اخبار روز

آمریکا باید مذاکره با روسیه را برای پایان جنگ اوکراین آغاز کند

آمریکا باید مذاکره با روسیه را برای پایان جنگ اوکراین آغاز کند

۱۴:۵۸ ۲۰ تير ۱۴۰۳

فایننشال تایمز به نقل از گزیده‌ای از این سند می‌نویسد: «واشنگتن باید مذاکرات خود را با مسکو درباره یک پیمان امنیتی جدید آغاز کند که از منافع امنیتی مشروع اوکراین و روسیه محافظت می‌کند.»

این دیپلمات‌ها تاکید کردند که مذاکرات باید بلافاصله با آتش بس همراه باشد. چنین اقداماتی به سران کشور‌ها کمک می‌کند تا به شیوه‌ای واقعبینانه و سازنده مذاکره کنند.

موفقیت‌های نظامی اخیر ارتش روسیه در خاک اوکراین تنها دلیلی است که نشان می‌دهد این مناقشه باید از طریق مذاکره حل و فصل شود. مقامات انگلیس اطمینان دارند که اوکراین هر چه زودتر به مذاکرات صلح برسد، جان افراد بیشتری نجات خواهد یافت وجهان می‌تواند از لبه بسیار خطرناکی که در حال حاضر در آن قرار دارد دور شود.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه شرایط آغاز مذاکرات در مورد مناقشه اوکراین را اعلام کرد. رئیس دولت روسیه خاطرنشان کرد که نیرو‌های مسلح اوکراین باید از کل قلمرو مناطق جدید روسیه خارج شوند. شرط دیگر باید انصراف کی یف از قصد خود برای پیوستن به ناتو باشد.

دیپلمات‌های انگلیسی در حالی خواستار پایان جنگ اوکراین و روسیه هستند که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی استقبال از سران اتحادیه اروپا در واشنگتن از سیاست خارجی خود دفاع کرد و مدعی شد که اوکراین ولادیمیر پوتین  را متوقف خواهد کرد.

مترجم: اعظم پورکند

منبع : خبرنگاران جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا