اخبار روز

آغاز ثبت‌نام دوره آموزشی گزبافی سیستانی در زابل

آغاز ثبت‌نام دوره آموزشی گزبافی سیستانی در زابل

 سیاوش سنجرانی گفت: همزمان با هفته صنایع‌دستی و به‌منظور احیای هنر‌ها و صنایع‌دستی بومی استان یک دوره آموزشی هنر گزبافی سیستانی با مشارکت اداره کل برنامه‌ریزی شده است.

 رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زابل بیان کرد: گزبافی جزو یکی از قدیمی‌ترین سنت‌ها و صنایع‌دستی مردم منطقه سیستان محسوب می‌شود که به دلیل شرایط جوی و جغرافیایی و خشکسالی‌های اخیر منطقه قدری کم‌رنگ‌تر شده است، اما در راستای احیای آن قصد داریم تا کارگاه آموزشی گزبافی سیستانی را به میزبانی شهرستان زابل برگزار کنیم.

وی ادامه داد: علاقه‌مندان می‌توانند به‌منظور ثبت‌نام در دوره آموزشی همه‌روزه در ساعات اداری به اداره میراث‌فرهنگی زابل واقع در بلوار مدرس، جنب سیاحان، خیابان استاد ایرج افشار سیستانی یکم مراجعه و نام‌نویسی خود را قطعی کنند.

سنجرانی ادامه داد:باهدف حمایت از هنر و ترویج گزبافی این دوره آموزشی به‌صورت رایگان و برای تمامی علاقه‌مندان برگزار می‌شود و محدودیتی وجود ندارد.

 وی خاطرنشان کرد: دوره آموزشی گزبافی سیستانی پس از اتمام مرحله ثبت‌نام و تکمیل ظرفیت از تاریخ ۲۹ خردادماه آغاز و در پایان به شرکت‌کنندگان گواهینامه شرکت داده می‌شود.

 رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زابل تأکید کرد: حفظ سنت‌ها و صنایع‌دستی و هنر‌های بومی منطقه سیستان و معرفی بیشتر آنها به نسل‌های آینده از جمله اهداف برگزاری این کارگاه آموزشی رایگان است که در سایر بخش‌ها و صنایع نیز کارگاه‌های مشابه دایر خواهد شد.

منبع : خبرنگاران جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا