اخبار روز

تل آویو: ۶۰ درصد از رفح را تحت کنترل داریم

تل آویو: ۶۰ درصد از رفح را تحت کنترل داریم

رژیم صهیونیستی از ماه مِی سال جاری میلادی عملیات زمینی در رفح را آغاز کرده است. طی این مدت ارتش این رژیم به منظور ایجاد وحشت و در راستای نسل کشی فلسطینیان از بمب‌های ۲ هزار پوندی بر روی چادر آوارگان فلسطینی بهره می‌گرفت. اشغال گذرگاه رفح از هفتم مِی اوج جنایت این رژیم در جنوب غزه بود که ورود کمک‌های بشردوستانه به این باریکه را متوقف ساخت. 

به گزارش الجزیره، ارتش رژیم صهیونیستی در جدیدترین ادعاهی خود پیرامون جنگ غزه مدعی شد اکنون ۶۰ درصد از شهر رفح تحت کنترل نظامیان صهیونیست است. 

در بیانیه منتشر شده در این باره آمده است: اکنون نیرو‌های ما طی عملیات ۴۰ روزه در رفح، ۶۰ تا ۷۰ درصد از این منطقه را تحت کنترل دارند. ما هم اینک بر محله‌های برزیل، شابورا، تل السلطان، و کریدور فیلادلفی کنترل کامل داریم. 

ارتش رژیم صهیونیستی با اشاره به مقاومت رزمندگان مقاومت در برابر این رژیم، افزود: عملیات ۴۰ روزه ما در رفح باعث جان باختن ۲۲ سرباز و زخمی شدن بیش از ۳۰۰ نظامی ما شد. با این حال، ما موفق شدیم ۵۵۰ تن از نیرو‌های فلسطینی را نابود کنیم. 

رژیم صهیونیستی در حال مدعی کنترل ۶۰ درصد از رفح است که پیش از این در ماه‌های نخست مدعی شده بود شمال غزه پاکسازی شده است، اما طی هفته‌های اخیر ارتش این رژیم مجبور به مداخله نظامی دوباره در این منطقه شد. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

منبع : خبرنگاران جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا