اقتصاد

فلاحی: دولت باکاهش ۵ درصدی مالیات مشارکت مردم در جهش تولید را محقق می کند

فلاحی: دولت باکاهش ۵ درصدی مالیات مشارکت مردم در جهش تولید را محقق می کند

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، مسیر رسیدن به توسعه سرمایه‌گذاری مولد و رشد اقتصادی از محل افزایش جذابیت پروژه‌های تولیدی خواهد بود. در این میان مهم‌ترین مشوق در دسترس دولت برای توسعه اقتصادی، مبتنی بر اعطای مشوق‌های مالیاتی است که تاکنون اثرگذاری موفقیت‌آمیزی در تحریک سرمایه‌گذاری مولد نداشته است. از همین رو و با درک اهمیت اصلاح معافیت‌های مالیاتی، دولت سیزدهم به سمت اصلاح قوانین مالیاتی رفته است و مالیات تولید را نیز به میزان ۵ درصد در قانون بودجه ۱۴۰۳ کاهش داده است.

در قانون بودجه ۱۴۰۳ و اصلاح و کاهش مالیات تولید، تمرکز اصلی بر اصلاح قوانین مالیاتی مبتنی بر توجه به تسهیل سرمایه‌گذاری مولد بوده است. در بخش‌های بعدی به تفکیک به بررسی بند‌های مختلف آن می‌پردازیم. پیش از بررسی ابعاد دیگر باید به این نکته اشاره کرد که مالیات‌های بالای تولید، نبود انگیزه برای توسعه زنجیره ارزش و مالیات سنگین بر کار افراد، مانع از جهش تولید و سرمایه گذاری خرد مردم در اقتصاد مولد شده است.

فلاحی: دولت باکاهش ۵ درصدی مالیات مشارکت مردم در جهش تولید را محقق می کند

حجت السلام احمد حسین فلاحی نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری برنا با بیان اینکه مشکلات همچون بیمه، تعهدات ارزی، گمرک و تسهیلات بانکی سبب شده است که تولید کنندگان با چالش‌های متعددی در تولید و کاهش سرمایه گذاری مواجه شوند، ابراز کرد:در صورتی که در خصوص بیمه، گمرک، تسهیلات و همچنین اعطای مشوق‌های جدید و هدفمند مالیاتی تسهیل گرایی صورت بگیرد می‌توان انتظار داشت که تولیدات داخلی افزایش یابد و به تبع آن تورم کاهش یابد. جهش تولید در صورتی محقق می‌شود که حمایت هم جانبه از تولید کننده در تمام حوزه‌های مالیات، گمرک، بیمه، انرژی و … صورت گیرد.

وی افزود: با اعطای تسهیلات تشویقی مالیات و کاهش مالیات تولید امکان تحقق شعار سال وجود خواهد داشت. کننده شعار سال که جهش تولید با مشارکت مردم است محقق خواهد شد.

فلاحی: دولت باکاهش ۵ درصدی مالیات مشارکت مردم در جهش تولید را محقق می کند

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مهم‌ترین رویکرد حمایتی دولت از تولید در حوزه مالیات و برای کاهش نرخ مالیات در حوزه تولید در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: با حمایت مالیاتی دولت در کاهش مالیات تولید قطعاً انگیزه مردم به سمت ورود به حوزه تولید را افزایش می‌دهد و بیش از اینکه سرمایه خرد مردم به سمت فعالیت‌های غیرمولد حرکت کنند، می‌تواند مشوق خوبی باشد تا به سمت تولید بروند.

حجت السلام و المسلمین فلاحی مطرح کرد: در صورتی که مالیات از فعالیت‌های غیرمولد اخذ نشود باز هم تولید ضربه خواهد خورد و از همین رو اخذ مالیات از فعالیت‌های غیرمولد و سوداگرانه نیز بسیار مهم است که دولت در این زمینه نیز حرکت کرده است.

فلاحی: دولت باکاهش ۵ درصدی مالیات مشارکت مردم در جهش تولید را محقق می کند

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کاهش مالیات تولید و امکان افزایش رقابت پذیری تولید و ترغیب سرمایه گذاری مردم در تولید اظهار کرد: دولت و مجلس در راستای تحقق شعار سال و حمایت تولید کننده با کاهش مالیات تولید کننده موافقت کرده اند.

وی در پایان افزود: با اعطای تسهیلات تشویقی مالیات و کاهش مالیات تولید کننده توسط دولت در قوانین بالادستی، شعار سال که جهش تولید با مشارکت مردم است به وقوع خواهد پیوست. در این مسیر حمایت مالیاتی دولت از تولید موجب تحقق شعار سال و مشارکت مردم در جهش تولید خواهد شد.

انتهای پیام/ 

منبع: برنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا