اخبار روز

تصویب ساخت ۳ مدرسه جدید استثنایی در آذربایجان‌غربی

تصویب ساخت ۳ مدرسه جدید استثنایی در آذربایجان‌غربی

محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به تصویب ساخت ۳ مدرسه جدید استثنایی در استان، گفت: یکی از مولفه‌های جامعه موفق داشتن عدالت آموزشی در آن جامعه است بنابراین نباید هیچ دانش‌آموز استثنایی در این استان بدون صندلی درس و آموزشی باشد.

وی اضافه کرد: هم اکنون ۴۷ مدرسه استثنایی برای دانش‌آموزان این قشر که مشکلات جسمی و حرکتی دارند در آذربایجان‌غربی دایر است، اما با توجه به احصای مشکلات، موانعی در این زمینه دیده می‌شود که نیاز به ساخت سه مدرسه جدید در این استان به چشم می‌آید.

معتمدیان ادامه داد: زمینی برای این ۳ مدرسه در نظر گرفته می‌شود که یکی از آنها یک باب مدرسه استثنایی در ارومیه و یک باب مدرسه استثنایی دیگر در شهرستان خوی خواهد بود.

استاندار آذربایجان‌غربی با تاکید بر ایجاد مدرسه سوم در دایره مرکز جامع، افزود: یک مرکز جامع آموزشی ویژه دانش‌آموزان اوتیسمی نیز در ارومیه نیاز است تا دانش‌آموزان اوتیسمی از آموزش باز نمانند چراکه یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم ایجاد عدالت آموزشی در جامعه است.

وی با اشاره به تعیین وقت به زمان ساخت این مدارس، افزود: با اضافه‌شدن این ۳ مدرسه هر کدام از این مدارس سالانه می‌توانند بین ۱۴۰ تا ۱۸۰ دانش آموز را پوشش بدهند.

معتمدیان یادآور شد: با توجه به مطالبات خانواده‌های دانش‌آموزان استثنایی امیدواریم با تمام شدن سریع مقدمات ایجاد این مدارس، این گروه از دانش‌آموزان در صف انتظار نمانند تا شاهد کاهش مشکلات دانش‌آموزان استثنایی در این استان باشیم.

وی همچنین با اشاره به مشکلات مدارس استثنایی، در ادامه گفت: در تمامی شاخص‌های آموزشی باید به موضوع مدارس استثنایی توجه ویژه‌ای شود تا تمامی شاخص‌های آموزش و پرورش در تمامی مقاطع استثنایی عقب نماند.

معتمدیان اضافه کرد: این مدارس از منابع استانی و همراهی دستگاه‌های اجرایی ساخته خواهد شد و نباید در این استان حتی یک دانش آموز استثنایی بدون صندلی درس بماند‌

هم اکنون ۲ هزار و ۷۴۵ دانش‌آموز استثنایی در آذربایجان‌غربی در حال تحصیل هستند.

منبع : خبرنگاران جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا