وضعیت حقوقی WazirX پس از هک کیف پول 230 میلیون دلاری چگونه است؟

وضعیت حقوقی WazirX پس از هک کیف پول 230 میلیون دلاری چگونه است؟

داستان تاکنون: در 26 اوت—بیش از یک ماه پس از یک حمله سایبری که برای صرافی ارزهای دیجیتال هندی WazirX بیش از 230 میلیون دلار هزینه در بر داشت—نیشال شتی، مدیر عامل، تصویری از دعای Maha Mrityunjaya منتشر کرد. در X، به مشتریان ناامید و ترسناک توصیه می کند، “من هر روز صبح این مطلب را می خواندم که به من کمک کرد ذهنم را روی حل مشکل متمرکز کنم”.

< p class="caption">
با سرازیر شدن انتقادها نسبت به واکنش وزیر ایکس به هک، نیشال شتی، مدیرعامل، پیروان را تشویق کرد که معنوی تر باشند.
| اعتبار عکس:
Nischal Shetty در X

این پلتفرم که زمانی ادعا می‌شد بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال هند از نظر حجم است، از پیامدهای یک حمله سایبری که تقریباً نیمی از ارزش دارایی‌های صرافی آن را از بین برده است، در حال فروپاشی است. .

چه اتفاقی برای وزیرX افتاد؟

در 18 ژوئیه، یک کیف پول چند امضایی متعلق به وزیرX، که با خدمات یک شرکت نگهبانی دارایی های دیجیتال به نام اداره می شد. لیمینال، مورد بهره برداری قرار گرفت. این امر منجر به از دست رفتن بیش از 230 میلیون دلار دارایی شد. به عنوان مرجع، وزیر ایکس در اوایل ژوئن گزارش داد که کل دارایی آن 503.64 میلیون دلار آمریکا (4203.88 کرور روپیه) است. با توجه به این تعداد (به‌روزرسانی‌هایی که هنوز منتشر نشده‌اند)، شرکت بیش از 40 درصد از دارایی‌های خود را از دست داد.

هر دو WazirX و Liminal یکدیگر را به‌خاطر نقص‌های امنیتی سرزنش می‌کنند، در حالی که ادعا می‌کنند که پلتفرم‌های واقعی آن‌ها بوده است. هک نشده WazirX در ارائه به‌روزرسانی‌های مربوط به عاملان (که هنوز ناشناخته هستند) و گواهی‌های ذخیره زنده‌اش کند بوده است که باعث ناراحتی مشتریانش شده است.

آیا برداشت وجه از سر گرفته شده است؟

بعد از آن وزیر ایکس گفت که چند روزی که کاربران را بدون هیچ به‌روزرسانی خاصی منتظر می‌گذارد، «طرح هماهنگی سنگاپور» را دنبال می‌کند. به عبارت دیگر، رهبری وزیر ایکس پیشنهادی برای تغییر ساختار بدهی ارائه خواهد کرد که کاربران باید بتوانند به آن رأی دهند و تأیید کنند، که سپس توسط دادگاه تحریم خواهد شد.

این اعلامیه باعث سردرگمی و خشم شد، زیرا کاربران این کار را نکردند. با توجه به یک جدول زمانی مشخص در مورد طرح تجدید ساختار و میزان اظهار نظر آنها در مورد آینده وجوه مسدود شده خود. بسیاری از این موضوع که چرا صرافی هند موضوع را به دادگاهی خارجی برده است، متحیر بودند.

علاوه بر این، وزیر ایکس گفت همه معاملاتی که پس از توقف برداشت صرافی انجام می‌شوند، لغو خواهند شد.

در رابطه با وجوه روپیه، وزیر ایکس گفت که برداشت INR را در مراحلی از 26 اوت از سر می گیرد و هزینه های برداشت را کاهش می دهد. با این حال، شوک دیگری در انتظار مشتریان بود. WazirX فاش کرد که همه کاربران واجد شرایط دارای موجودی INR می‌توانند تنها تا 66 درصد از موجودی INR خود را برداشت کنند، زیرا واحد عملیاتی روپیه وزیرX Zanmai با وجوه مسدود شده سر و کار داشت.

«در حالی که نهاد عامل برای INR کار می‌کرد. وزیرX گفت: فعالیت‌های مرتبط، Zanmai Labs Pvt Ltd (“Zanmai”)، در پلتفرم WazirX تحت تأثیر حمله سایبری قرار نگرفت و دارای ذخایر INR کافی برای پوشش تمام موجودی‌های کاربران INR است، همه این موجودی‌ها در حال حاضر برای برداشت در دسترس نیستند. در یادداشتی افزود که حدود 34 درصد از موجودی INR مسدود شده و برای برداشت در دسترس نیست.

دخالت مداوم زنمی در اختلافات و تحقیقات توسط مقامات مجری قانون به عنوان دلایل مسدود شدن وجوه ذکر شد. با این حال وزیر ایکس گفت که زنمی هدف کاوشگرهای مذکور نبوده است. این سازمان ادعا کرد که موجودی های INR ایمن هستند اما جدول زمانی برای انتشار کامل نامشخص است.

کاربران WazirX با چشم انداز سرمایه های منجمد شده به طور کامل یا جزئی روبرو هستند
| اعتبار عکس:
اطلاعات از WazirX منبع و توسط Sahana Venugopal در Canva گردآوری شده است

برنامه حل و فصل سنگاپور چیست؟

وزیر ایکس اعلام کرد که نهاد عامل رمزنگاری آن، Zettai، در 27 آگوست ارائه شده است. هدف درخواست با دادگاه عالی سنگاپور برای مهلت قانونی طبق بخش 64 قانون ورشکستگی، تجدید ساختار و انحلال 2018. به‌طورکلی، کاربران ممکن است نتوانند در زمانی که مهلت قانونی وجود دارد، اقدام قانونی علیه مبادله انجام دهند.

WazirX تأیید کرد که توقف موقت مقداری «فضای تنفس» را فراهم می‌کند و گفت این به طور خودکار برای 30 مورد اعمال می‌شود. چند روز پس از 27 آگوست، جدای از مهلت زمانی طولانی‌تری که امیدوار است دادگاه سنگاپور اعطا کند.

«پیش‌بینی می‌شود که زتای حداقل به 6 ماه زمان نیاز دارد تا شرایط طرح بازسازی و همکاری با دستگاه‌های مربوطه را بررسی کند. وزیرکس در یک پست وبلاگ گفت.

به منظور کمک به کاربران مضطرب در درک وضعیت حقوقی، Shetty اعلام کرد که وزیرX یک استشهاد نامه 52 صفحه ای را برای آنها ایمیل می کند. هندو این سند را بررسی کرد و اشاره کرد که وزیر ایکس بیش از 9700 درخواست برداشت دریافت کرده است.

بر اساس سوگند نامه، وزیرX بیشتر به دنبال تامین مالی نجات یا “شوالیه سفید” است. با چندین بازیکن کریپتو درگیر است تا ببیند آیا این امکان پذیر است یا خیر. همچنین گزارش شده است که صرافی قبلاً چهار اخطار قانونی دریافت کرده است.

رهبری وزیرX امیدوار است که تحت یک تجدید ساختار برنامه ریزی شده، تأثیر حمله سایبری در بین کاربران دارای رتبه های مشابه پخش شود، بنابراین آنها می توانند سهم «متناسب» را دریافت کنند. طبق یک پست وبلاگ رسمی، دارایی های رمزی موجود است. این صرافی همچنین پیشنهاد کرد که «محصولات درآمدزا» جدید به نفع کاربران خواهد بود.

به عبارت دیگر، وزیرX تلاش می‌کند میلیون‌ها کاربر خود را تشویق کند تا از مهلت قانونی و بازسازی برنامه‌ریزی‌شده حمایت کنند، و همچنین در کنار آن بمانند. تبادل در آینده و سرمایه گذاری در محصولات جدید. این شرکت هشدار داد که “حل و فصل موجودی ارزهای دیجیتال از طریق مسیرهای جایگزین می تواند خطرات و زمان بندی های نامشخصی را در بر داشته باشد.”

مشتریان آسیب دیده WazirX باید برای پشتیبانی و مشاوره با کارشناسان تماس بگیرند
| اعتبار عکس:
ساهانا ونوگوپال

واکنش مشتریان چگونه است؟

مشتریان WazirX در پلتفرم رسانه اجتماعی X، مدیر عامل شرکت Shetty را با همه چیز از دعا و التماس بمباران کرده اند. تهدید و توهین بسیاری بر این باورند که دوره فعلی افزایش قیمت کریپتو تا زمانی که برداشت ارزهای دیجیتال فعال شود به پایان خواهد رسید. دیگران برای هزینه های روزانه به پول خود نیاز دارند.

کلاهبرداران در X مشتریان بی پناه را هدف قرار می دهند در حالی که منتقدان Shetty ادعا کرده اند که آنها مسدود شده و نادیده گرفته می شوند. سایرینی که از مدیرعامل حمایت می کنند، از مشتریان آسیب دیده ترغیب می کنند که با مهلت قانونی موافقت کنند و آنها را از اقدام قانونی خود بترسانند. به اصطلاح وکلای رمزارز و “متخصصان” از این فرصت برای جلب توجه استفاده می کنند. سایر صرافی‌های کریپتو هند در حال ایجاد وجوه ایمنی یا فاصله گرفتن از وزیرX هستند.

 

 

 

چنانچه در این نوشته کلمه ای یا متنی باعث ناراحتی شما شده به ما در قسمت نظرات اطلاع دهید

خروج از نسخه موبایل