ورشکستگی FTX با موانع جدیدی روبرو می شود زیرا SEC نگرانی های بازپرداخت را مطرح می کند

ورشکستگی FTX با موانع جدیدی روبرو می شود زیرا SEC نگرانی های بازپرداخت را مطرح می کند

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) پرونده ای منتشر کرده است که در آن نگرانی های خود را در مورد استراتژی بازپرداخت پیشنهادی در پرونده ورشکستگی FTX در حال انجام .

این طرح، شامل بازپرداخت طلبکاران از طریق استیبل کوین ها یا سایر دارایی های دیجیتال، SEC را بر آن داشته است تا حق به چالش کشیدن این تراکنش ها را تحت قوانین اوراق بهادار فدرال برای خود محفوظ نگه دارد.

این اقدام انتقاداتی را برانگیخته است. برای طولانی کردن روند بالقوه.

پرونده SEC

در پرونده دادگاه 30 اوت، SEC اعلام کرد که در حال حاضر نظر قانونی قطعی در مورد این معاملات صادر نمی کند، اما محفوظ است. حق به چالش کشیدن قانونی بودن آنها در آینده.

این پرونده لایه دیگری از عدم اطمینان را به ورشکستگی پیچیده FTX اضافه کرده است که شامل انحلال دارایی های شرکت برای بازپرداخت هزاران طلبکار پس از فروپاشی بورس در نوامبر 2022 است. .

پرونده SEC همچنین شامل درخواستی برای حذف یک ماده تخلیه از برنامه فصل 11 FTX بود. این ماده می‌تواند شرکت را از برخی تعهدات قانونی آتی محافظت کند، حرکتی که SEC استدلال می‌کند می‌تواند از پاسخگویی کامل در فرآیند ورشکستگی جلوگیری کند.

با محفوظ بودن حق اعتراض به این طرح، SEC به آن اشاره می‌کند. قصد دارد به دقت بررسی کند که FTX چگونه قصد انحلال و توزیع دارایی های باقی مانده خود را دارد.

انتقاد

رویکرد SEC در مورد FTX انتقاد شدید صنعت را برانگیخته است و بسیاری استدلال می کنند که اقدامات آژانس ممکن است منجر به تاخیرهای غیرضروری شود و روند ورشکستگی را پیچیده تر کند.

پال گروال، مدیر ارشد حقوقی Coinbase در مجموعه توییت‌ها در تاریخ 2 سپتامبر، فقدان وضوح تنظیم‌کننده را مورد انتقاد قرار داد. گروال اشاره کرد که در حالی که SEC به طور صریح استفاده از استیبل کوین ها برای بازپرداخت بستانکاران را غیرقانونی اعلام نکرده است، درها را برای چالش های قانونی آینده باز گذاشته است و محیطی از عدم قطعیت ایجاد می کند.

او افزود:

“چرا در زمانی که تهدیدها و سوء استفاده ها عمل می کنند، شفافیت را برای بازار فراهم کنیم؟ سرمایه گذاران، مصرف کنندگان و بازارها سزاوار بهتری هستند. خیلی بهتر است.»

نظرات گروال منعکس کننده ناامیدی گسترده تری در صنعت کریپتو نسبت به چیزی است که به عنوان رویکرد نظارتی ناسازگار و گاهی مبهم SEC تلقی می شود. علاوه بر این، برخی استدلال می‌کنند که این امر روند ورشکستگی را به تاخیر می‌اندازد و مشکلات مالی را برای طلبکاران طولانی می‌کند.

در همین حال، محفوظات آژانس در مورد استفاده از استیبل کوین‌ها در بازپرداخت بستانکاران، بحث‌های جاری را در مورد اینکه آیا این دارایی‌های دیجیتال باید مورد استفاده قرار گیرند، برجسته می‌شود. تحت قوانین فدرال به عنوان اوراق بهادار تلقی می شود.

اگر SEC استفاده موفقیت آمیز FTX از استیبل کوین ها را به چالش بکشد، می تواند سابقه ای ایجاد کند که بر سایر شرکت ها و طلبکاران درگیر در روند ورشکستگی مشابه تأثیر بگذارد.

در این مقاله ذکر شده است

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

خروج از نسخه موبایل