اقتصاد

برق رسانی به 450 روستای فاقد برق بخشی از تلاش های دولت سیزدهم

برق رسانی به 450 روستای فاقد برق بخشی از تلاش های دولت سیزدهم

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، در دولت سیزدهم اقدامات موثری در حوزه برق و انرژی کلید خورد.

برخی از این اقدامات شامل اخذ مصوبه در خصوص احداث نیروگاه تجدیدپذیر توسط صنایع (تهاتر برق صنایع انرژی بر) که تا‌کنون بیش از ۳۲۵۴.۴ مگاوات پروانه احداث نیروگاه تجدیدپذیر برای صنایع متقاضی توسط ساتبا صادر شده و مراحل احداث این نیروگاه‌ها توسط صنایع در دست اجرا می‌باشد، است.

همچنین در دولت مردمی، عبور موفق از تابستان و زمستان ۱۴۰۰، ۱۴۰۱ و تابستان ۱۴۰۲ بدون خاموش، ارتقای توان تولید واحد‌های نیروگاهی موجود به ظرفیت ۱۰۳۵ مگاوات در دوره اوج بار ۱۴۰۱ و میزان ۱۳۰۰ مگاوات در دوره اوج بار ۱۴۰۲، تعمیرات نیروگاهی (دوره‌ای و اساسی) به میزان ۹۳۶۴۱ مگاوات در سال ۱۴۰۱ و ۳۶۲۷۲ مگاوات در سال ۱۴۰۲ رخ داد.

طرح بهبود شبکه توزیع برق در آذربایجان غربی اجرا می شود - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency

تعمیر اساسی واحد‌های نیروگاه گازی ری، که به دلیل اشکالات فنی حدود ۵ سال از مدار خارج بود و به دلیل اعمال تحریم‌های ظالمانه امکان تعمیر وجود نداشت، برای اولین بار با استفاده از توان فنی داخلی تعمیر و در مدار قرا گرفت.

گفتنی است، فراخوان احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر از محل ظرفیت ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید، برای احداث ۲۱۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی منتشر شده است. ۳۸ شرکت با مجموع ظرفیت ۱۸۶۳ مگاوات برنده مناقصه اعلام شده است. انعقاد قرارداد با سرمایه گذاران در حال انجام است. همچنین مناقصه‌ای در قالب ۲ سبد ۱۵۰۰ مگاواتی و ۳ سبد ۵۰۰ مگاواتی برگزار گردید که به میزان ۴۰۰۰ مگاوات برنده مناقصه شده اند.

انواع پست برق و شبکه برق رسانی - گروه تولیدی صنعتی ترانس طاها

به گزارش برنا، برق‌رسانی به ۴۵۰ روستای فاقد برق (روستا‌های بالای ۱۰ خانوار و زیر ۱۰ خانوار جمعیت زیرشبکه و در مناطق صعب‌العبور)،  تحویل ۱۸۰۰۰ سامانه قابل‌حمل تولید برق خورشیدی به عشایرو برنامه‌ریزی و تدوین بسته بهینه‌سازی مصرف انرژی برای ایجاد ظرفیت بالغ بر ۱۰.۰۰۰ مگاوات بار قابل مدیریت در دوره چهارساله از اهم اقدامات دولت مردمی تا اردیبهشت ماه سال جاری بود.

انتهای پیام/

منبع: برنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا