کاهش گازهای مشعل اولویت وزارت نفت است

کاهش گازهای مشعل اولویت وزارت نفت است

وی افزود: اگر چه این برنامه از سال ۱۴۰۱ تبدیل به یک برنامه بلندمدت چهار ساله شده اما در بحث کوتاه‌مدت، یعنی اصلاح فرآیند، نیاز به برنامه مدونی داریم که هرچه سریع‌تر باید عملیاتی شود.

نیروی انسانی توانمند؛ مهم‌ترین عامل موفقیت سازمان

معاون وزیر نفت در امور گاز و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: همان‌گونه که حفظ تأسیسات و تجهیزات از اولویت‌های سازمان است، نیروی انسانی و پتانسیل آن‌ها نیز، باید به‌عنوان یکی از مؤلفه‌های پراهمیت و برگ برنده سازمان به‌طور ویژه مورد توجه قرار گیرد.

توکلی بیان کرد: بهره‌مندی از نیروهای مجرب، توانمندسازی نیروی انسانی و استفاده از پتانسیل‌های وجودی آن‌ها باید در سرلوحه کارهای ما قرار گیرد.

وی ادامه داد: این نیروها برگ برنده سازمان هستند، نباید آن‌ها را جذب و بعد از کسب تجارب ارزنده بر اثر کم‌توجهی کنار گذاشته شود؛ بلکه باید از قابلیت‌های آن‌ها به خوبی بهره‌مند شد و از این سرمایه گرانبها مراقبت کرد.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران یادآور شد: در کنار نگاه انسان‌محور و تکریم آن، باید بر حفظ تأسیسات و تجهیزات موجود ، تگهداشت و ارتقای آن‌ها اهتمام ورزید.

توکلی عنوان کرد: باید به سمت و سویی برویم که داشته‌های خود را حفظ کنیم؛ همان‌طور که نیروها و منابع انسانی ما نیاز به توجه دارند تأسیسات و تجهیزات نیز نیازمند نگهداری و مراقبت دارند.

معاون وزیر نفت در امور گاز با بیان این‌که باید برای تأسیسات در حال بهره‌برداری خود، سیستم نگهداشت مناسبی داشته باشیم، گفت: رویکرد ما باید بر حفظ تأسیسات و تجهیزات موجود با اعمال هزینه در نگهداشت باشد تا بتوانیم از داشته‌های خود به نحو مطلوب بهره‌مند شویم.

وی با اشاره به بازدید روز گذشته خود از عسلویه به عنوان مهد انرژی کشور، درخصوص کاهش گازهای مشعل توضیح داد: باید بدانیم که این مهم یک تکلیف قانونی و از پروژه‌های اولویت‌دار شرکت ملی گاز ایران است.

توکلی اضافه کرد: بر این باورم که موارد مطروحه در جلسات مدیریتی، به‌منزله حجت است و فرد مسئول، در قبال کارهای انجام‌شده و نشده، پاسخگو خواهد بود؛ بنابراین ضروری است نقسه پروژه کاهش گازهای مشعل تهیه و به‌طور منظم، گزارش پیشرفت آن ارایه شود.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در بخش دیگری از سخنان خود، تصریح کرد: در بحث نگهداری و تعمیرات و به روز رسانی واحدهای آماده به کار، باید نظارت و پیگیری بهتری داشته باشیم؛ به همین دلیل، بهترین گزینه در این زمینه، راه‌اندازی ویدئوکنفرانس‌هاست تا در جلسات هیأت‌مدیره به نتیجه اصلی و عملیاتی آن برسیم، درخصوص توربین‌ها هم به همین ترتیب باید، موارد را به درستی و با سرعت، بررسی و راهکارهای عملیاتی ارایه کنیم.

توکلی اظهار کرد: باید اشتباهات خود را پذیرفته و آن را تکرار نکنیم و به الزامات قانونی احترام بگذاریم و با همگرایی، در راستای انجام رسالت و وظیفه خود که همانا تأمین پایدار و مطمئن گازطبیعی است، با تمام توان حرکت کنیم.

انتهای پیام/

منبع: برنا

خروج از نسخه موبایل