مقامات فرانسوی اتهامات مقدماتی علیه پاول دوروف، مدیر عامل اپلیکیشن پیام رسان تلگرام صادر کردند

مقامات فرانسوی اتهامات مقدماتی علیه پاول دوروف، مدیر عامل اپلیکیشن پیام رسان تلگرام صادر کردند

مقامات فرانسوی هزینه اولیه به پاول دوروف، مدیر عامل تلگرام در روز چهارشنبه (28 اوت 2024) برای اجازه دادن به فعالیت های مجرمانه ادعایی در برنامه پیام رسان او، و او را از خروج از فرانسه در انتظار تحقیقات بیشتر منع کرد.

هم طرفداران آزادی بیان و هم دولت های مستبد از زمان بازداشت آقای دوروف در آخر هفته در دفاع از او صحبت کرده اند. . این پرونده همچنین توجه به چالش‌های پلیسی در فعالیت‌های غیرقانونی آنلاین و زندگی‌نامه غیرمعمول و گذرنامه‌های متعدد دوروف متولد روسیه را جلب کرده است.

Mr. دوروف روز شنبه در فرودگاه لوبورژ در خارج از پاریس به عنوان بخشی از تحقیقات گسترده ای که اوایل سال جاری آغاز شد، بازداشت شد و اوایل چهارشنبه پس از چهار روز بازجویی آزاد شد. طبق بیانیه دادستانی پاریس، قضات بازپرس چهارشنبه شب اتهامات مقدماتی را تشکیل دادند و او را به پرداخت وثیقه 5 میلیون یورویی و حضور دو بار در هفته به ایستگاه پلیس محکوم کردند.

اتهامات علیه آقای دوروف، او همچنین یک شهروند فرانسوی است، از جمله اینکه پلت فرم او برای مواد سوء استفاده جنسی از کودکان و قاچاق مواد مخدر استفاده می شود و تلگرام از به اشتراک گذاشتن اطلاعات یا اسناد با بازرسان در صورت لزوم طبق قانون خودداری کرده است.

اولین اتهام مقدماتی. دفتر دادستانی گفت که علیه او به دلیل “همدستی در مدیریت یک پلتفرم آنلاین برای اجازه دادن به معاملات غیرقانونی توسط یک گروه سازمان‌یافته”، جرمی که می‌تواند منجر به محکومیت‌های تا 10 سال زندان و 500,000 یورو جریمه شود.

< div class="also-read print-hide" data-ga-label="AlsoReadArticle">

اتهامات مقدماتی بر اساس قوانین فرانسه به این معنی است که قضات دلایل محکمی برای این باور دارند که جرمی مرتکب شده است، اما زمان بیشتری را برای تحقیقات بیشتر در اختیار دارند.

دیوید-اولیویر کامینسکی، وکیل دوروف، نقل شده است. رسانه‌های فرانسوی می‌گویند: «این کاملاً پوچ است که فکر کنیم مسئول یک شبکه اجتماعی می‌تواند در اعمال مجرمانه‌ای که مستقیم یا غیرمستقیم به او مربوط نمی‌شود دست داشته باشد».

دادستان گفت که آقای دوروف. این است که “در این مرحله، تنها فردی که در این پرونده دخیل است.” آنها احتمال بازجویی از افراد دیگر را رد نکردند، اما از اظهار نظر در مورد سایر احکام بازداشت احتمالی خودداری کردند. دادستان ها در بیانیه ای به AP گفتند که هر حکم دستگیری دیگری تنها در صورتی فاش می شود که هدف چنین حکمی بازداشت شود و از حقوق خود مطلع شود.

< دفتر دادستانی گفت که مقامات فرانسوی در فوریه در پاسخ به «فقدان تقریباً کامل پاسخ تلگرام به درخواست‌های قضایی» برای داده‌هایی برای تعقیب مظنونان، به‌ویژه متهمان جنایت علیه کودکان، تحقیقات مقدماتی را آغاز کردند.

آقای دستگیری دوروف در فرانسه خشم روسیه را برانگیخت و برخی از مقامات دولتی آن را با انگیزه سیاسی و اثبات استاندارد دوگانه غرب در مورد آزادی بیان خواندند. این اعتراض در میان منتقدان کرملین باعث ایجاد ابروهایی در میان منتقدان کرملین شده است زیرا در سال 2018، مقامات روسی خودشان تلاش کردند اپلیکیشن تلگرام را مسدود کنند اما موفق نشدند و در سال 2020 این ممنوعیت را پس گرفتند.

