نیجریه از اوایل ماه آینده مالیات بر دارایی های کریپتو را آغاز می کند

نیجریه از اوایل ماه آینده مالیات بر دارایی های کریپتو را آغاز می کند

Bijie.com گزارش داد:

نیجریه در حال آماده شدن برای مالیات بر ارزهای رمزنگاری شده شما است. از ماه آینده، خدمات فدرال درآمد داخلی (FIRS) در نظر دارد مالیات بر دارایی های ارزهای دیجیتال را آغاز کند.

Zacch Adedeji، رئیس اجرایی FIRS اعلام کرد که آنها در حال فشار برای قانونی برای تنظیم صنعت ارزهای دیجیتال هستند. این بدان معناست که ذخیره بیت کوین شما ممکن است به زودی دارای برچسب قیمت دولتی نیجریه باشد.

Adedeji این بمب را در جریان یک جلسه سهامداران با کمیته مالی سنا و مجلس نمایندگان پرتاب کرد.

این رویداد توسط بخش روابط بین دولتی FIRS برگزار می شود. موضوع چیست؟ FIRS برای دستیابی به ماموریت خود تغییر موقعیت دهید:

اولاً، طرح ایجاد قوانینی برای تنظیم آن است. وقتی شما این نوع نوآوری یا سیستم را دارید، در همه جای دنیا انجام می شود.

او قانون حق تمبر سال 1939 را به عنوان مثال برای نشان دادن این که قانون فعلی قدیمی است ذکر کرد.

زمانی که اتصال اینترنتی وجود ندارد باید آن را بلند کنیم. ما نمی‌توانیم از ارزهای دیجیتال فرار کنیم.»

زمان بندی این قانون پیشنهادی با توجه به خروج اخیر بایننس از نیجریه جالب است. دولت نیجریه بایننس را به دستکاری در نرخ ارز نایرا در برابر دلار آمریکا متهم کرده است که باعث نگرانی و جنجال شده است.

این امر فشار زیادی را بر دیگر پلتفرم‌های ارزهای دیجیتال فعال در کشور وارد کرده است.

اخیراً، نیجریه 7.5 درصد مالیات بر ارزش افزوده بر کارمزد تراکنش‌های ارزهای دیجیتال اعمال کرد. صرافی محبوب ارزهای دیجیتال KuCoin اولین کسی بود که این خبر را اعلام کرد و به کاربران خود اطلاع داد که مالیات بر ارزش افزوده از 8 جولای شروع می شود.

بولا احمد تینوبو، رئیس جمهور نیجریه

در پایان سال 2023، بانک مرکزی نیجریه (CBN) ممنوعیت افتتاح حساب بانک ها برای ارائه دهندگان خدمات رمزنگاری را لغو کرد. این به عنوان گامی به سوی بازار ارزهای دیجیتال بازتر و تنظیم شده در نیجریه تلقی می شود.

بسیاری از کاربران محلی ارزهای دیجیتال از این تغییر استقبال کردند تا نشانه‌ای از اینکه دولت بالاخره ایده ارزهای دیجیتال را پذیرفته است. اما اکنون، با تهدید مالیات، ماه عسل ممکن است به پایان برسد.

سرکوب فقط در سکو نیست. این در مورد افراد نیز صدق می کند. تیگران گامبریان، مدیر اجرایی بایننس را به عنوان مثال در نظر بگیرید. او از فوریه 2024 در زندان نیجریه به اتهام پولشویی و فرار مالیاتی بازداشت شده است.

وضعیت او وخیم بود. گزارش ها حاکی از آن است که سلامت او به دلیل شرایط بد پزشکی در زندان به شدت کاهش یافته است. او نیاز به عمل جراحی برای برداشتن فتق دیسک و لوزه ها داشت و همچنین به چندین دوره ذات الریه و مالاریا مبتلا شد.

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

خروج از نسخه موبایل