افزایش هزار نفری شركت كنندگان در آزمون جامعه مشاوران رسمی مالیاتی

افزایش هزار نفری شركت كنندگان در آزمون جامعه مشاوران رسمی مالیاتی

به گزارش خبرگزاری برنا، سید محمدهادی سبحانیان، رئیس سازمان مالیاتی کشور در حاشیه بازدید از محل برگزاری آزمون جامعه مشاوران رسمی مالیاتی در دانشگاه امیرکبیر و همچنین دانشگاه علم و صنعت اظهار کرد: در بازدید از دو مرکز برگزاری آزمون تقریبا بیشتر شرکت کنندگان از سطح کیفی سوالات راضی بودند، چرا که امسال هزار نفر نسبت به سال گذشته افزایش شرکت کننده داشتیم.

وی در ادامه بیان کرد: رویکرد سازمان امور مالیاتی امروز توسعه بهره مندی از ظرفیت مشاوران مالیاتی است، برای این منظور ما رشته های دیگری را به این آزمون اضافه کردیم تا افراد بیشتری در این آزمون شرکت کنند.

سبحانیان افزود: اگر به دنبال توسعه فرهنگ مالیاتی در کشور هستیم باید جامعه مشاوران رسمی به کمک سازمان مالیات بیاید چرا که این سازمان به تنهایی قادر نیست این بار را به دوش بکشد.

معاون وزیر اقتصاد اظهار کرد: ما به دنبال این هستیم که آزمون ها مبتنی بر دانش و قوانین  روز مالیاتی باشند، بنابراین برای ورود به این جامعه، شرکت کنندگان باید مطالعه کافی داشته باشند.

سبحانیان اضافه کرد: با توجه به اینکه به سمت اتکای بیشتر به بودجه مالیاتی می رویم باید اقتضائات آن را هم  شناخته و به آن پایبند باشیم. نمی‌توان اتکای بودجه را به مالیات افزایش داد اما دانش مودیان کماکان کم باشد.

وی تصریح کرد: سازمان مالیات معتقد است که نباید مودیان به خصوص تولید کنندگان درگیر روند اداری مالیات باشند، یعنی باید وقت خود را هزینه تولید و توسعه و سرمایه گذاری کنند و از این جهت،  نقش مشاوران رسمی قابل توجه و جدی می شود که  سازمان امور مالیاتی  با توسعه دامنه رشته‌های متعدد و افزایش آزمون به دو بار در سال این مهم را درک کرده و برای آن تلاش می کند.

انتهای پیام/

منبع: برنا

خروج از نسخه موبایل