“مشکل” تورم اتریوم – اینجاست که چرا حباب ها جامعه را تقسیم می کنند

“مشکل” تورم اتریوم – اینجاست که چرا حباب ها جامعه را تقسیم می کنند

Bijie.com گزارش داد:

    پس از اجرای حباب ها در ماه مارس، نرخ تورم اتریوم بالا باقی ماند. تحلیلگران در مورد چگونگی مقابله با تورم با حباب های کم هزینه اختلاف نظر دارند

تحلیلگران و افراد داخلی خواستار تغییراتی در لکه فعلی اتریوم (ETH) برای کاهش تورم و اجازه دادن به دومین آلتکوین بزرگ برای افزودن ارزش به L2 خود (لایه 2) هستند.

حباب اتریوم که زمانی برای کارآمدتر کردن L2 و هزینه‌های تراکنش بالاتر در اکوسیستم مورد ستایش قرار می‌گرفت، اکنون به دلیل تشدید تورم اتریوم تحت نظارت است. در واقع، یکی از این تحلیلگران، Cygaar، معتقد است که رابطه فعلی بین ETH و L2 نامتعادل است.

در حال حاضر، رابطه بین اتریوم L1 و L2 بسیار نامتعادل است، بدون اینکه ارزش زیادی برای اتریوم داشته باشد.

مشکلات با حباب های اتریوم

برای زمینه، قبل از blobs، L2 مصرف کننده اصلی گاز ETH بود. استفاده زیاد از گاز همچنین منجر به نرخ سوخت بالا (حذف بخشی از ETH تولید شده از گردش) به عنوان بخشی از ساختار هزینه اتریوم می شود. اثر خالص بر اتریوم کاهش دهنده است.

با این حال، حباب‌ها تراکنش‌های بزرگ را در L2 نسبتاً ارزان انجام می‌دهند، مصرف گاز را در L1 کاهش می‌دهند و بر نرخ سوختن تأثیر می‌گذارند. با توجه به نرخ سوخت پایین ETH، این دارایی زمانی کاهش‌دهنده تورم از زمان اجرای لکه در مارس 2024 شد.

به همین دلیل، Cygaar افزایش هزینه های حباب را در کوتاه مدت توصیه می کند.

شاید راه‌حل کوتاه‌مدت‌تر این باشد که برای استفاده از Ethereum DA مقدار مشخصی کارمزد را بپردازد. ”

او اضافه کرد که افزایش استفاده از L2 می تواند نرخ مصرف ETH را افزایش دهد و به دستیابی به یک حالت کاهش تورم طولانی مدت کمک کند.

“اگر تقاضا و استفاده از L2 افزایش یابد، ممکن است به حالتی برسیم که منحنی قیمت گذاری لکه به طور کامل حباب های DA را قیمت گذاری کند و در نتیجه مقدار زیادی ETH در L1 مصرف شود.”

با این حال، برعکس، رایان برکمنز، عضو انجمن اتریوم معتقد است که هنوز نیازی به تصمیم گیری در مورد این وضعیت نیست. او ادعا کرد،

“من فکر نمی کنم هنوز تصمیمی در اینجا گرفته شده است – ما فقط در حال گذراندن مرحله اولیه انتشار blobspace و بلوغ L2 هستیم… آمار رشد L2 بسیار خوب است و به ناچار منجر به اشباع لکه می شود. این می تواند منجر به قابل توجهی شود. درآمد حباب برای L1 ”

برکمنز اضافه کرد که افزایش تقاضا برای فضای حباب باعث افزایش نرخ سوخت L1 و هزینه ها می شود.

به نوبه خود، داگ کولکیت، بنیانگذار Ambient Finance، انتظارات مبنی بر اینکه افزایش تقاضا برای فضای حباب باعث افزایش نرخ سوخت ETH می شود را کم اهمیت جلوه داد. او به غلبه معاملات کوچک در L2 اشاره کرد.

“متاسفانه، بعید است که اشباع حباب منجر به افزایش معنی دار سوختگی اتریوم شود.”

گفته شد، حباب DA (در دسترس بودن داده ها) کم هزینه پنج ماه پیش راه اندازی شد. محافظه‌کارانی مانند برکمن معتقدند که درخواست برای تجدید نظر در چنین اعلان کوتاهی تصمیمی عجولانه خواهد بود. با این حال، سایر کاربران معتقدند که وضعیت تورمی ETH باید به سرعت مورد توجه قرار گیرد.

اینکه آیا جامعه در مسیری رو به جلو به اجماع خواهد رسید یا خیر، باید دید.

در همین حال، ETH در تلاش است تا بالای 2500 دلار باقی بماند. در زمان انتشار، آلتکوین ها از زمان اجرای لکه در ماه مارس 38 درصد کاهش یافتند.

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

خروج از نسخه موبایل