OpenAI اتهامات مربوط به نقض حق نسخه برداری نویسنده را رد می کند

OpenAI اتهامات مربوط به نقض حق نسخه برداری نویسنده را رد می کند

وکلای نویسندگان و وکلا و سخنگویان OpenAI بلافاصله به درخواست ها برای اظهار نظر در مورد پرونده در روز چهارشنبه پاسخ ندادند [پرونده]
| اعتبار عکس: رویترز

OpenAI در دادگاه فدرال کالیفرنیا به اتهامات سوء استفاده از آثار نویسندگان از جمله پاسخ داده است. هدف مایکل چابون، تا-نهیسی کوتس و کمدین سارا سیلورمن برای آموزش مدل زبان هوش مصنوعی خود.

شرکت هوش مصنوعی تحت حمایت مایکروسافت در پاسخ به شکایات مربوط به این موضوع گفت: سه‌شنبه که از محتوای دارای حق نسخه‌برداری استفاده منصفانه می‌کند تا به مدل‌هایی مانند مدلی که زیربنای چت ربات محبوب ChatGPT آن است، برای ایجاد مطالب اصلی استفاده کند.

OpenAI «مدل‌ها، همانطور که همه ما انجام می‌دهیم، از آنچه قبلاً آمده است، یاد می‌گیرند». در پرونده خود گفته است. “دفاع استفاده منصفانه دقیقاً به همین دلیل وجود دارد: تشویق و اجازه توسعه ایده های جدید که بر اساس ایده های قبلی است.”

وکلای نویسندگان و وکلا و سخنگویان OpenAI بلافاصله به درخواست‌ها برای اظهار نظر در مورد پرونده در روز چهارشنبه پاسخ ندادند. .

صاحبان حق نسخه‌برداری از جمله نویسندگان، رسانه‌های خبری و ناشران موسیقی چندین شکایت بزرگ علیه شرکت‌های فناوری به دلیل سوءاستفاده ادعایی از کارشان بدون مجوز به منظور آموزش سیستم‌های هوش مصنوعی مبتنی بر متن تنظیم کرده‌اند. گروهی از نویسندگان که شامل سیلورمن، کوتس و چابون می‌شوند، سال گذشته شکایت‌های جداگانه‌ای علیه متا پلتفرم‌ها و OpenAI تحت حمایت مایکروسافت در مورد سیستم‌هایشان تنظیم کردند.

Meta و OpenAI هر دو قضات را متقاعد کردند که برخی از این ادعاها را رد کنند. دادگاه ها هنوز به این سوال اصلی رسیدگی نکرده اند که آیا استفاده از مواد خراشیده شده از اینترنت برای آموزش هوش مصنوعی، حق نسخه برداری را در مقیاس گسترده نقض می کند.

شرکت های فناوری گفته اند که آموزش هوش مصنوعی توسط دکترین حق چاپ منصفانه محافظت می شود. استفاده و اینکه این دعواها صنعت در حال رشد هوش مصنوعی را تهدید می کند.

استفاده منصفانه با اجازه استفاده از آثار محافظت شده با حق نسخه برداری بدون مجوز قبلی تحت شرایط خاص، آزادی بیان را ارتقا می دهد. دادگاه‌ها معمولاً بر این موضوع تمرکز می‌کنند که آیا استفاده از آن منصفانه است یا نه.

OpenAI در پرونده خود در روز سه‌شنبه گفت که آموزش هوش مصنوعی آن «استفاده منصفانه متحول‌کننده الگوی» است.

 

 

 

چنانچه در این نوشته کلمه ای یا متنی باعث ناراحتی شما شده به ما در قسمت نظرات اطلاع دهید

خروج از نسخه موبایل