هواوی شاهد افزایش درآمد در نیمه اول در رنسانس گوشی های هوشمند است

هواوی شاهد افزایش درآمد در نیمه اول در رنسانس گوشی های هوشمند است

غول فناوری چینی هوآوی گزارش داد که در نیمه اول درآمد و سود خالص جهش چشمگیری داشته است.
| اعتبار عکس: رویترز

غول فناوری چینی هوآوی در روز پنجشنبه جهش چشمگیری در درآمد و سود خالص نیمه اول خود گزارش داد. با فروش گوشی‌های هوشمند قوی و تجارت قطعات خودروی هوشمند آن نیز علی‌رغم تحریم‌های ایالات متحده خوب عمل می‌کند.

سود خالص در ماه‌های ژانویه تا ژوئن با افزایش 34.3 درصدی درآمد، با 18 درصد افزایش به 54.9 میلیارد یوان (7.7 میلیارد دلار) رسید. 417.5 میلیارد یوان این بالاترین درآمد شرکت در نیمه اول از همان دوره در سال 2020 بود.

Huawei به تفکیک درآمد برای واحدهای جداگانه اشاره نکرد، اما یک سخنگوی گفت که تجارت اصلی مصرف کننده آن، که شامل گوشی‌های هوشمند و رایانه‌های شخصی می‌شود. و همچنین واحد قطعات خودروی هوشمند آن، عملکرد بسیار خوبی داشته است.

داده‌های شرکت تحقیقاتی Canalys نشان می‌دهد که هواوی در نیمه اول 22.2 میلیون گوشی هوشمند در سرزمین اصلی چین فروخته است که 55 درصد افزایش نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

>

Huawei سال گذشته با سری میت 60 و امسال با گوشی های رده بالای سری P خود به بازار گوشی های هوشمند 5G پریمیوم بازگشت – اگرچه بیشتر این فروش ها به بازار خانگی آن محدود می شود.

<این راه‌اندازی در چین به‌عنوان پیروزی بر تحریم‌های ایالات متحده جشن گرفته می‌شود که از سال ۲۰۱۹ مانع از دسترسی این شرکت به تراشه‌های پیشرفته ایالات متحده و سایر فناوری‌ها شده است.

واشنگتن هواوی را یک خطر امنیت ملی می‌داند. اتهامی که شرکت آن را رد می کند. تحریم‌های ایالات متحده از آن زمان به بعد گسترش یافته و شامل ممنوعیت صادرات تراشه‌های بسیار پیشرفته ایالات متحده به تمام شرکت‌های چینی می‌شود و واشنگتن به دنبال ممانعت از پیشرفت فناوری برای ارتش چین است.

در چهار سال گذشته، هواوی نیز رشد قابل‌توجهی داشته است. برای واحد راه‌حل هوشمند خودروی خود، که می‌خواهد به تامین‌کننده اصلی نرم‌افزار و اجزای خودروهای الکتریکی هوشمند تبدیل شود و با بسیاری از خودروسازان قرارداد بسته است.

زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات هواوی، بخش‌های ابر و قدرت دیجیتال هواوی این سخنگو گفت که عملکرد ثابتی داشته است و افزود که سود نیمه اول با فروش مشاغل یا دارایی ها مانند مدت مشابه سال گذشته افزایش نیافته است.

 

 

 

چنانچه در این نوشته کلمه ای یا متنی باعث ناراحتی شما شده به ما در قسمت نظرات اطلاع دهید

خروج از نسخه موبایل