Google Pixel 9 Pro در مقابل Pixel 7 Pro: آیا زمان ارتقا فرا رسیده است؟

Google Pixel 9 Pro در مقابل Pixel 7 Pro: آیا زمان ارتقا فرا رسیده است؟

اگر در حال حاضر از Pixel 7 Pro 2022 Google استفاده می‌کنید، ممکن است در مورد اینکه آیا زمان ارتقاء آن فرا رسیده یا نه، بحث می‌کنید، به خصوص که Google به تازگی جدیدترین مجموعه Pixel 9 خود را منتشر کرده است.

برای کمک به تصمیم گیری، ما مشخصات پیکسل 9 پرو جدید را با 4.5 ستاره Pixel 7 Pro و تفاوت‌های بین تلفن‌های هوشمند را در زیر برجسته کرده است.

به خواندن ادامه دهید تا درباره تفاوت‌های Google Pixel 9 Pro جدید و Pixel 7 Pro بیشتر بدانید.

Pixel 9 Pro به‌روزرسانی طراحی شده است

قبل از راه‌اندازی خط تولید Pixel 9، سری Pixel دارای همان نوار دوربینی بود که به‌صورت قفسه‌ای برای جمع‌آوری گرد و غبار و زباله‌ها قرار داشت. اگرچه Pixel 7 Pro در دست گرفتن راحت بود، اما زمان ارتقا را احساس می‌کردم.

Google بالاخره نوار دوربین را در کل سری Pixel 9 با یک سبک مجسمه‌سازی‌شده و گرد جدید به جای شکل مستطیلی اصلی طراحی کرد. 

در غیر این صورت، Pixel 7 Pro با اندازه 6.7 اینچی کمی بزرگتر از Pixel 9 Pro در مقایسه با 6.3 اینچی دومی است. اگر ترجیح می‌دهید تلفن بزرگ‌تر باشد، Pixel 9 Pro XL بزرگتر و ۶.۸ اینچ است. 

نمایشگرهای Pixel 9 Pro و Pixel 7 Pro دارای پشتیبانی از HDR و نرخ تازه‌سازی 1-120 هرتز هستند، اگرچه پیکسل 9 پرو دارای حداکثر روشنایی بالاتر تا 3000 نیت در مقایسه با 1500 نیت از 7 Pro است. 

صفحه نمایش به کنار، هر دو گوشی دارای استاندارد IP68 هستند که به این معنی است که در برابر گرد و غبار و تا 30 دقیقه در عمق یک متری آب مقاوم هستند. 

Pixel 9 Pro بر روی تراشه Tensor G4 Google اجرا می شود

Google همیشه عملکرد هوش مصنوعی را بر سطوح عملکرد محض در اولویت قرار داده است و آخرین تراشه Tensor G4 که در Pixel 9 Pro یافت می‌شود، از این قاعده مستثنی نیست.

Tensor G4 با Google DeepMind طراحی شده است و برای اجرای ویژگی های پیشرفته هوش مصنوعی مانند Gemini Nano با Multimodality بهینه شده است. پیکسل 9 پرو همچنین به 16 گیگابایت رم مجهز شده است تا اطمینان حاصل شود که ابزارهای مجهز به هوش مصنوعی کار می کنند در حالی که پیکسل 7 پرو با 12 گیگابایت رم عرضه می شود. 

Pixel 7 Pro بر روی پردازنده کمی قدیمی‌تر Tensor G2 گوگل اجرا می‌شود که اگرچه جدیدترین چیپست موجود در بازار نیست، اما هنوز ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی زیادی را ارائه می‌کند که هنوز در سری Pixel 9 در حال عرضه هستند. این ابزارها عبارتند از Call Screening Assistant که تماس‌های هرزنامه احتمالی را نمایش می‌دهد و اپلیکیشن Recording که مکالمات صوتی را بدون نیاز به اتصال به اینترنت با دقت به متن رونویسی می‌کند. 

همانطور که در بالا ذکر کردیم، قدرت همه گوشی‌های هوشمند سری پیکسل ناشی از قابلیت‌های هوش مصنوعی آن‌ها است، به طوری که هم پیکسل 9 پرو و ​​هم پیکسل 7 پرو از ابزارهای واقعاً مفید مجهز به هوش مصنوعی بهره می‌برند. با عرضه سری Pixel 9، شاهد ویژگی‌های جدیدتری برای این گوشی‌ها هستیم.

Pixel 9 Pro، در کنار بقیه سری‌های Pixel 9، اکنون دارای دستیار صوتی Google Gemini است. کافی است دکمه روشن/خاموش را فشار دهید و نگه دارید تا Gemini را فعال کنید و برای هر چیزی از برنامه سفر، توصیه‌هایی برای گیاه مشکل دار یا الهام گرفتن از شام نتیجه بگیرید.

اعتبار Google

در زمان نگارش، Pixel 9 Pro با یک سال برنامه Google One AI Premium به صورت رایگان ارائه می‌شود و به شما امکان دسترسی به Gemini Advanced را می‌دهد که به‌طور یکپارچه با محصولات Google مورد علاقه شما مانند Docs و Gmail ادغام می‌شود.

این همه ویژگی‌های هوش مصنوعی معرفی‌شده با Pixel 9 Pro نیست. همچنین برنامه مفید Pixel Screenshots وجود دارد که به شما کمک می‌کند اسکرین‌شات‌های خود را ذخیره و سازماندهی کنید تا بعداً آن را پیدا کنید و برنامه Pixel Weather که هر روز صبح یک گزارش آب‌وهوای سفارشی هوش مصنوعی در اختیار شما قرار می‌دهد.

Pixel 9 Pro دارای یک لنز فوق عریض 48 مگاپیکسلی است

ما همیشه تحت تأثیر توانایی عکاسی سری پیکسل بوده‌ایم و به‌ویژه Pixel 7 Pro را ستایش کرده‌ایم زیرا عکس‌های گرفته شده از آن پر از جزئیات، پویا و غنی و رنگ‌های کنتراست سنگین است. 

هر دو گوشی دارای سیستم دوربین سه گانه پشتی Pro هستند که شامل لنزهای اصلی 50 مگاپیکسلی و تله فوتو 48 مگاپیکسلی است. تفاوت این دو در سخت‌افزار، دوربین اولتراواید و دوربین جلو است، زیرا پیکسل 9 پرو دارای لنز اولتراواید 48 مگاپیکسلی و لنز جلویی 42 مگاپیکسلی است در حالی که پیکسل 7 پرو دارای دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی اولتراواید و فقط 10.8 مگاپیکسل است. 

اگرچه این تفاوت زیاد به نظر می رسد، اما در دوربین بیشتر از وضوح آن وجود دارد. در واقع، ما متوجه شدیم که Pixel 7 Pro دارای قابلیت‌های فوق عریض است و می‌تواند بیشتر در عکس‌ها قرار بگیرد تا تصویر کلی بهتر و متمایزتر، حتی در شرایط نور کم.

در هر صورت، سخت‌افزار تنها نیمی از داستان تلفن‌های هوشمند Pixel است، زیرا هر دو دارای ابزارهای ویرایشی مبتنی بر هوش مصنوعی هستند که با ابزارهایی مانند پاک کن جادویی که به شما امکان می دهد حواس پرتی را از عکس ها حذف کنید.

Pixel 9 Pro همچنین دارای ویژگی‌های کاملاً جدید هوش مصنوعی مانند Add Me است، ابزاری که هوشمندانه تضمین می‌کند با ادغام تصاویر مشابه، هیچ‌کس را از عکس خارج نمی‌کند تا عکاس را در بر بگیرد.

ویژگی Pixel Add Me اعتبار Google

Pixel 7 Pro باتری بزرگتری دارد

شاید جای تعجب باشد که Pixel 7 Pro در واقع باتری بسیار بزرگتری نسبت به Pixel 9 Pro با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت در مقایسه با 4700 میلی آمپر ساعت دارد. با این حال، گوگل ادعا می کند که Pixel 9 Pro با فعال بودن حالت Extreme Battery Saver، عمر باتری 100 ساعته دارد، در حالی که Pixel 7 Pro فقط تا 72 ساعت را ارائه می دهد.

Pixel 7 Pro ارزان‌تر است

به طور طبیعی به عنوان دستگاه قدیمی‌تر، Pixel 7 Pro ارزان‌تر از Pixel 9 Pro است، اگرچه نه به اندازه‌ای که انتظار دارید. در حال حاضر RRP اولیه آن 849 پوند است، در حالی که Pixel 9 Pro از 999 پوند شروع می شود.

با این وجود، شایان ذکر است که احتمالاً در مقایسه با Pixel 9 Pro معاملاتی را برای Pixel 7 Pro مشاهده خواهید کرد، زیرا دومی هنوز در مرحله پیش‌سفارش است.

حکم

اگرچه دو سال از عرضه آن می گذرد، اما Pixel 7 Pro به لطف توانایی عکاسی، پردازنده مجهز به هوش مصنوعی و نمایشگر بزرگ 6.7 اینچی، یک گوشی هوشمند اندرویدی توانا و مستحکم باقی مانده است. با این حال، از آنجایی که پردازنده آن کمی قدیمی‌تر است، ویژگی‌های واقعاً مفید هوش مصنوعی مانند گنجاندن Gemini و ابزار فوق‌الذکر Add Me را از دست می‌دهد.

از آنجایی که تفاوت قیمت آن‌طور که لزوماً انتظار داشتید قابل توجه نیست، توصیه می‌کنیم Pixel 9 Pro را انتخاب کنید تا از یک تجربه واقعاً برتر و پرچم‌دار اندروید لذت ببرید. با این اوصاف، معاملات زیادی برای Pixel 7 Pro وجود دارد، بنابراین اگر در مورد داشتن جدیدترین و بهترین ابزارها نگران نیستید و فقط یک اندروید قابل اعتماد می خواهید، مطمئناً می توانید از این طریق معامله کنید.

انگلیس RRP

RRP ایالات متحده

RRP اتحادیه اروپا

AUD RRP

تولیدکننده

اندازه صفحه نمایش

ظرفیت ذخیره سازی

دوربین عقب

دوربین جلو

ضبط ویدئو

رتبه IP

باتری

شارژ بی سیم

شارژ سریع

اندازه (ابعاد)

وزن

ASIN

سیستم عامل

تاریخ انتشار

اولین تاریخ بررسی

رزولوشن

HDR

نرخ بازخوانی

پورت ها

چیپست

RAM

رنگ‌ها

خروج از نسخه موبایل