اقتصاد

کاهش قیمت نفت در پی توافقات سیاسی لیبی و افزایش نگرانی‌های تقاضا

کاهش قیمت نفت در پی توافقات سیاسی لیبی و افزایش نگرانی‌های تقاضا

به گزارش برنا، بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در نوامبر، ۳۷ سنت معادل ۰.۵ درصد کاهش یافت و به ۷۳ دلار و ۳۸ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای تحویل در اکتبر، با ۴۱ سنت معادل ۰.۶ درصد کاهش، در ۶۹ دلار و ۹۳ سنت در هر بشکه ایستاد.

هر دو شاخص تحت تاثیر نشانه‌های توافق برای حل اختلاف سیاسی میان جناح‌های رقیب در لیبی که باعث نصف شدن تولید و محدود شدن صادرات نفت این کشور شده است، به پایین‌ترین حد خود از دسامبر سقوط کرده‌اند.

توشیتاکا تازاوا، تحلیلگر شرکت «فوجیتومی سکیوریتیز» اظهار کرد: در بحبوحه انتظارات برای توافق احتمالی و حل اختلاف در لیبی، فروش در بازار‌های آسیا ادامه دارد. بازار به دلیل نگرانی‌ها نسبت به کندی رشد تقاضا در چین و آمریکا، تحت فشار نزولی مانده است.

اعتماد بازار پس از داده‌های موسسه ISM که نشان داد تولید آمریکا پس از بهبود در اوت، ضعیف مانده است، متزلزل شد. در چین که بزرگترین واردکننده نفت در جهان است، فعالیت تولیدی در اوت، به پایین‌ترین حد در شش ماه اخیر افت کرد و رشد قیمت خانه‌های نوساز آهسته شد.

بازار اکنون منتظر انتشار داده‌های هفتگی از ذخایر نفت و سوخت در آمریکاست که به دلیل تعطیلات روز کارگر در روز دوشنبه، با یک روز تاخیر از سوی موسسه امریکن پترولیوم و اداره اطلاعات انرژی منتشر خواهد شد.

بر اساس گزارش رویترز، تحلیلگران کاهش ذخایر نفت و بنزین آمریکا در هفته گذشته را پیش بینی کرده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: برنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا