اخبار روز

توجه ویژه رسانه‌های خارجی به نامه رهبر انقلاب برای دانشجویان آمریکایی

توجه ویژه رسانه‌های خارجی به نامه رهبر انقلاب برای دانشجویان آمریکایی

 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در نامه‌ای خطاب به دانشجویان با وجدان حامی مردم فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا، ضمن ابراز همدلی و همبستگی با اعتراضات ضدصهیونیستی این دانشجویان، آنان را بخشی از جبهه مقاومت دانستند و با اشاره به تغییر وضعیت و سرنوشت منطقه حساس غرب آسیا، بر ورق خوردن تاریخ جهان تأکید کردند.

رسانه‌های عرب زبان و همینطور غربی اهتمام ویژه‌ای به این نامه رهبری نشان داده اند.

العهد لبنان در این باره تیتر زد: امام خامنه‌ای خطاب به دانشجویان آمریکایی: شمار هم اکنون بخشی از جبهه مقاومت هستید.

 

واکنش العهد لبنان به نامه رهبر انقلاب خطاب به دانشجویان آمریکایی

این رسانه لبنانی نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی را خطاب به جوانان و دانشجویان در آمریکا، پوشش داده است.

المیادین نیز این بخش از نامه رهبری خطاب به جوانان و دانشجویان آمریکایی را منتشر کرد: شمار هم اکنون در سمت درست تاریخی که در حال ورق خوردن است، قرار دارید.

واکنش المیادین به نامه رهبر انقلاب خطاب به دانشجویان آمریکایی

المنار نیز نیز با انعکاس نامه رهبری تیتر زد: امام خامنه‌ای خطاب به دانشجویان و جوانان آمریکایی: با حمایتتان از غزه هم اکنون در جهت درست از تاریخ ایستاده اید و بخشی از جبهه مقاومت را تشکیل دادید.

واکنش المنار نیز به نامه رهبری خطاب به دانشجویان آمریکایی

النشره لبنان نیز بخشی از سخنان مقام معظم رهبری را تیتر کرد: شما هم اکنون بخشی از مقاومت و تاریخی که در حال رقم خوردن است، هستید.

واکنش النشره لبنان نیز به نامه رهبری خطاب به دانشجویان آمریکایی

 

المسیره یمن نیز با انعکاس این نامه رهبری، گزارش داد: رهبر انقلاب اسلامی ایران به جوانان و دانشجویان آمریکایی در آمریکا که به میدان دفاع از کودکان غزه و زنان آن آمده اند، نامه‌ای نوشت.

واکنش المسیره یمن نیز به نامه رهبری خطاب به دانشجویان آمریکایی

روسیا الیوم نیز به انعکاس این نامه پرداخت و گزارش داد که رهبر ایران نامه‌ای به جوانان تظاهرات کننده حامی فلسطین در آمریکا نوشت.

واکنش روسیا الیوم نیز به نامه رهبری خطاب به دانشجویان آمریکایی

شبکه خبری فاکس نیوز در بازتاب این پیام رهبری نوشت: رهبر ایران در نامه‌ای مفصل، تظاهرات دانشجویان آمریکایی علیه (رژیم) اسرائیل را تحسین کرد.

این رسانه افزود: آیت الله سید علی خامنه‌ای دانشجویان رهبر انقلاب اسلامی، دانشگاه‌های آمریکا را که در اعتراضات جاری جنگ اسرائیل در غزه شرکت داشتند ستود و نوشت «شما در طرف درست تاریخ ایستاده اید».

این رسانه بخش‌هایی از نامه مقام معظم رهبری را پوشش داد و نوشت: (آیت الله) خامنه‌ای در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: دانشجویان عزیز در ایالات متحده آمریکا شما در طرف درست تاریخ ایستاده اید.

فاکس نیوز نوشت: این پیام، بخشی از نامه مفصل رهبر ایران به دانشجویان آمریکایی است که در آن از اعتراضات آنها علیه (رژیم) اسرائیل تقدیر شده است.

این رسانه به این بخش از نامه رهبری نیز اشاره کرد که «شما اکنون بخشی از جبهه‌ی مقاومت را تشکیل داده‌اید، و در زیر فشارِ بی‌رحمانه‌ی دولت تان ــ که آشکارا از رژیم غاصب و بی‌رحم صهیونیست دفاع می‌کند ــ مبارزه‌ای شرافتمندانه را آغاز کرده‌اید.»

فاکس نیوز در بخشی از گزارش بازتاب خود نوشت: رهبر عالی ایران گفت آمریکا و انگلیس بعد از جنگ‌های جهانی تروریست‌ها را به منطقه «وارد» کردند.

این شبکه خبری آمریکایی، بخشی از نامه رهبری را به شرح زیر منتشر کرد: «سرمایه‌داران شبکه‌ی صهیونیستی پس از جنگ جهانی، با کمک دولت انگلیس، چند هزار تروریست را بتدریج وارد این سرزمین کردند؛ به شهر‌ها و روستا‌های آن هجوم بردند؛ ده‌ها هزار نفر را کشتند یا به کشور‌های همسایه راندند؛ خانه‌ها و بازار‌ها و مزرعه‌ها را از دست آنان بیرون کشیدند، و در سرزمین غصب‌شده‌ی فلسطین، دولتی به نام اسرائیل تشکیل دادند.»

فاکس نیوز در بازتاب این نامه نوشت: رهبر ایران گفت «نخبگان صهیونیست جهانی» «مقاومت انسانی و شجاعانه در فضای دانشگاه ها» را «تروریسم» نامیده است.

فاکس نیوز نوشت: (آیت الله) خامنه‌ای همچنین از اساتید و هیات علمی دانشگاه‌های آمریکا که در اعتراضات علیه رژیم اسرائیل شرکت داشتند، تمجید کرد و گفت با دانشجویان به دلیل «مقاومت» دربرابر پلیس و دولت آمریکا «همدردی» می‌کند.

این رسانه در ادامه این بخش از پیام رهبری را بازنشر کرد و نوشت: «همراهی و پشتیبانی استادان دانشگاه از شما دانشجویان حادثه‌ی مهم و اثرگذاری است. این می‌تواند در قبال شدّت عمل پلیسیِ دولت و فشار‌هایی که بر شما وارد می‌کنند، تا اندازه‌ای آرامش‌بخش باشد. من نیز با شما جوانان احساس همدردی میکنم و ایستادگی شما را ارج مینهم.»

فاکس نیوز افزود: بیانات رهبر عالی ایران بعد از آغاز اعتراضات در حمایت از فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا در آوریل (فروردین) ۲۰۲۴ در اعتراض به جنگ غزه مطرح شد.

اعتراضات با بازداشت‌های گسترده در دانشگاه کلمبیا تشدید شد.

منبع: ایرنا

منبع : خبرنگاران جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا