اخبار روز

بارندگی‌ها تا اواسط هفته جاری در آذربایجان‌غربی ادامه دارد

بارندگی‌ها تا اواسط هفته جاری در آذربایجان‌غربی ادامه دارد

مهدی صابری رئیس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: براساس بررسی نقشه‌های پیش‌بینی و پیش یابی با توجه به عبور متناوب امواج از تراز میانی جو تا اواسط هفته جاری شرایط برای رخداد بارش‌های رگباری، رعد و برق و وزش تندباد لحظه‌ای گاهی شدید در برخی نقاط به ویژه در مناطق شمالی و مرکزی استان فراهم است.

وی بیان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته شهرستان خوی با ۴.۳ میلی متر بارندگی بیشترین میزان بارش را داشت و در شهر‌های تکاب، شاهین‌دژ و ارومیه هم بارندگی‌های پراکنده گزارش شد.

صابری با اشاره به صدور و تداوم هشدار نارنجی برای این شرایط اضافه کرد: با توجه به ماهیت رگباری بارندگی‌ها احتمال آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها وجود دارد و لازم است کوهنوردان، شهروندان و مردم محلی از تردد در این مسیر‌ها پرهیز کنند.

رئیس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی ادامه داد: به علت وقوع صاعقه و رعد و برق نیز لازم است چوپان ها، کوهنوردان و کشاورزان از تردد در ارتفاعات و کوهپایه‌ها خودداری کنند.

وی با اشاره به اینکه بیشتر در نیمه شمالی و مرکز استان این روند پیش‌بینی شده است، گفت: اجتناب از سفر‌های غیر ضروری هم برای شهروندان توصیه می‌شود.

منبع : خبرنگاران جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا