FAA پس از سقوط موشک در شعله های آتش در هنگام فرود، اسپیس ایکس را زمین گیر می کند

FAA پس از سقوط موشک در شعله های آتش در هنگام فرود، اسپیس ایکس را زمین گیر می کند

این تصویر که از یک ویدیوی اسپیس ایکس ایجاد شده است، لحظه ای را نشان می دهد که اولین مرحله موشک اسپیس ایکس فالکون 9 پس از فرود بر روی یک سکوی اقیانوسی در سواحل، چهارشنبه، 28 اوت 2024، در اقیانوس اطلس در شعله های آتش افتاد.
| اعتبار عکس: AP

پرتاب های SpaceX پس از سقوط یک موشک تقویت کننده در شعله های آتش در هنگام فرود در روز چهارشنبه متوقف شد. (28 اوت 2024).

اداره هوانوردی فدرال (FAA) موشک های فالکون 9 این شرکت را زمین گیر کرد و پس از سانحه پیش از سحر در سواحل فلوریدا دستور تحقیق داد. هیچ آسیب یا خسارت عمومی گزارش نشده است.

خیلی زود است که بدانیم این موضوع چقدر بر پروازهای خدمه آتی اسپیس ایکس، یکی خصوصی و دیگری برای ناسا تأثیر خواهد داشت. پرواز چارتر یک میلیاردر فقط چند ساعت قبل به دلیل پیش بینی بد آب و هوا به تعویق افتاد.

این موشک از ایستگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال منفجر شد و تمام 21 ماهواره اینترنتی Starlink را در مدار قرار داد. اما تقویت کننده مرحله اول لحظاتی پس از فرود بر روی سکوی اقیانوس در یک گلوله آتشین سقوط کرد که اولین حادثه از این دست در سال‌ها بود. این بیست و سومین باری بود که این تقویت کننده خاص پرتاب می شد، رکورد بازیافت برای SpaceX.

FAA گفته است که باید یافته‌های تصادف و اقدامات اصلاحی SpaceX را قبل از ازسرگیری پرتاب فالکون 9 تأیید کند. پرتاب از کالیفرنیا با استارلینک های بیشتر بلافاصله پس از این حادثه متوقف شد.

جان ادواردز، معاون رئیس اسپیس ایکس، گفت که این شرکت در حال کار “به سرعت” است تا بفهمد چه اشتباهی رخ داده است.

“از دست دادن یک تقویت کننده همیشه غم انگیز است. هر کدام از آنها تاریخ و شخصیت منحصر به فردی دارند. خوشبختانه این اتفاق اغلب نمی‌افتد،» آقای ادواردز در X پست کرد.

علاوه بر پرواز فضایی خصوصی که در انتظار پرتاب از مرکز فضایی کندی فلوریدا است، SpaceX به دلیل پرتاب یک جفت فضانورد برای ناسا در اواخر ماه آینده. دو صندلی برای دو فضانوردی که در ماه ژوئن بر روی کپسول جدید استارلاینر بوئینگ پرتاب شدند، اختصاص داده خواهد شد که ناسا برای بازگشت آنها ناامن تلقی می کند.

 

 

 

چنانچه در این نوشته کلمه ای یا متنی باعث ناراحتی شما شده به ما در قسمت نظرات اطلاع دهید

خروج از نسخه موبایل