فناوری

پس از کاهش عوارض گمرکی در بودجه اتحادیه 2024، گوشی‌های همراه و شارژرها در هند ارزان‌تر می‌شوند.

پس از کاهش عوارض گمرکی در بودجه اتحادیه 2024، گوشی‌های همراه و شارژرها در هند ارزان‌تر می‌شوند.

نیرمالا سیتارامان، وزیر دارایی اتحادیه، در ارائه بودجه اتحادیه خود در سال 2024 از کاهش عوارض گمرکی تلفن های همراه و شارژرها خبر داد. این به نفع مشتریان و کسب و کارها خواهد بود. برای مشتریان، قیمت تلفن همراه و شارژر می تواند کاهش یابد. در مورد بازار، می تواند به نفع بازیگران داخلی و خارجی باشد. بیایید ببینیم چگونه.

تلفن‌ها و شارژرهای ارزان‌تر: بودجه اتحادیه ۲۰۲۴

خانم سیتارامان گفت: «تعرفه‌ها در حال تبدیل شدن به یک مانع هستند. او افزود: «ما باید سیاست تعرفه‌ها را متناسب با جاه‌طلبی‌های جدید خود تغییر دهیم. صادرات، نه داخلی». دولت نارندرا مودی اذعان می کند که عوارض گمرکی تلفن ها (و شارژرها) را برای مصرف کنندگان و شرکت ها گران می کند. 

بنابراین، دولت در بودجه سال 2024، عوارض گمرکی اولیه گوشی های وارداتی و شارژرهای گوشی را از مالیات 20 درصدی قبلی به 15 درصد کاهش می دهد.

<وزیر دارایی گفت: «برای گمرک، تعداد نرخ‌های عوارض گمرکی را در سال‌های 2022-23 کاهش دادیم. من پیشنهاد می‌کنم پس از بررسی در شش ماه آینده، آنها را منطقی کنیم.

این مرکز پس از بررسی و بررسی به این تصمیم رسیده است:

  • وزیر دارایی خاطرنشان می‌کند. طی شش سال گذشته “افزایش سه برابری در تولید داخلی وجود داشته است” و “صنعت هند به بلوغ رسیده است“.
  • راجیو چاندراسخار، وزیر پیشین اتحادیه در امور الکترونیک و فناوری اطلاعات، در نامه‌ای به وزیر دارایی مورخ 3 ژانویه 2024، نگرانی‌های مرتبط با این موضوع را مطرح کرده بود. او در آن نوشت: «هند به دلیل بالاترین تعرفه‌ها در میان کالاهای کلیدی، هزینه تولید بالایی دارد. مقاصد تولیدی همسویی مجدد ژئوپلیتیکی زنجیره‌های تامین را مجبور می‌کند تا از چین خارج شوند… ما باید اکنون اقدام کنیم، در غیر این صورت آنها به ویتنام، مکزیک و تایلند منتقل خواهند شد.

همین نگرانی تکرار شد. توسط سفیر ایالات متحده، اریک گارستی، که اظهار داشت: “اگر بر نهاده ها مالیات می دهید… از بازار محافظت نمی کنید. کاری که شما انجام می دهید محدود کردن بازار است.

مزایای اقتصادی کاهش عوارض گمرکی روی تلفن‌ها، شارژرها

  • کاهش مالیات‌ها می‌تواند به قیمت پایین‌تر تلفن‌ها و شارژرهای تلفن برای مصرف‌کنندگان منجر شود.
  • این نیز نشان‌دهنده Modi است. قصد دولت برای جذب تولیدکنندگان خارجی و کمک به سازندگان تلفن (و شارژر) داخلی.
  • قیمت‌های پایین‌تر می‌تواند منجر به تقاضای بیشتر شود و به کسب‌وکارها کمک کند تا بفروشند و درآمد بیشتری کسب کنند.
  • کاهش عوارض گمرکی می‌تواند منجر به افزایش تقاضا شود. منجر به کاهش هزینه های تولید برای مشاغل، اعم از بازیگران داخلی و خارجی در هند می شود. این امر همچنین می تواند منجر به رقابت بیشتر و ایجاد شغل در بازار شود. 

<پانویس>

< meta content="2024-07-23T14:16:04+05:30"/>

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا