تلگرام در اولین بیانیه رسمی خود می گوید: «پاول دوروف چیزی برای پنهان کردن ندارد».

تلگرام در اولین بیانیه رسمی خود می گوید: «پاول دوروف چیزی برای پنهان کردن ندارد».

تلگرام در اولین بیانیه رسمی خود می گوید: «پاول دوروف چیزی برای پنهان کردن ندارد».

Bijie.com گزارش داد:

«مدیر عامل تلگرام پاول دوروف چیزی برای پنهان کردن ندارد»، پلتفرم شبکه های اجتماعی رمزگذاری شده سرتاسر ساعاتی پس از بازداشت دوروف در فرانسه او بعداً اظهار داشت: یک بیانیه، و افزود که او “مکرر در اروپا سفر می کند”

دوروف عصر شنبه توسط مقامات فرانسوی در فرودگاه لو بورژه در خارج از پاریس بازداشت شد. گفته می شود وی با هواپیمای شخصی از آذربایجان به این کشور اروپایی سفر کرده است.

رسانه ها برای توصیف عملیات علیه دوروف به جای یکدیگر از “بازداشت” و “دستگیری” استفاده کردند. بازداشت یک بازداشت موقت برای مقاصد تحقیقاتی بدون ارائه هیچ گونه اتهام رسمی است، در حالی که دستگیری زمانی رخ می دهد که شخصی به طور رسمی بازداشت شده و به یک یا چند جرم متهم شود.

به نظر می‌رسد دوروف در حال حاضر فقط در بازداشت به سر می‌برد. به گزارش گاردین، قاضی بازپرس بازداشت وی را فراتر از عصر یکشنبه تمدید کرد و بازجویی تا 96 ساعت به طول انجامید.

“تلگرام با قوانین اتحادیه اروپا مطابقت دارد”

در حالی که اتهامات دقیق علیه دوروف نامشخص است، گزارش شده است که وی به بی نظمی های مربوط به عدم تعدیل محتوا در تلگرام متهم شده است. انتظار می رود مقامات فرانسوی امروز بیانیه رسمی در مورد این پرونده ارائه دهند.

طبق گزارش AFP، OFMIN فرانسه که مسئول جلوگیری از خشونت علیه خردسالان است، حکم بازداشت دوروف را صادر کرد و او را به کلاهبرداری، جرایمی از این قبیل متهم کرد. مانند قاچاق مواد مخدر، زورگویی سایبری، جنایات سازمان یافته و ترویج تروریسم.

روز شنبه، تلگرام در اولین بیانیه رسمی خود در کانال تلگرام نیوز گفت: “برای ادعای اینکه پلتفرم یا صاحبان آن مسئول سوء استفاده هستند. پلت فرم مضحک است.”

“تلگرام از قوانین اتحادیه اروپا، از جمله قانون خدمات دیجیتال پیروی می کند – ممیزی های آن مطابق با استانداردهای صنعت است و به طور مداوم بهبود می یابد… نزدیک به 1 میلیارد کاربران در سراسر جهان، تلگرام به عنوان یک وسیله ارتباطی و یک منبع مهم اطلاعات عمل خواهد کرد.»

تون 2.7 میلیارد دلار ضرر می کند

در همان زمان، بازداشت دوروف مستقیماً بر قیمت TON، پلتفرم پشتیبان بومی پروژه بلاک چین مرتبط با تلگرام، ارز دیجیتال شبکه باز تأثیر گذاشته است. . از زمان بازداشت دوروف، ارزش سکه تقریباً 20٪ کاهش یافته است که منجر به ضرر حدود 2.7 میلیارد دلاری شده است.

دوروف متولد روسی، یک کارآفرین میلیاردر است که طبق گزارش فوربس دلار، دارایی خالص آن 15.5 میلیارد دلار است. او و برادرش نیکولای دوروف در سال 2013 تلگرام را تأسیس کردند و رمزگذاری سرتاسر را در اولویت قرار دادند. با این حال، او سال بعد پس از خودداری از اجرای دستورات دولت روسیه مبنی بر تعطیلی جوامع مخالف در سکو، مجبور شد روسیه را ترک کند.

