اخبار روز

شاه محمدی: پرسپولیس انگیزه بالایی برای قهرمانی دارد

شاه محمدی: پرسپولیس انگیزه بالایی برای قهرمانی دارد

جمشید شاه محمدی پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان  درباره  صعود سرخپوشان به صدر جدول با برتری برابر تیم استقلال خوزستان  اظهار کرد: من احساس می‌کردم که بازیکنان پرسپولیس در نیمه اول یک مقدار بی انگیزه فوتبال بازی می‌کنند، اما  در ۲۰ دقیقه اول نیمه دوم فوتبال خوبی ارائه کردند و برنده شدند. سرخپوشان یکدل و یک شکل هستند و به طور حتم قهرمان می‌شوند.

او افزود: پرسپولیس بازی سختی با تیم شمس آذر دارد، اما انشاالله این بازی را برنده می‌شود. تعدادی از اعضای کادر فنی شمس آذر استقلالی هستند به خاطر همین آنها  هر کاری انجام می‌دهند تا برنده شوند، اما از لحاظ فنی حرفی برای گفتن ندارند.

انگیزه  برای قهرمانی برگ برنده بازی پرسپولیس برابر شمس آذر است 

شاه محمدی درباره برگ برنده بازی پرسپولیس و شمس آذر گفت: انگیزه‌ای که سرخپوشان برای قهرمانی دارند، برگ برنده این بازی است. بازیکنان می‌دانند که اکنون همه چیز دست خودشان است و اگر کم کاری کنند مردم از آنها نمی‌گذرند. اکنون پرسپولیسی‌ها  صدر جدول  هستند و باید این صدر را حفظ کنند.

جام شرافت را به استقلالی ها بدهیم که شرافت ندارند 

پیشکسوت پرسپولیس درباره اظهارات استقلالی‌ها علیه سرخپوشان بعد از سقوط به رتبه دوم اظهار کرد: من تیم استقلال را تیم اعتراض گذاشتم، چون  در هر ۲ صورت برد و باخت اعتراض می‌کنند.  استقلالی‌ها همه چیز دست خودشان بود، اما نتوانستند تیم نساجی را شکست بدهند. پس چه جوری تقصیرات را به گردن داور می‌اندازند؟  جواد نکونام گفته جام شرافت برای ما و بقیه جام‌ها برای تیم رقیب باشد. من می‌گویم همه تیم‌ها شرافت دارند، جام شرافت را به استقلالی‌ها می‌دهیم که شرافت ندارند و حداقل این جام را بگیرند. البته جام اصلی برای پرسپولیس است، چون انگیزه لازم را برای قهرمانی دارند.

استقلالی ها خودشان باعث شدند صدر را از دست بدهند 

او تصریح کرد: استقلالی‌ها در صدر جدول بودند، اما خودشان باعث شدند که صدر نشینی را از دست بدهند.  آنها فکرشان در استادیوم آزادی بود و وقتی دیدند پرسپولیس ۳ گل خورده است، با خودشان گفتند ما مساوی هم برابر نساجی بگیریم همچنان در  صدر خواهیم بود، اما نمی‌دانستند پرسپولیس در ۲۰ دقیقه بازی باخته را با برد به پایان رساند. این‌ها حاشیه سازی می‌کنند که داور به نفع پرسپولیس گرفته است، اما اگر نگاه کنید داوری به ضرر ما هم تمام شده است. بعضی از مواقع اشتباهات داوری به نفع استقلالی‌ها شده و  از آن طرف هم پرسپولیس هم سود برده است. همه کادر فنی استقلال اعتراض می‌کنند، اما ما تا حالا ندیدیم که یک نفر از پرسپولیسی‌ها اعتراض کند.

استقلالی ها از لحاظ فنی قوی نیستند 

شاه محمدی درباره اظهارات متناقض جواد نکونام درباره قهرمان لیگ گفت: تیم پرسپولیس نشان داده که همیشه در روز‌های آخر در صدر جدول بوده و قهرمانی را کسب کرده است. اکنون استقلالی‌ها دارند فشار را تحمل می‌کنند. به نظرم استقلالی‌ها از لحاظ فنی قوی نیستند و خیلی ضعیف عمل کردند.  استقلالی‌ها همانند دهه ۴۰، ۵۰ و ۶۰ ما بازی می‌کنند که از هر طرف توپ را به سمت دروازه حریف سانت می‌کنند. آنها  یک تاکنیک درست و حسابی ندارند، بعد چطور انتظار دارند که تیمشان قهرمان شود.

پرسپولیسی ها دچار غرور نمی شوند 

پیشکسوت پرسپولیس درباره اینکه این احتمال وجود دارد که سرخپوشان دچار غرور شوند، گفت: نه، من فکر نمی‌کنم پرسپولیسی‌ها دچار غرور شوند، چون ما سرپرستی به نام افشین پبروانی داریم و پیشکسوتان کمک می‌کنند و بازیکنان هم می‌دانند که در چه شرایطی هستند. شاید تیم شمس آذر بیاید و جلوی پرسپولیس نتیجه بگیرد، اما چیزی از ارزش‌های سرخپوشان کم نمی‌شود. تیم پرسپولیس مردمی هست و مردم دوستش دارند.

اظهارات استقلالی ها به ضرر خودشان تمام شد 

او درباره اینکه استقلالی‌ها مدعی شدند که اظهارات خسروی باعث شده که داوران تحت فشار قرار بگیرند و به ضرر ما سوت بزنند، گفت:نه، فکر نمی‌کنم، چون خسروی واقعیت را بیان کرد. خسر. وی از بهترین داوران ایران بوده است. به نظرم پنالتی پرسپولیس درست بود و حتی یک پنالتی دیگر هم باید داور می‌گرفت. استقلالی‌ها می‌گویند که یک پنالتی برابر نساجی به نفعشان گرفته نشده است. به نظرم اظهارات استقلالی‌ها به ضرر خودشان تمام شد،   چون خودشان تیم خود را به حاشیه بردند. به نظرم پرسپولیس قهرمان لیگ می‌شود و ا ن شالله  این اتفاق رخ بدهد.

شاه محمدی درباره فساد در فوتبال بیان کرد: به نظرم هنر مسئولان رده بالا این است که جلوی فساد را بگیرند. اینکه می‌گویند داوران پول و رشوه گرفتند باید کمیته داوران و فدراسیون فوتبال ورود کنند. مگر اینکه خودشان اهل فساد باشند.

خبرنگار: مریم طایفه

منبع : خبرنگاران جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا