چین رمزارز MLM، طرح هرمی 500 میلیاردی را استرداد می کند، چین با ارز دیجیتال “درهم” است.

چین رمزارز MLM، طرح هرمی 500 میلیاردی را استرداد می کند، چین با ارز دیجیتال “درهم” است.

چین رمزارز MLM، طرح هرمی 500 میلیاردی را استرداد می کند، چین با ارز دیجیتال “درهم” است.

Bijie.com گزارش داد:

اخیراً، پس از یک تعقیب بین المللی، چین با موفقیت یک مظنون را از تایلند مسترد کرد که مشکوک به یک طرح هرمی ارزهای دیجیتال به ارزش 14 میلیارد دلار آمریکا بود.

بر اساس این بیانیه، در عصر روز 20 اوت 2024، با کمک قوی ادارات مربوطه چین، سفارت در تایلند و سازمان های مجری قانون تایلند، کارگروه “عملیات شکار روباه” وزارت امنیت عمومی چین افراد مظنون به سازماندهی و رهبری طرح های هرمی را دستگیر کرد. این پرونده اولین مظنون جنایت اقتصادی است که چین پس از اجرایی شدن معاهده استرداد چین و تایلند در سال 1999 از تایلند مسترد کرد.

وزارت امنیت عمومی چین معرفی کرد که از سال 2012، گروه MBI، به ریاست مظنون جنایی ژانگ مومو، شرکت کنندگان را ملزم به پرداخت 700 یوان (98 دلار آمریکا) تا 245،000 یوان (34،300 دلار آمریکا) با انتشار ارزهای دیجیتال مجازی کرده است با استفاده از تخفیف های بالا به عنوان طعمه، و استفاده از تعداد اعضای توسعه یافته و میزان سرمایه گذاری به عنوان روش پاداش یا مبنای تخفیف برای اجرای فعالیت های غیرقانونی و مجرمانه طرح های هرمی آنلاین، عضویت پلت فرم را با هزینه های متفاوت دریافت کنید. این کلاهبرداری در طول سال ها بیش از 10 میلیون سرمایه گذار را جذب کرده است و بیش از 100 میلیارد یوان (14 میلیارد دلار) سرمایه جمع آوری کرده است.

منابع آگاه فاش کردند که MBI در واقع بالغ بر 500 میلیارد سرمایه جذب کرده است و مبتکر طرح های هرمی فرامرزی مالزی است آن را و قدرتمندترین چیز در مورد MBI مکانیزم پول نقد است. MBI از طریق این مدل تراکنش سه در داخل و سه خروجی به اثر بهره مرکب یعنی خودارزشمندی وجوه دست یافته است و به این ترتیب به اصطلاح «طرح هرمی 500 میلیاردی» را ایجاد کرده است.

علاوه بر این، تحقیقات درباره ژانگ در نوامبر 2020 آغاز شد و پلیس چونگ کینگ در چین رهبری تشکیل پرونده را بر عهده گرفت. در مارس 2021، دفتر مرکزی ملی اینترپل چین یک اخطار قرمز برای ژانگ مومو صادر کرد. در 21 ژوئیه 2022، پلیس تایلند ژانگ مومو را دستگیر کرد. متعاقباً، چین مطابق با معاهده دوجانبه استرداد به تایلند درخواست استرداد داد. در 21 مه 2024، دادگاه استیناف تایلند تصمیم نهایی را برای استرداد ژانگ به چین گرفت در 14 اوت، دولت تایلند تصمیمی اداری برای حمایت از تصمیم نهایی دادگاه اتخاذ کرد و در نهایت در اوت استرداد به پایان رسید. 20.

دستگیری و استرداد ژانگ نتیجه عملیات مشترک چین و تایلند در چارچوب “عملیات شکار روباه” بود. مسئول مربوطه دفتر “عملیات شکار روباه” وزارت امنیت عمومی گفت که استرداد موفقیت آمیز ژانگ مومو نشان دهنده عزم و اراده قاطع دولت چین برای حفظ حقوق و منافع شهروندان و دفاع از شأن قانون است. این دستاورد بزرگ همکاری های اجرایی و قضایی چین و تایلند است و کمک بزرگی به تحکیم و تعمیق همکاری های اجرایی و قضایی بین چین و تایلند است و همچنین به عنوان نمونه ای مثبت برای این همکاری ها عمل خواهد کرد. همکاری های آینده استرداد بین چین و سایر کشورها.

شایان ذکر است که چین در سال 2021 فعالیت های تجارت ارزهای دیجیتال را در سرزمین اصلی ممنوع کرد، اما هنوز سرمایه گذاران زیادی وجود دارند که سعی می کنند قوانین را دور بزنند. در ماه مه سال جاری، پلیس چین یک بانک زیرزمینی را کشف کرد که از استیبل کوین USDT برای مبادلات ارزی استفاده می کرد که شامل حجم تراکنش حداقل 13.8 میلیارد یوان (1.9 میلیارد دلار) بود. در اوایل این هفته، مقام قضایی عالی چین استفاده از ارزهای رمزنگاری شده برای انتقال وجوه غیرقانونی را به عنوان ابزاری برای پولشویی در یک تفسیر قضایی طبقه‌بندی کرد، و این امر بررسی و پیگرد قانونی پرونده‌های پولشویی مرتبط با ارزهای دیجیتال را آسان‌تر کرد.

مشاهده می شود که اگرچه چین از سال 2021 تجارت ارزهای دیجیتال را به شدت ممنوع کرده است، اما عموم مردم همچنان در برابر کلاهبرداری های سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال آسیب پذیر هستند. بنابراین، اگرچه تراکنش‌های ارزهای دیجیتال محدود شده‌اند، اما دولت چین همچنان ارزهای دیجیتال را به عنوان دارایی مجازی می‌داند و از سرمایه‌گذارانی که دارایی‌های دیجیتالی دارند محافظت قانونی می‌کند.

به طور کلی، این اقدام استرداد نه تنها منعکس کننده ادامه سرکوب صنعت دارایی دیجیتال توسط چین است، بلکه تفکر مردم را در مورد مقررات ارزهای دیجیتال تحریک می کند. اگرچه رمزارز دارای ویژگی های عدم تمرکز و ناشناس بودن است، اما این ویژگی ها فرصت هایی را برای مجرمان نیز فراهم می کند. بنابراین، دولت‌های کشورهای مختلف باید نظارت بر ارزهای دیجیتال را تقویت کرده و قوانین، مقررات و اقدامات سیاستی کامل‌تری را برای حفظ حقوق و منافع سرمایه‌گذاران و ثبات بازار تدوین کنند. علاوه بر این، این حادثه همچنین هشداری برای صنعت ارزهای دیجیتال جهانی است و بار دیگر به مردم یادآوری می کند که در طول فرآیند سرمایه گذاری هوشیار باشند و فریب وعده های دروغین و بازدهی جذاب را نخورند.

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

خروج از نسخه موبایل