تلگرام در طول سال ها محبوبیت زیادی به دست آورده است و با غول های رسانه های اجتماعی مانند واتس اپ و اینستاگرام فیس بوک، تیک تاک و وی چت رقابت می کند. این پلتفرم بیش از 900 میلیون کاربر فعال دارد و در روسیه، اوکراین و جمهوری‌های شوروی سابق تأثیرگذار است.

دوروف در سال 2017 به امارات متحده عربی نقل مکان کرد و شرکت را به این کشور خاورمیانه منتقل کرد. او در آگوست 2021 شهروند فرانسه شد و طبق گزارش رسانه های فرانسوی، شهروندی امارات را نیز دریافت کرد. رویترز همچنین اشاره کرد که او تابعیت کشور جزیره‌ای دوقلوی کارائیب سنت کیتس و نویس را دارد.

روسیه تلگرام را در سال 2018 ممنوع کرد، اما دسترسی این کشور به این پلتفرم عملاً بدون مانع بوده است. این ممنوعیت متعاقباً در سال 2020 برداشته شد. در همین حال، محبوبیت تلگرام مقامات اروپایی از جمله فرانسه را بر آن داشته است تا در مورد نقض امنیت و داده ها تحقیق کنند. رگولاتورهای فناوری اتحادیه اروپا در ماه مه گذشته تایید کردند که در حال تماس با تلگرام برای بحث در مورد پیروی از قانون تعدیل محتوای اتحادیه اروپا هستند.

“خطای محاسبه [Durov]”

جالب است که پس از بازداشت دوروف توسط مقامات فرانسوی، روسیه علاقه شگفت انگیزی به پرونده او نشان داد. سفارت روسیه در فرانسه اعلام کرد که در حال انجام «گام‌های فوری» برای شفاف‌سازی وضعیت است.

سفارت در پاریس به ریانووستی گفت: “ما بلافاصله از مقامات فرانسوی خواستیم دلایل بازداشت را توضیح دهند و از حقوق او محافظت کنند و اجازه کنسولگری را بدهند. “طرف فرانسوی تاکنون از همکاری در این زمینه خودداری کرده است.”

سفارت روسیه در فرانسه در کانال رسمی تلگرام خود اعلام کرد: از امروز، طرف فرانسوی تاکنون از همکاری در این زمینه اجتناب کرده است. . سفارت همچنین تایید کرد که وکلای دوروف با مقامات سفارت در تماس بودند.

در همین حال، یک کمپین آنلاین برای حمایت از دوروف در حال انجام است. حتی ایلان ماسک، میلیاردر فناوری، قبلاً مصاحبه ای را با دوروف با مجری جنجالی تاکر کارلسون منتشر کرد و از هشتگ #FreePavel استفاده کرد.

آندری کلیساس، نماینده پارلمان روسیه در تلگرام نوشت: فرانسوی ها به مبارزه برای “آزادی بیان” و جنگ “ارزش های اروپایی” ادامه می دهند.

میخائیل اولیانوف، سفیر روسیه در سازمان‌های بین‌المللی وین نیز اشاره کرد که بازداشت دوروف یک “دموکراسی ادعایی در گذشته بود. نمونه‌ای از یک تمامیت‌خواه بسیار نگران‌کننده است. روند در کشور”

این وضعیت همچنین توجه دیمیتری مدودف، رئیس جمهور سابق روسیه را نیز به خود جلب کرد و در تلگرام نوشت: “او معتقد است بزرگترین مشکل او در روسیه بود، بنابراین او ترک کرد و سپس تابعیت/اجازه اقامت در کشورهای دیگر گرفت

مدودف افزود: “او اشتباه محاسبه کرد.”. “برای دشمن مشترک کنونی ما، او روس است و بنابراین غیرقابل پیش بینی و خطرناک است… دوروف باید در نهایت بفهمد که سرزمین مادری، مانند زمانه، انتخاب نشده است.”

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

خروج از نسخه موبایل