شهروندی های مختلف پاول دوروف، بنیانگذار تلگرام، بر رمز و راز بازداشت او افزوده است

شهروندی های مختلف پاول دوروف، بنیانگذار تلگرام، بر رمز و راز بازداشت او افزوده است

در بیش از یک دهه، بنیانگذار و مدیر عامل اپلیکیشن پیام رسان تلگرام شهروندی های مختلف را جمع آوری کرده است، چیزی این تنها به معمای بازداشت او در فرانسه اضافه می‌شود.

این پاسپورت‌ها پس از اینکه پاول دوروف را به‌عنوان یک مطلق‌گرای خودخوانده آزادی بیان ایجاد کرد و آن را اداره کرد، از او محافظت کرد. این اپلیکیشن توسط برخی برای برنامه ریزی اعتراضات در دولت های سرکوبگر مانند ایران و زادگاهش روسیه استفاده شده است. با این حال، دولت های غربی مدعی هستند که تلگرام به کار قاچاقچیان مواد مخدر، پولشویی، گروه های شبه نظامی و پورنوگرافی کودکان کمک کرده است.

دوروف زمانی در اینستاگرام نوشت: “برای اینکه واقعا آزاد باشید، باید برای آزادی همه چیز را به خطر بیندازید.” بدون پیراهن با آسمان‌خراش‌های دبی یا ویرانه‌های مدائن صالح در عربستان سعودی پشت سر او.

به نظر می‌رسد که این خطر اکنون با وجود پاسپورت‌های روسیه، فرانسه، امارات متحده عربی، او را فراگرفته است. و سنت کیتس و نویس و ثروت او که توسط فوربس 15.5 میلیارد دلار تخمین زده می شود.

دوروف روز شنبه در فرودگاه لو بورژه در خارج از پاریس به عنوان بخشی از تحقیقات قضایی گسترده ای که ماه گذشته آغاز شد، بازداشت شد و زودتر آزاد شد. در روز چهارشنبه (28 اوت 2024) پس از چهار روز بازجویی. قضات تحقیق چهارشنبه شب اتهامات مقدماتی را تشکیل دادند و او را به پرداخت وثیقه 5 میلیون یورویی و حضور دو بار در هفته به ایستگاه پلیس محکوم کردند.

اتهامات علیه دوروف شامل استفاده از پلت فرم او برای مطالب سوء استفاده جنسی از کودکان است. و قاچاق مواد مخدر، و اینکه تلگرام از به اشتراک گذاشتن اطلاعات یا اسناد با بازرسان در مواقعی که قانون الزامی کرده است خودداری کرد.

دوروف، 39 ساله، ظاهراً بیش از یک دهه پیش به دنبال دریافت تابعیت های دیگر بود. به گفته وی، انگیزه این امر ناشی از اختلاف بر سر کنترل VKontakte، “در تماس”، معروف به VK، یک وب سایت رسانه اجتماعی است که در آن زمان از فیس بوک در روسیه پیشی گرفت.

سرویس های امنیتی روسیه جابجا شده بودند. برای مسدود کردن صفحات مرتبط با جنبش اعتراضی اوکراین که به برکناری رئیس جمهور دوست کرملین، ویکتور یانوکوویچ، از قدرت کمک کرد. دوروف آنچه را که به نظر اسنادی از سرویس امنیت فدرال یا FSB بود، به صورت آنلاین منتشر کرد و خواستار داده های شخصی گروه های مرتبط با اعتراضات شد.

پس از استعفا در روز اول آوریل، ابتدا ظاهراً به شوخی، دوروف VK را برای همیشه ترک کرد. . طبق گزارشات، وی ویزای اقامت دبی، مرکز تجاری امارات متحده عربی را دریافت کرده است. او همچنین یک پاسپورت سنت کیتس و نویس دریافت کرد، بنا بر گزارش ها، با کمک 250,000 دلاری به صنعت شکر کشور کارائیب.

سنت کیتس و نویس همچنان به عنوان بهشت ​​مالیاتی برای ثروتمندان و برای کسانی که پاسپورت هایی دارند که به ویزای سنگین نیاز دارند، محبوب است. سفر به کشورهای دیگر.

دوروف در یک پست VK در سال 2017 گفت که در بهار 2013 پاسپورت سنت کیتس و نویس دریافت کرده است و آن را “یک چیز راحت است، زیرا امکان سفر به اتحادیه اروپا را فراهم می کند. و بریتانیا بدون ویزا.

او افزود که در واقع هرگز به این کشور جزیره ای کارائیب نرفته است – و هیچ برنامه ای برای سفر به آنجا نداشته است – و “می توان بدون خروج از اروپا پاسپورت دریافت کرد”.

در سال 2017، دوروف به طور تمام وقت در دبی زندگی می کرد و دفتر تلگرامش در شهر رسانه ای دبی کار می کرد.

او در آن زمان به بلومبرگ گفت: «من اینجا را دوست دارم. “این بسیار سریع در حال توسعه است، مانند یک استارت آپ.” این سازمان خبری دارایی او را در آن زمان 300 میلیون دلار و 2000 بیت کوین اعلام کرد – یک ارز دیجیتال که پس از آن ارزش خود را به شدت افزایش داد.

در این دوره، امارات متحده عربی به دوروف شهروندی اعطا کرد – امری نادر است. در کشوری که 90 درصد جمعیت آن را خارجی‌ها تشکیل می‌دهند.

امارات توضیحی نداده است که چرا شهروندی دوروف را اعطا کرده است، اگرچه خبرگزاری دولتی WAM روز سه‌شنبه علنا ​​تابعیت و شهروندی او را تایید کرد. از فرانسه خواست تا «تمام خدمات کنسولی لازم را در یک موضوع فوری به او ارائه دهد». طبق قوانین امارات، سرمایه‌گذاران، پزشکان، متخصصان و روشنفکران می‌توانند در مسیر شهروندی قرار گیرند، در صورتی که توسط یکی از هفت حاکم کشور، ولیعهد یا دولت فدرال در کشور خودکامه‌اش تأیید شود.

دوروف. در ملاقاتی با شیخ حمدان بن محمد آل مکتوم، ولیعهد دبی، در سال 2021 عکس گرفته شده بود. در گزارش WAM در آن زمان، تلگرام به عنوان “مرکز جهانی در دبی” و بیش از 20 میلیارد دلار ارزش داشت.

امارات متحده عربی، به ویژه دبی، سال‌ها تلاش کرده است که شرکت‌های اینترنتی و تجارت الکترونیک را جذب کند. دوروف به شورای مشورتی حاکم آن شیخ محمد بن راشد آل مکتوم نیز پیوست. صندوق سرمایه‌گذاری مستقل ابوظبی Mubadala در همان سال ۷۵ میلیون دلار در تلگرام سرمایه‌گذاری کرد، مانند یک شرکت ابوظبی دیگر.

تابعیت فرانسوی او همچنان مبهم‌تر است.

دوروف رسماً در سال ۲۰۲۱ شهروند فرانسه شد. و نام او در 25 آگوست همان سال در بخش تابعیت روزنامه رسمی فرانسه منتشر شد. در ماه مه 2022، بر اساس یک فرمان دولتی، او رسماً برگردان نام خود را به فرانسوی به Paul du Rove تغییر داد.

جزئیات فرآیند تابعیت دوروف در فرانسه – یک مصیبت اداری طولانی و دست و پاگیر برای اکثر افراد – از مهر و موم شده است. نظارت عمومی به دلیل شیوه‌های حفظ حریم خصوصی فرانسه.

به نظر می‌رسد دوروف شرایط استاندارد زندگی قانونی در این کشور را برای دو تا پنج سال یا داشتن اعضای خانواده فرانسوی نداشته باشد، اما ممکن است واجد شرایط شهروندی نادر باشد. مسیر ویژه برای “خارجیان شایسته”.

به گفته دولت فرانسه، این امر در مورد خارجی های فرانسوی زبانی که “از طریق اقدامات شایسته خود به نفوذ جهانی فرانسه و رونق روابط اقتصادی بین المللی آن کمک می کنند” صدق می کند.

به گفته یکی از مقامات آشنا با این دیدار، دوروف و امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در سال 2018 با یکدیگر ملاقات کردند و مانند آنچه رئیس جمهور فرانسه مرتباً با رهبران تجارت جهانی در مورد توسعه فعالیت های خود در فرانسه دارد، گفتگو کردند. /p>

این مقام گفت: دوروف بعداً از طریق درخواستی از وزارت خارجه فرانسه و نه مستقیماً از طریق آقای ماکرون، به دنبال تابعیت فرانسه شد.

این مقام به شرط ناشناس ماندن صحبت کرد زیرا آنها مجاز نبودند. به طور علنی در مورد جلسات خصوصی ریاست جمهوری صحبت می شود.

فرانسه و امارات متحده عربی روابط نظامی نزدیکی دارند و نیروهای فرانسوی یک پایگاه دریایی در ابوظبی را اداره می کنند و نیروهای اماراتی با استفاده از تانک های Leclerc و جت های جنگنده رافال. به نظر می رسد که آقای مکرون به شیخ محمد بن زاید آل نهیان، رهبر امارات، حاکم ابوظبی نیز نزدیک باشد. این دستگیری اواخر روز سه شنبه یک ویدیوی جعلی را در اینترنت منتشر کرد که به دروغ به شبکه خبری ماهواره ای الجزیره نسبت داده شده بود، مبنی بر اینکه معامله تسلیحاتی بین کشورها در خطر است.

اما مانند موارد دیگر در مورد دوروف، جزئیات همچنان مبهم هستند. او گاهی اوقات مصاحبه‌کنندگان را از عکاسی از دفاتر و سایر مناطق و کنترل تصویر او به دنیای خارج منع کرده بود.

 

 

 

چنانچه در این نوشته کلمه ای یا متنی باعث ناراحتی شما شده به ما در قسمت نظرات اطلاع دهید

خروج از نسخه موبایل