، به شدت محکوم می‌کنیم.

این قتل عام فجیع توسط ارتش اشغالگر صهیونیستی در منطقه مواصی در غرب شهر خان یونس را هدف قرار داد، اتفاق افتاد، منطقه‌ای که ارتش اشغالگر آن را جزئی از مناطق امن طبقه بندی کرد و از شهروندان خواست به آنجا بروند. اما توپخانه و هواپیما‌های بدون سرنشین به طور فشرده و متوالی چادر‌های آوارگان را هدف قرار دادند و صد‌ها غیرنظامی بی گناه و بی دفاع را شهید و مجروح کردند.

حماس با اشاره ادعای صهیونیست‌ها درباره ترور محمر الضیف، فزمانده حماس در غزه گفت کهوادعا‌های اشغالگر درباره هدف قرار دادن رهبران ما ادعا‌های دروغین است.

قتل عام مواصی در خان یونس که منطقه‌ای مملو از بیش از ۸۰ هزار آواره‌ست، تایید روشنی از سوی رژیم صهیونیستی است که با هدف قرار دادن مکرر و سیستماتیک غیرنظامیان بی دفاع در چادرها، مراکز آوارگان و محله‌های مسکونی و ارتکاب فجیع‌ترین جنایات علیه آنها، به جنگ نابودی خود علیه مردم فلسطین ادامه می‌دهد.

حماس تاکید کرد رژیم صهیونیستی درخواست‌ها برای توقف هدف قرار دادن غیرنظامیان بی گناه یا توجه به هر یک از قوانین جنگی که حفاظت از آنها را اعمال می‌کند را نادیده می‌گیرد.

این جنبش فلسطینی در پایان اعلام کرد که این بی‌توجهی به قوانین و معاهدات بین‌المللی و نقض گسترده حق غیرنظامیان بی‌دفاع، اگر حمایت دولت آمریکا از دولت افراطی صهیونیستی و ارتش تروریستی آن با سرپوش گذاشتن بر جنایات آن نبود، ادامه نمی‌یافت.

 مترجم: مینا عظیمی

منبع : خبرنگاران جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا