اقتصاد

تنظیم کننده هنگ کنگ می گوید VASP های بدون مجوز باید تا ماه مه فعالیت خود را متوقف کنند

تنظیم کننده هنگ کنگ می گوید VASP های بدون مجوز باید تا ماه مه فعالیت خود را متوقف کنند

دپارتمان خدمات مالی دولت هنگ کنگ مهلت 29 فوریه را برای ارائه دهنده خدمات دارایی مجازی بدون مجوز ( VASP) برنامه‌های کاربردی و گفته شد که مواردی که تأیید نشده‌اند باید تا 31 مه فعالیت خود را متوقف کنند. 

در یک پست وبلاگ رسمی، کریستوفر هوی، وزیر خدمات مالی و خزانه‌داری هنگ کنگ، نوشت از آنجایی که برخی از VASP ها قبل از کمیسیون اوراق بهادار و آتی (SFC) در هنگ کنگ فعالیت می کردند. ) یک سیستم صدور مجوز ایجاد کرد، یک دوره انتقالی وجود خواهد داشت که به VASP ها اجازه می دهد برای مجوز درخواست دهند.

هوی افزود: «اگر این ارائه‌دهندگان خدمات می‌خواهند به فعالیت‌های خود در هنگ‌کنگ ادامه دهند، باید درخواست‌های مجوز خود را تا 29 فوریه امسال ارسال کنند.

طبق مقررات تنظیم‌کننده، اگر ارائه‌دهندگان خدمات موجود نتوانند الزامات مربوطه تعیین‌شده توسط SFC را برآورده کنند، یک «اخطار بی‌معنی» برای آنها صادر می‌شود. این اخطار به این معنی است که آنها باید تا 31 می یا سه ماه پس از دریافت یادداشت، فعالیت خود را متوقف کنند. علاوه بر این، انتظار می‌رود همه ارائه‌دهندگان خدمات موجود که درخواست‌های خود را تا 29 فوریه ارسال نکرده‌اند، تا 31 مه فعالیت خود را متوقف کنند.

از آنجایی که آخرین مهلت ارسال درخواست‌های مجوز برای برآورده کردن الزامات نزدیک است، Hui نوشت که SFC در حال حاضر برای کارهای اجرایی آماده می شود. این شامل صدور اعلان‌هایی برای ارائه‌دهندگان خدماتی است که تأیید نشده‌اند و تلاش‌های تبلیغاتی آن را افزایش می‌دهد.

موارد مرتبط: Floki پس از هشدار کمیسیون اوراق بهادار، سهام هنگ کنگ را محدود کرد

Hui همچنین به سرمایه گذاران در مورد نوسانات و ارزش هشدار داد. دارایی های مجازی هوی استدلال کرد که بسیاری از دارایی‌های دیجیتال «ارزش ذاتی» ندارند و قیمت‌ها نوسان دارند. وی توضیح داد:

“قبل از درگیر شدن در سرمایه گذاری های مرتبط، درک جزئیات و در نظر گرفتن ریسک های موجود ضروری است. برای تراکنش‌های VA، فقط باید از پلتفرم‌هایی که مجوز رسمی توسط SFC دارند استفاده شود.

Hui اضافه کرد که اپراتورهای بدون مجوز و ارائه‌دهندگان خدمات ممکن است با الزامات قانونی مطابقت نداشته باشند و گفت که چنین پلتفرم هایی “ممکن است در تقلب نیز دخیل بوده باشند.”

این مقام گفت رگولاتوری همچنین در حال بررسی تنظیم مکان‌های معاملات خارج از بورس است. او افزود که مکان‌های فرابورس نقش خاصی در برخی از موارد کلاهبرداری مربوط به پلتفرم‌های معاملاتی در سال 2023 ایفا کرده‌اند. به همین دلیل، آنها رایزنی را در مورد چارچوب قانونی پیشنهادی راه‌اندازی خواهند کرد.

مجله: هنگ کنگ بیت کوین ETF FOMO، تایلند ایردراپ 14 میلیارد دلاری را تایید کرد: آسیا اکسپرس

چناچه در این مطلب کلمه ای یا حروفی استفاده شده است که از نطر شما مشکل دارد در قسمت نظرات به ما اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا