ETH به تدریج نشانه هایی از ضعف را نشان می دهد، SOL آماده بلند شدن است، کدام یک خوشبین تر است؟

ETH به تدریج نشانه هایی از ضعف را نشان می دهد، SOL آماده بلند شدن است، کدام یک خوشبین تر است؟

Bijie.com گزارش داد:

بعد از پذیرش ETF بیت کوین، سرمایه زیادی جذب کرد، اما عملکرد اتریوم آنطور که انتظار می رفت خوب نبود و حتی در برخی لحظات به شدت کاهش یافت. اتریوم با کاستی های فنی، عملکرد ضعیف L2 و بازار ضعیف DeFi مواجه است که باعث می شود مردم در مورد آینده آن شک و تردید داشته باشند.

در عین حال، سولانا با کارایی بالا و کارمزد پایین، کاربران و توسعه دهندگان بسیاری را به خود جذب کرده است و به محبوبیت جدید پروژه های DeFi تبدیل شده است. علاوه بر این، Solana همچنین تجربه کاربر را از طریق نوآوری انقلابی بهبود می بخشد و پتانسیل توسعه زیادی را نشان می دهد. به طور کلی، آینده اتریوم و سولانا با چالش ها و فرصت های بسیار متفاوتی روبرو هستند.

در ابتدای سال جاری، تایید ETF بیت کوین باعث شد تا مقدار زیادی سرمایه به سمت بازار ارزهای دیجیتال سرازیر شود و با قضاوت در حال حاضر، بازار صعودی پر از هیجان بود وضعیت بازار، “پدیده گاو نر جعلی” نیز در حال آوردن کانون توجه به بازار ارزهای دیجیتال مملو از عدم اطمینان، حدس و گمان و شک است.

با تایید و فهرست ETF نقطه اتریوم، اتریوم عملکرد خوبی نداشته است. علاوه بر این، مرحله‌ای در MEME وجود دارد که شامل مقایسه زیست‌محیطی سولانا است، که مانند گرگ و ببر است، و صداهایی که به اتریوم بد دهن ادامه می‌دهند، بی‌پایان هستند.

چرا ETH را پایین می آورید؟

امتیاز حجم معاملات ETH L2: به خط عبور نمی رسد

فناوری‌های اصلی مورد استفاده در شبکه ثانویه اتریوم، Rollups و ZK-SNARK هستند. با نگاهی به اکوسیستم Ethereum Rollups، پس از ارتقاء EIP-4844 توسط Cancun، مزایای فنی کوتاه مدت Ethereum حل و فصل شده است.

علاوه بر این، زنجیره‌های تقسیم‌بندی دیگر به دلیل تأثیر جمع‌آوری انتظارات بالایی ندارند و هزینه‌های زمان انتظار بسیار بالاست. کیک و برای اتریوم مساعد نیستند ظاهر جدیدی به ارمغان می آورد.

علاوه بر این، ایردراپ‌های ZKS و Blast که امسال توسط Lighting منتشر شد، به خوبی انتظارات عمومی نبودند پس از انتشار airdrop، عملکرد داده‌ها در زنجیره رضایت‌بخش نبود و حتی یک جفت تراکنش در کل ظاهر شد. زنجیره ای در تاریخ های خاص چنین عملکردی دشوار است.

اساساً، اکثر اتریوم L2 استفاده از اجزای ماتریوشکا اهرمی انباشته را در سطح روایت تجاری انتخاب می‌کنند و آنها را در زنجیره برنامه لایه 3 به اشتراک می‌گذارند. اگرچه از نظر روایت، انتظارات و تخیل بسیار بالاست، اما چنین مزیت هایی فقط در مراحل اولیه وجود دارد، به محض اینکه اهرم بسیار بالایی در بازار اتفاق بیفتد، میزان مرگ و میر حمایت و کاهش ژنوم طبیعی حتی بدتر خواهد شد بوم شناسی کاربرد و توانمندسازی قیمت ارز و سایر جنبه ها را می توان به عنوان کشش توصیف کرد.

بازیابی DeFi ممکن است در تابستان دشوار باشد

می توان گفت که تولد DeFi از رویداد DeFi Summer در سال 2020 آغاز شده است. در آن زمان، حالت تأیید شبکه اتریوم به تازگی با تعهد ETH در دست به اتریوم، از PoW به PoS تغییر یافته است شبکه ای برای تجارت هزینه های GAS، اجازه دهید ETH تبدیل به یک دارایی خالص سودآور در زنجیره شود که به هیچ عامل خارجی متکی نیست. در دوره بعد، با قطع اثر ثروت و ترکیدن حباب، مناسبت بزرگ تابستان دیفای وجود نداشت.

در حال حاضر، بزرگترین معضل اتریوم ممکن است ویژگی‌های مالی بیش از حد آن باشد رفتن به آنچه که ما به آن فکر می کنیم تابستان DeFi نیست، بلکه رهایی از مه فرهنگ ناب DeFi است.

NFT جعل شده است؟ نقدینگی یک نقص کشنده است

از سال 2021 تا 2022، NFT که از اتریوم پدیدار شد، به سرعت در قالب “تصاویر کوچک” از دایره بیرون آمد. در آن زمان میانگین حجم معاملات هفتگی بازار بیش از 1 میلیارد دلار آمریکا بود و اوج آن به 3.24 میلیارد دلار رسید که می توان آن را با حجم کل معاملات Uniswap مقایسه کرد.

