گوگل کارمند سابق Noam Shazeer را برای رهبری پروژه Gemini منصوب کرد

گوگل کارمند سابق Noam Shazeer را برای رهبری پروژه Gemini منصوب کرد

Bijie.com گزارش داد:

گوگل، نوام شزیر، یک چهره کلیدی در هوش مصنوعی (AI)، را به عنوان سرپرست پروژه اصلی هوش مصنوعی Gemini خود منصوب کرده است. Shazeer، مدیر عامل سابق استارت آپ Character. هوش مصنوعی و محقق قدیمی گوگل اکنون جنبه های فنی پروژه جمینی را در کنار جف دین و اوریول وینیالز رهبری خواهد کرد.

پس از ایجاد کاراکتر. در سال 2021، هوش مصنوعی، Shazeer و چند نفر از اعضای تیمش در قراردادی به ارزش میلیاردها که شامل توافقنامه مجوز با Character بود، دوباره به گوگل استخدام شدند. هوش مصنوعی

مدل جمینی برنامه های مختلف Google را تقویت می کند

جمینی مجموعه ای از مدل های هوش مصنوعی است که توسط بخش DeepMind گوگل توسعه یافته است. این مدل ها در چندین برنامه گوگل مانند دستگاه های جستجو و پیکسل ادغام می شوند، زیرا این شرکت به دنبال افزایش عملکرد سرویس های خود با قابلیت های هوش مصنوعی است.

بازگشت Shazeer به Google همچنین دستاوردهای تاریخی او در تحقیقات هوش مصنوعی را به همراه دارد. او یکی از نویسندگان یکی از تاثیرگذارترین مقالات سال 2017 بود که سهم قابل توجهی در انقلاب هوش مصنوعی فعلی داشت. کارهای اولیه او را می توان مبنایی برای توسعه پذیرفته شده توسط کاراکتر در نظر گرفت. بر اساس گزارش ها، این نقش. هوش مصنوعی با موفقیت ۱۹۳ میلیون دلار سرمایه جذب کرده و در سال ۲۰۲۳ به ارزش یک میلیارد دلاری خواهد رسید.

غول های فناوری برای استعدادهای برتر هوش مصنوعی در میان نگرانی های نظارتی رقابت می کنند

بازجذب Shazeer به دنبال اقدامات مشابه دیگر غول‌های فناوری مانند آمازون و مایکروسافت برای استخدام مجدد کارمندان سابق است. با این حال، پیشرفت های اخیر هوش مصنوعی بدون اطلاع رگولاتورها رخ نداده است.

کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده (FTC) در حال حاضر در حال بررسی پرونده های آمازون و مایکروسافت است، اگرچه اینها خریدهای سنتی نیستند. اخیراً یک قاضی آمریکایی اعلام کرد که موتور جستجوی گوگل با صرف میلیاردها دلار برای ایجاد یک انحصار غیرقانونی، قوانین ضدتراست را نقض کرده است.

علاوه بر این، اخیراً سازمان رقابت ترکیه (TCA) اعلام کرده است که گوگل را به دلیل انجام ندادن تعهدات خود در مورد خدمات جستجوی محلی جریمه می کند. TCA اعلام کرده است که گوگل را از 15 آوریل روزانه 5 میلیون یورو جریمه می کند تا زمانی که این شرکت به دستور خود عمل کند.

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

خروج از نسخه موبایل