جاستین سان یک میلیون دلار به DAO برای حمایت از پاول دوروف تلگرام متعهد می شود

جاستین سان یک میلیون دلار به DAO برای حمایت از پاول دوروف تلگرام متعهد می شود

TRON بنیانگذار جاستین سان متعهد شده است که یک میلیون دلار به هر سازمان غیرمتمرکز خودمختار (DAO) که برای حمایت از آزادی بنیانگذار تلگرام، پاول دوروف.

در 25 اوت، یکشنبه توئیت کرد:

“ما باید با سازماندهی یک #FreePavel DAO برای کمک به بنیانگذار تلگرام، پاول دوروف، وحدت صنعت ارزهای دیجیتال را نشان دهیم تا از نظر قانونی آزادی کسب کند. اگر به صورت غیرمتمرکز و با حمایت کافی جامعه ایجاد شود، یک میلیون دلار کمک می‌کنم.»

بیانیه سان بر حمایت گسترده دوروف از زمان دستگیری‌اش در فرانسه در 23 اوت تأکید می‌کند.< /p>

دوروف، یک شهروند فرانسوی-روسی، توسط ژاندارمری حمل و نقل هوایی فرانسه (GTA) پس از فرود هواپیمای شخصی وی در فرودگاه لو بورژه بازداشت شد. او به عنوان یک فرد تحت تعقیب در فرانسه تحت حکمی قرار گرفت که فقط در صورت حضور در خاک فرانسه اعمال می‌شد.

مقامات فرانسوی دوروف را به دلیل عدم تعدیل صحیح محتوا از سوی تلگرام به همدستی در جنایات متهم می‌کنند. او ممکن است با اتهاماتی مرتبط با همدستی در قاچاق مواد مخدر، بهره‌کشی از کودکان و کلاهبرداری روبرو شود.

#FreePavel

در آخر هفته، چهره‌های برجسته در صنعت کریپتو از جمله الون ماسک، بنیانگذار اتریوم ویتالیک بوترین، رابرت کندی جونیور و چندین نفر دیگر — با استفاده از هشتگ #FreePavel از آزادی دوروف حمایت کردند.

الون ماسک در میان اولین کسانی بود که حمایت خود را اعلام کرد و این هشتگ را توییت کرد. “#FreePavel.” ماسک وفادار به سبک خود، بعداً یک نظر کنایه آمیز با اشاره به افزایش سانسور در اروپا اضافه کرد. او نوشت:

“POV: سال 2030 در اروپا است، و شما به دلیل دوست داشتن یک میم اعدام می شوید.”

به طور مشابه، اتریوم شرکت -بنیانگذار ویتالیک بوترین بیان کرد که دستگیری «بسیار بد و نگران کننده برای آینده نرم افزار و آزادی ارتباطات در اروپا» به نظر می رسد.

در همین حال، رابرت اف کندی، که اخیراً از رقابت های ریاست جمهوری ایالات متحده خارج شد برای حمایت از رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ، بر اهمیت حفاظت از آزادی بیان تاکید کرد. او توئیت کرد:

“فرانسه به تازگی پاول دوروف، موسس را دستگیر کرد. و مدیر عامل پلتفرم تلگرام رمزگذاری شده و بدون سانسور. نیاز به حفاظت از آزادی بیان هرگز به این فوریت نبوده است.”

علاوه بر این، افشاگر مشهور ادوارد اسنودن گفت دستگیری دوروف “تجاوز به حقوق اساسی بشر در بیان و اجتماع” بود. او افزود:

“من متعجب و عمیقاً متأسفم که ماکرون به سطح گروگان گیری به عنوان وسیله ای برای دسترسی به ارتباطات خصوصی رسیده است. نه تنها فرانسه، بلکه جهان را پایین می آورد.»

در این مقاله ذکر شد
خروج از نسخه موبایل