تا جایی که به بازار فعلی مربوط می شود، از اتریوم تا BSC، از Solana تا BTC، همه آنها به دلیل تضعیف تدریجی بازار NFT هستند. یک دلیل بسیار مستقیم کمبود نقدینگی NFT است: فقدان طرف مقابل، مشکل در ارزش گذاری، ناتوانی در تقسیم شدن، و پشتیبانی فنی اساسی ناکافی. تا حدودی، هرکسی که مشکل نقدینگی NFT را حل کند، کل بازار را برنده خواهد شد. اما NFT fragmentation، NFTfi، Blur، Ordinals، ERC404 و SEND اساسا در تلاش برای حل این مشکل هستند، هرچند هنوز راه حل کامل و موثری ارائه نکرده اند.

پشت نوآوری ارتقاء ETH: عدم وجود ماینرها

پس از اینکه مکانیزم اجماع اتریوم به طور رسمی از PoW به PoS تبدیل شد، ماینرها قادر به دریافت ETH از طریق استخراج نبودند زیرا PoS دیگر به تجهیزات استخراج با کارایی بالا نیاز نداشت. از منظر نقش مشارکت در ساخت و ساز اکولوژیک، ماینرها معمولا نه تنها اعتبار رسان شبکه بلاک چین هستند، بلکه اغلب در سایر بخش های اکوسیستم مانند توسعه، ساخت جامعه و غیره مشارکت می کنند. با خروج ماینرها از اکوسیستم اتریوم، تعداد افراد در این زمینه ها کاهش می یابد و در نتیجه بر فعالیت و نوآوری کل اکوسیستم تأثیر می گذارد.

علاوه بر این، تغییرات در مکانیسم اجماع منجر به تقسیم‌بندی جامعه شده است، زیرا اگرچه PoS به بهبود مقیاس‌پذیری زنجیره کمک می‌کند، اما ممکن است لزوماً پشتیبانی یکپارچه از کل جامعه ایجاد نشود. اگر فورک وجود داشته باشد، برخی از ماینرها ممکن است در صورت عدم پشتیبانی از زنجیره جدید، به ارزهای دیجیتال دیگر مانند ETC سوئیچ کنند. در این مرحله، اتریوم گروه ماینر خود را که توسط قدرت محاسباتی ماشین هدایت می‌شود، از دست داده است، و گروه پشتیبانی که سال‌ها ذخایر جمع‌آوری کرده‌اند، به دلیل تغییرات در مکانیسم و ​​مسائل مربوط به توزیع منافع، هدر رفته است حمایت این گروه از مردم را نیز به دست آورد.

چرا اینقدر به سولانا فکر می کنید؟

“Higher” کارایی فناوری سرمایه فوق العاده بالا را به ارمغان می آورد

در مقایسه با اتریوم، معماری بلاک‌چین سولانا می‌تواند با به حداقل رساندن قفل و به حداکثر رساندن بازده از طریق تراکنش‌ها، به سرعت‌های سریع‌تر و کارمزدهای کمتری دست یابد، سولانا به پروژه‌های DeFi قابلیت‌های توسعه و نوآوری قوی‌ای می‌دهد و با یک جامعه رو به رشد کاربران و توسعه‌دهندگان را جذب می‌کند.

در مقابل، ازدحام شبکه اتریوم و هزینه‌های بالای گاز مانع از توانایی آن در رقابت موثر با سولانا از نظر کارایی سرمایه می‌شود. بنابراین، بسیاری از پروژه های DeFi به طور فزاینده ای تمایل دارند Solana را به عنوان پلتفرم ترجیحی خود انتخاب کنند. کارمزد تراکنش سولانا در هفته گذشته به حداکثر 5 میلیون دلار رسیده است.

در آغوش گرفتن شوق MEME “به سختی”

از زمان شروع احمقانه سال گذشته، میم های زیادی در سولانا وجود داشته است، از جمله WIF، سگ کلاهی که در سراسر اینترنت محبوب شد، BOME، که روند “پرداخت پیش فروش” را آغاز کرد، SLERF، که «از مردگان زنده شد» و غیره. در سال 2024، سکه میم روی سولانا تخیل کاربران و سرمایه گذاران را برانگیخت و باعث ایجاد هیاهو و هیجان خارجی شد که در بین تمام زنجیره های عمومی بی نظیر است.

سولانا اوج را چشمک می‌زند

چندی پیش، یک نوآوری انقلابی در Solana تجربه تعامل کاربر جدیدی را به ارمغان آورد. این نوآوری انقلابی شامل اعلام بنیاد Solana در مورد دو ویژگی جدید، Solana Actions (تراکنش‌ها) و Solana Blinks (پیوندهای بلاک چین) است که به کاربران امکان می‌دهد بدون خروج از وب‌سایتی که در حال حاضر در آن هستند، به یکدیگر متصل شده و تراکنش ارسال کنند.

با نگاهی به Solana Actions و Solana Blinks، منطق اصلی این صفحه است اساساً با Blinks نیازی به انجام بسیاری از عملیات در داخل dApp نیست، بنابراین پیچیدگی عملیات را تا حد زیادی کاهش می دهد.

در نهایت

می توان دید که اتریوم و سولانا در حال حاضر با موقعیت های کاملاً متفاوتی روبرو هستند، با ایرادات فنی ذاتی، عملکرد باشکوه Defi، و درد ناشی از شوق NFT در حال تجربه کردن است مشکلات بیرونی از سوی دیگر، سولانا از زنجیره عمومی Niuqun به دلیل مزایای تکنولوژیکی، نوآوری های کاربردی و نقطه داغ MEME در گذشته، یک پسر اژدها کش با روحیه بالا بود. بیایید منتظر بمانیم و ببینیم چه کسی می تواند در بازار گاوی بعدی با سرهای بالا حرکت کند.

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

خروج از نسخه موبایل