حاشیه

بیوگرافی سیدرضا نریمانی مداح اهل بیت (ع) و ناگفته های جالب از زندگی شخصی اش+عکس

بیوگرافی سیدرضا نریمانی مداح اهل بیت (ع) و ناگفته های جالب از زندگی شخصی اش+عکس

سیدرضا نریمانی متولد ۱۳۶۵ در اصفهان، مداح است. صدا و سبک زیبایی در مداحی دارد، با نوحه منم باید برم در وصف مدافعان حرم او را به شهرت رساند، در فضای مجازی فعال است و برادش از علما می باشد. وی مداحی خود را برای خاندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) از 8 سالگی با حمایت برادر مداحش آغاز کرد. در ادامه این مطلب با بیوگرافی سیدرضا نریمانی و عکس های شخصی او همراه باشید.

بیوگرافی سیدرضا نریمانی

رضا نریمانی در منطقه پایین شهر اصفهان، در محله ای به نام زینبینه به دنیا آمد و بزرگ شده است. این مداح محبوب علاوه بر فعالیت در حوزه کاری خود که نوحه‌سرایی است، به عنوان کارمند دولت هم نیز مشغول به کار شد. مداحی او با نوحه‌سرایی خود که به وصف مدافعان حرم بود مشهور شد. او در سال 1365 در اصفهان به دنیا آمد و حرفه مداحی خودش را از حدود سن 8 سالگی با حمایت برادر مداحش که هم اکنون در امسال یعنی 1402 روحانی شده شروع کرده است.

سیدرضا نریمانی

رضا نریمانی از سال 1380 به صورت هفتگی و در سن 15 سالگی در جلسات روضه در اصفهان شرکت میکند.ا و هر هفته از اصفهان به قم می رفت تا زیر نظر سلحشور مداحی را حرفه ای آموزش ببیند. او در سال 1380 در سن 15 سالگی با حاج مهدی سلحشور که مداح اهل قم هم نیز بود آشنا شد و مداحی را زیر نظر او آموزش دید که بعد از کسب تجربه در هیئت فاطمیه قم شروع به نوحه خوانی کرد. به گفته خود نریمانی، او از همان ابتدا تقلیدی نخوانده و می گوید که اگر شعر و سبک ضعیفی هم داشتم سعی کردم خودم باشم.

او در سال 1382 در 17 سالگی به گفته خودش با جمع مداحان مشهوری چون محمدرضا طاهری و سعید حدادیان در سال اول حمله آمریکا به عراق نخستین بار بصورت قاچاقی و پیاده به کربلا رفت. رضا نریمانی برای اولین بار شعر منم باید برم را ساخت که با انتشار این نوحه با استقبال زیادی از مردم مواجه شد. او در سال 95 به مدت یک هفته برای مداحی در جمع مدافعین حرم هم حضور داشت. نریمانی در سال 1387 هیئتی بنام هیئت فدائیان حسین را در اصفهان تاسیس کرد.

او ابتدا در خانه مراسمات خود را برگزار می کردد تا اینکه در سال 91 وارد مساجد و حسینه ها شد. نریمانی عضو بسیج می باشد. به گفته ایشان کسی که واقعا مسیر امام حسین (ع) را شناخته باشد و معرفت پیدا کرده باشد هیئت غیر سیاسی را قبول ندارد. مداح نریمانی به مادر خودش را در سال 1402 از دست داد. حاجیه خانم نریمانی در راه بازگشت از زیارت حضرت سیدالشهدا و حضور در حماسه عظیم اربعین حسینی بر اثر حادثه رانندگی جان باخت.

سیدرضا نریمانی

رضا نریمانی در بهمن ماه سال 1402 به عنوان داور برنامه معلی در شبکه سه حضور پیدا کرد. او بار اول بود که در یک برنامه به عنوان کارشناس و داور شرکت می کند. داوری ایشان بسیار مهجور به حیا بود و از مداحان کم حاشیه و با اخلاق هم محسوب میشوند.

زندگی شخصی

رضا نریمانی متاهل بوده و ازدواج کرده است. اطلاعات بیشتری از ازدواج ایشان در دست قرار ندارد و تاکنون عکسی از همسرش و یا تعداد فرزندانش در جایی و یا رسانه ای منتشر نکرده است. قابل ذکر است که هم خانواده همسرشان و خودشان اشخاصی مذهبی هستند و ارادت خاصی به اهل بیت دارند.

رضا نریمانی

شروع فعالیت هنری

همانطور که گفته شد، شروع فعالیت هنری و مداحی رضا نریمانی از 8 سالگی شکل گرفت. از طرفی دیگر اشاره به این نکته بد نیست که او از سال 79 فعالیت حرفه‌ای خودش را آغاز کرد. این مداح جوان اصفهانی با نوحه منم باید برم که در وصف مدافعان حرم و خانواده‌های آنهاست گل کرد و به شهرت رسید.

نوحه ها و مداحی های رضا نریمانی

  • عجلوا بالحسین
  • مگه دنیا چی برام داره جز دل شکستن
  • خبر چه سنگینه
  • به خونه برگردیم
  • دل پر درد و دنیای نامرد
  • دستامو بگیر پاشم حسین
  • زیر نور ماه (حس خوب)
  • منم باید برم
  • عشق یعنی ضربان حرم
  • حالا بگو قیمت چند
  • مدافعین حرم اهل بیت (ع)

سیدرضا نریمانی

حضور کوتاه در سوریه

در سال ۹۵ به مدت یک هفته برای مداحی در جمع مدافعین حرم عاز شدم و توفیق زیارت عقیله بن هاشم (س) و حضرت رقیه (س) را پیدا کردم.

اولین بار در سال ۱۳۸۲ در ۱۷ سالگی با جمع مداحان مشهور چون محمدرضا طاهری و سعید حدادیان در سال اول حمله آمریکا به عراق بصورت قاچاقی و پیاده به کربلا مشرف شد.

خودرش در این باره می گوید: حدود صد و بیست نفر بودیم که هفت هشت ساعت پیاده رفتیم و کفش من پاره شد. سال ۸۴ یا ۸۵ دوباره رفتم، بار دوم فوق العاده بیشتر چسبید چون با فضا آشنا بودم و تا حالا شش هفت بار مشرف شدم.

سیدرضا نریمانی

منم باید برم …

درد و دل های یک همسر شهید مدافع حرم باعث شد شعر منم باید برم را بسازیم، بعد از انتشار این نوحه فکر نمی کردم آنقدر تاثیر گذار باشد. چه کسانی که با این شعر شهید شدند …

توجه این مطلب از سایت چشمک برداشته شده است و این رسانه هیچ مسئولیتی در قبال این متن ندارد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا