شایعه شده است که Dimensity 9400 عملکرد 30 درصدی را در برابر اسنپدراگون 8 نسل 3 در 3DMark در حالی که 40 درصد انرژی کمتر مصرف می کند، به دست می آورد.

شایعه شده است که Dimensity 9400 عملکرد 30 درصدی را در برابر اسنپدراگون 8 نسل 3 در 3DMark در حالی که 40 درصد انرژی کمتر مصرف می کند، به دست می آورد.

MediaTek در حال آماده شدن برای اعلام Dimensity 9400 در اکتبر، در حالی که مدیر عامل شرکت نیز اعتماد زیادی به قابلیت های چیپست پرچمدار نشان داد. چرا او نمی خواهد؟ شایعه عملکرد جدید 3DMark ادعا می کند که SoC نه تنها 30 درصد سریعتر از Snapdragon 8 Gen 3 در همان آزمایش است، بلکه 40 درصد انرژی کمتری مصرف می کند. پس دوباره، مقایسه نسل بعدی سیلیکون با نسخه قدیمی رقیب غیرمنصفانه است، زیرا چالش واقعی نحوه عملکرد Dimensity 9400 در برابر Snapdragon 8 Gen 4 خواهد بود.

شایعه شایعه شده Dimensity 9400 چشمگیر است، زیرا توانسته انرژی کمتری مصرف کند در حالی که فقط از هسته های عملکردی استفاده می کند

بخشی از عملکرد استثنایی Dimensity 9400 که توسط مشاور دیجیتال چت استیشن به آن اشاره نشد این بود که گفته می‌شود چیپست تولید انبوه در فرآیند 3nm نسل دوم TSMC. در حالی که استفاده از این فناوری به این معنی است که ساخت سیلیکون گران‌تر از Dimensity 9300 خواهد بود، شایعات به وضوح مزایای آن را برجسته می‌کنند. به یاد داشته باشید که Dimensity 9400 نیز مانند نسل قبلی خود، با داشتن CPU CPU شامل تنها هسته های عملکردی.

چنین پیکربندی به این معنی است که مصرف انرژی Dimensity 9400 به سطوح غیرقابل کنترلی رسیده است، اما مدیاتک ظاهراً موفق شده است چیپست رده بالای خود را رام کند. همچنین گفته می شود اسنپدراگون 8 نسل 4 بدون هیچ هسته کارآمدی عرضه می شود و احتمالاً در برابر رقابت و قهرمان آتی مدیاتک برتری خواهد داشت. قبلاً شایعه شده بود که Dimensity 9400 دارای بزرگترین چیپست گوشی هوشمند با 30 میلیارد ترانزیستور و اندازه گیری 150 میلی متر مربع. در حالی که این رویکرد برای MediaTek گران است، دارای مزایای زیادی است.

به عنوان مثال، اندازه قالب بزرگتر به سازنده اجازه می دهد تا یک حافظه پنهان بزرگتر اضافه کند که منجر به عملکرد بهتر می شود، و افزایش سطح منجر به گسترش یکنواخت دما می شود، که هر دو ممکن است در نتایج 3DMark نقش داشته باشند. اینکه آیا این مانعی برای شرکای گوشی های هوشمند مدیاتک می شود یا نه، داستان دیگری است، اما امیدواریم که این مزایا را در عمل مشاهده کنیم. در نهایت، در حالی که عملکرد و کارایی بالا در مقابل اسنپدراگون 8 نسل 3 قابل شنیدن است، این شایعه را با کمی نمک درمان کنید تا نتایج واقعی را در هفته‌های آینده ببینیم.

منبع خبر: چت دیجیتال ایستگاه

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیس بوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

خروج از نسخه موبایل