کارشناسان در مورد اینکه آیا بیت کوین می تواند از روایت نزولی سپتامبر رهایی یابد یا خیر، بررسی می کنند

کارشناسان در مورد اینکه آیا بیت کوین می تواند از روایت نزولی سپتامبر رهایی یابد یا خیر، بررسی می کنند

بیت‌کوین ماه اوت را با رنگ قرمز بسته است، اما کارشناسان در مورد اینکه آیا سپتامبر می‌تواند بهبودی را به همراه داشته باشد، اختلاف نظر دارند و برخی به تغییرات اقتصاد کلان، کاهش بالقوه نرخ‌ها و افزایش علاقه سازمانی به عنوان دلایل خوش‌بینی اشاره می‌کنند.

Coinglass داده‌ها نشان می‌دهد که از سال 2013، بیت کوین (BTC) اغلب در ماه سپتامبر زیان هایی را ثبت کرده است که آن را بدترین ماه برای دارایی های دیجیتالی تبدیل کرده است. به طور متوسط، بیت کوین در ماه سپتامبر 5.36- درصد کاهش یافته است که تنها در چهار سال از سیزده سال گذشته افزایش داشته است. این عملکرد ضعیف مداوم، سرمایه‌گذاران را نگران کرده است، زیرا می‌ترسند این روند در سال 2024 ادامه یابد.

با این حال، نشانه هایی وجود دارد که در سپتامبر امسال ممکن است سنت شکنی شود. معامله گران پیش بینی می کنند< /a> که کاهش بالقوه نرخ بهره توسط فدرال رزرو می تواند تقاضا برای دارایی های پرریسک تر مانند بیت کوین را افزایش دهد. در عین حال، علاقه سازمانی بالاتر از قبل است، بر اساس تایید ETF های بیت کوین نقطه ای در ژانویه. علاوه بر این، هش بیت بیت کوین به بالاترین حد خود یعنی 746 EH/s رسیده است. ، نشان دهنده یک تغییر بالقوه صعودی علیرغم نوسانات اخیر قیمت است.

با این وجود، در میان برخی از تحلیلگران که معتقدند روند نزولی همچنان می‌تواند غلبه دارند.

کاهش نرخ و احساسات بازار

Georgii Verbitskii، بنیانگذار TYMIO، پیشنهاد می‌کند که کاهش نرخ می‌تواند بیت‌کوین را به آزمایش بالاترین محدوده معاملاتی فعلی‌اش سوق دهد. او به crypto.news گفت که اگر بانک‌های مرکزی به کاهش نرخ‌های پیش‌بینی‌شده ادامه دهند، بیت‌کوین ممکن است سرمایه‌گذاران بیشتری را به دنبال محافظت در برابر تورم بکشاند.

“با توجه به اینکه [بیت‌کوین] در شش ماه گذشته به صورت غیر مستقیم معامله شده است، ممکن است یک شکست بزرگ قبل از پایان سال منطقی باشد.”

او افزود که طرف حرکت‌های قانونی کریپتو در ایالات متحده ممکن است احساسات بازار را افزایش داده و سرمایه‌گذاری را تحریک کند.

در همین حال، کیسی گرومز، یکی از بنیانگذاران Soulbound، تأکید کرد که اقدام اخیر قیمت بیت کوین تحت تأثیر عدم قطعیت بالا در اقتصاد کلان قرار گرفته است، با یک محور مهم در نرخ بهره فدرال که احساسات بازار را شکل می دهد.

Grooms به معیار تورم ترجیحی فدرال رزرو، یعنی شاخص هزینه های مصرف شخصی (PCE) اشاره کرد که در 2.5%.

گرومز به crypto.news گفت: «با نزدیک شدن به هدف اصلی 2 درصد، چرخش کاهش نرخ بهره ممکن است زودتر از حد انتظار اتفاق بیفتد.

او افزود که در حالی که فدرال رزرو به دقت تحت نظر است، سایر بانک های مرکزی مانند بانک انگلستان و بانک کانادا در حال حاضر کاهش نرخ. اگر این روند ادامه یابد، می‌تواند نقدینگی جهانی را تقویت کند، ارزهای فیات را تضعیف کند و بیت‌کوین را به‌عنوان یک ذخیره‌کننده ارزش جذاب‌تر کند.

ETF های بیت کوین به عنوان یک کاتالیزور بالقوه برای بازیابی

در مقابل، جاناتان هارگریوز، رئیس جهانی توسعه تجارت و ESG در Elastos، چشم انداز سنجیده تری را حفظ کرد. او خاطرنشان کرد که اگرچه عوامل کلان اقتصادی و تحولات جدید ETF می‌تواند از بیت‌کوین حمایت کند، سپتامبر اغلب ماه سیگنال‌های مختلط، با مراحل متناوب رشد و کاهش بوده است. به این ترتیب، او انتظار دارد که سپتامبر با روندی نزولی آغاز شود، اما امیدوار است که در سه ماهه پایانی دوباره به حالت اول بازگردد.

بینگ وانگ، رئیس بخش حقوقی BasedVC، پیشنهاد کرد که چرخه امسال ممکن است به دلیل جریان جاری سرمایه به ETF های بیت کوین Spot و کاهش نرخ پیش بینی شده فدرال رزرو.

وانگ به crypto.news گفت: «اگر سرمایه نهادی به جریان ETF های بیت کوین ادامه دهد، قیمت بیت کوین می تواند بالاتر از حمایت کلیدی در 60000 دلار باقی بماند. به طور مشابه، تحلیلگران QCP Capital نشان داده اند پیش از این، بیت کوین می‌توانست به دنبال پشتیبانی باشد، اما در محدوده پایین‌تری، حدود 54000 دلار، قبل از اینکه ممکن است بازگشت قابل توجهی رخ دهد.

وانگ همچنین به کاهش تراکنش‌های نهنگ‌ها – نقل و انتقالات بزرگ بیش از 100000 دلار – نشان می‌دهد که دارندگان اصلی بیت کوین خود را می‌بندند.

“آنها احتمالا بیت کوین خود را حفظ می کنند، که به این معنی است که احتمال افزایش بیت کوین در سپتامبر امسال و پس از آن وجود دارد. با این حال، کسب سود در مقیاس بزرگ می تواند بیت کوین را پایین بیاورد، بنابراین این را در نظر داشته باشید.»

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

خروج از نسخه موبایل