ایسوس اولین لپ تاپ Intel Lunar Lake را در IFA 2024 در 4 سپتامبر رونمایی می کند.

ایسوس اولین لپ تاپ Intel Lunar Lake را در IFA 2024 در 4 سپتامبر رونمایی می کند.

ASUS خود را برای رویداد راه‌اندازی IFA 2024 آماده می‌کند تا رایانه‌های شخصی هوش مصنوعی را به عنوان بخشی از لپ‌تاپ‌های نسل بعدی خود معرفی کند که توسط پردازنده‌های Lunar Lake اینتل پشتیبانی می‌شود.

لپ‌تاپ‌های Lunar Lake ASUS هفته آینده در IFA 2024 عرضه می‌شوند، SOC نسل بعدی اینتل برای طرح‌های باریک و سبک در طرح‌های برتر از ایسوس

ایسوس اعلام کرده است که در رویدادی آینده از رایانه های شخصی هوش مصنوعی جدید رونمایی خواهد کرد. این شرکت اعلام کرد رایانه‌های شخصی هوش مصنوعی مانند لپ‌تاپ‌ها را در نمایشگاه IFA 2024 که قرار است هفته آینده در برلین برگزار شود، معرفی خواهد کرد. رویداد IFA یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های مصرف‌کننده و الکترونیک است که در آن برندهای مختلف نوآوری‌های خود را برای مصرف‌کنندگان در سراسر جهان به نمایش می‌گذارند و ASUS نیز به این رویداد می‌پیوندد تا رایانه‌های شخصی هوش مصنوعی آینده خود را برای عملکرد بهبودیافته در حجم کاری هوش مصنوعی به نمایش بگذارد.

ASUS یک صفحه اختصاصی برای این رویداد ایجاد کرد که به ما نگاهی اجمالی به آنچه می‌توانیم انتظار داشت، می‌دهد. این صفحه پیوندهایی به دو صفحه در اختیار ما قرار می دهد: یکی رایانه های شخصی هوش مصنوعی را توضیح می دهد و دیگری کاربران را به کاتالوگ رایانه های شخصی AI ASUS می برد. در حالی که کاتالوگ رایانه‌های شخصی هوش مصنوعی شامل نوت‌بوک‌هایی است که قبلاً راه‌اندازی شده‌اند، نوت‌بوک‌های جدیدتری که ایسوس قرار است رونمایی کند، ممکن است خیلی زود اضافه شوند. در سمت چپ پایین صفحه رویداد، ASUS به صراحت یک ویجت ثابت Intel Core Ultra را اضافه کرد که می‌گوید: «این امکان را در رایانه شخصی Intel AI شما با پردازنده‌های Intel Core Ultra وجود دارد»، که نشان می‌دهد رایانه‌های شخصی جدیدتر مبتنی بر تراشه‌های اینتل خواهند بود.

منبع تصویر: ASUS

از آنجایی که رویداد IFA قرار است فقط یک روز پس از هدف راه اندازی پردازنده های Lunar Lake “Core Ultra 200” اینتل، ایسوس احتمالاً رایانه های شخصی هوش مصنوعی مبتنی بر Lunar Lake را در این رویداد به نمایش می گذارد. ایسوس قبلاً رایانه‌های شخصی هوش مصنوعی مبتنی بر Meteor Lake، Ryzen AI 300 و سری Qualcomm Snapdragon X را قبلاً راه‌اندازی کرده است که هیچ مجموعه دیگری به جز پردازنده‌های Lunar Lake باقی نگذاشته است.

انتظار می‌رود که ایسوس نسخه جدیدی از نوت‌بوک Zenbook DUO را درست مانند Zenbook DUO(2024) UX8406، که از پردازنده‌های Core Ultra 5، 7 و 9 از مجموعه Meteor Lake استفاده می‌کند اما با Lunar Lake برای کاربردهای باریک و سبک بهبود یافته است.

همانطور که از ویجت پایین مشخص است، ایسوس یک بار دیگر هدف قرار داده است تا نوت بوک های جدیدتر خود را به پردازنده های Lunar Lake مجهز کند که دارای 8 هسته و پیکربندی 8 رشته است. در حالی که تعداد هسته و رشته یکسان خواهد بود، سرعت ساعت و iGPU ها بر اساس پردازنده متفاوت خواهد بود و بر اساس معماری گرافیکی Xe2 خواهد بود.

منبع تصویر: روز فناوری اینتل

Core Ultra 200V تراشه‌های بسیار کارآمدی هستند که دارای 17 وات/30 وات TDP و دارای NPU (واحد پردازش عصبی) برای رسیدگی به نیازهای محاسباتی هوش مصنوعی و در عین حال حفظ بهره‌وری انرژی هستند.

با تقاضای رونق هوش مصنوعی، بسیاری از تولیدکنندگان سخت‌افزار رایانه شخصی به سمت تولید اجزای تخصصی هوش مصنوعی حرکت می‌کنند و انتظار می‌رود که محموله رایانه‌های شخصی هوش مصنوعی در سال 2025 به طور چشمگیری افزایش یابد. اخیراً دیدیم که چگونه محموله رایانه های شخصی هوش مصنوعی در سه ماهه دوم سال 2024 دو برابر شد و پیش بینی می شود که رایانه های شخصی مایکروسافت با هوش مصنوعی افزایش فروش را تا سقف افزایش دهند. 533.5 درصد در سال 2025.

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیس بوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

خروج از نسخه موبایل