در ایران، جایی که تلگرام علیرغم ممنوعیت رسمی پس از آن، به طور گسترده استفاده می شود. سال‌ها تظاهرات اعتراضی به مبارزه با حکومت دینی شیعی کشور، دستگیری آقای دوروف در فرانسه موجب اظهارنظر رهبر عالی جمهوری اسلامی شد. آیت‌الله علی خامنه‌ای از فرانسه به دلیل «سخت‌گیری» در برابر کسانی که «حکومت شما را در اینترنت نقض می‌کنند» با محجبه تمجید کرد.

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه روز دوشنبه گفت که دستگیری آقای دوروف سیاسی نیست. حرکت اما بخشی از یک تحقیق مستقل است. مکرون در X پستی نوشت که کشورش «عمیقاً متعهد است» به آزادی بیان، اما «آزادی‌ها در چارچوب قانونی، هم در رسانه‌های اجتماعی و هم در زندگی واقعی، برای حمایت از شهروندان و احترام به حقوق اساسی آن‌ها رعایت می‌شود».

< در بیانیه ای که پس از دستگیری آقای دوروف در پلتفرم خود منتشر شد، تلگرام گفت که از قوانین اتحادیه اروپا تبعیت می کند و اعتدال آن "در حد استانداردهای صنعتی است و دائماً در حال بهبود است".

“تقریباً یک میلیارد کاربر در سراسر جهان از آن استفاده می کنند.” تلگرام به عنوان وسیله ارتباطی و منبع اطلاعات حیاتی. ما منتظر حل فوری این وضعیت هستیم.” نویس.

وزارت خارجه امارات روز سه شنبه گفت که “از نزدیک این پرونده را دنبال می کند” و از فرانسه خواسته است تا “کلیه خدمات کنسولی لازم را به صورت فوری به آقای دوروف ارائه دهد”.

سخنگوی کرملین دیمیتری پسکوف گفت که امیدوار است دوروف “تمام فرصت های لازم برای دفاع قانونی خود را داشته باشد” و افزود که مسکو “آماده ارائه تمام کمک ها و حمایت های لازم” به مدیر اجرایی تلگرام به عنوان یک شهروند روسی است.

آقای پسکوف گفت: “اما وضعیت به دلیل این واقعیت پیچیده است که او همچنین یک شهروند فرانسه است.” فشار مقامات روسی.

همچنین بخوانید: ماکرون فرانسه می‌گوید دستگیری پاول دوروف، مدیر عامل تلگرام، سیاسی نبود

در سال 2013، او سهام خود را در VKontakte، یک سایت شبکه اجتماعی محبوب روسی که در سال 2006 راه اندازی کرد، فروخت.

این شرکت در جریان سرکوب دولت روسیه تحت فشار قرار گرفت. پس از اعتراضات گسترده دموکراسی خواهانه که در پایان سال های 2011 و 2012 مسکو را لرزاند.

دوروف گفته بود که مقامات از سایت خواسته اند تا جوامع آنلاین فعالان اپوزیسیون روسی را حذف کند و بعداً اطلاعات شخصی آنها را تحویل دهد. کاربرانی که در خیزش مردمی 2013-2014 در اوکراین شرکت کردند، که در نهایت رئیس جمهور طرفدار کرملین را برکنار کرد.

دوروف در مصاحبه اخیر خود گفت که این خواسته ها را رد کرده و کشور را ترک کرده است.

تظاهرات مقامات روسیه را بر آن داشت تا فضای دیجیتال را تحت فشار قرار دهند و تلگرام و موضع طرفدار حفظ حریم خصوصی آن راهی مناسب برای روس‌ها برای برقراری ارتباط و اشتراک‌گذاری اخبار ارائه کرد.

تلگرام نیز همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد. یک منبع خبری محبوب در اوکراین، جایی که هم رسانه‌ها و هم مقامات از آن برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات در مورد جنگ و ارائه هشدارهای موشکی و هوایی استفاده می‌کنند.

دولت‌های غربی اغلب از تلگرام به دلیل عدم اعتدال محتوا انتقاد می‌کنند. .

 

 

 

چنانچه در این نوشته کلمه ای یا متنی باعث ناراحتی شما شده به ما در قسمت نظرات اطلاع دهید

خروج از نسخه موبایل