فناوری

کلود در مقابل جمینی: کدام هوش مصنوعی بهتر است؟

کلود در مقابل جمینی: کدام هوش مصنوعی بهتر است؟

Anthropic کلود و Geminiدو نام پیشرو در حال حاضر در هوش مصنوعی هستند. 

سوال این است – کدام یک را باید استفاده کنید؟ به خواندن ادامه دهید تا بدانید این دو چت بات چگونه با هم مقایسه می شوند. 

کلود و جمینی هر دو چندین مدل هوش مصنوعی ارائه می دهند

کلود و جمینی هر دو به کاربران اجازه می‌دهند بین سه مدل هوش مصنوعی یکی را انتخاب کنند، کنترل بیشتری روی سرعت و عملکرد چت ربات خود دارند. 

در مورد کلود، این هایکو، غزل و اوپوس است. 

هایکو سریع‌ترین مدل از سه مدل است و برای رسیدگی سریع به درخواست‌های سبک وزن ایده‌آل است. Opus در انتهای دیگر طیف قرار دارد و عملکرد قدرتمندی ارائه می دهد که آن را به بهترین مدل برای مقابله با تجزیه و تحلیل پیچیده، کارهای طولانی و ریاضیات و وظایف کدنویسی پیشرفته تبدیل می کند. در نهایت، Sonnet وجود دارد، مدلی که بین هایکو و اوپوس قرار می گیرد و عملکرد و سرعت را متعادل می کند. 

کاربران رایگان می توانند به Sonnet دسترسی داشته باشند، در حالی که مشترکین Pro و Team می توانند گردش کار خود را با Claude Haiku و Opus بهینه کنند. 

Google همچنین در حال حاضر چندین مدل هوش مصنوعی از جمله Gemini 1.0 Pro، Gemini 1.5 Flash و Gemini 1.5 Pro را ارائه می دهد. 

Gemini 1.0 Pro نسل اول مدل هوش مصنوعی گوگل است و به استدلال متن و تصویر محدود می شود، در حالی که Gemini 1.5 Flash سریع ترین مدل چند وجهی گوگل است. Gemini 1.5 Pro پیشرفته ترین مدل هوش مصنوعی گوگل با 2 میلیون پنجره زمینه است. 

هر سه مدل Gemini رایگان و پولی با محدودیت نرخ افزایش یافته در دسترس هستند. 

What is Claude
کلود

Gemini در پردازش اطلاعات بصری بهتر است 

Anthropic قبلا نمودارهایی را به اشتراک گذاشته است که عملکرد Opus، Sonnet و Haiku را با مدل های رقیب هوش مصنوعی مانند ChatGPT و Google Gemini مقایسه کرده است. 

وقتی نوبت به قابلیت‌های بینایی می‌رسد، Gemini 1.0 Ultra (که از آن زمان با Gemini 1.5 Pro جایگزین شده است) در آزمون‌های پرسش و پاسخ بصری و ریاضی اسناد خود، هر سه مدل کلود 3 را شکست داد. Opus با Gemini 1.0 Ultra در ریاضیات و استدلال طراحی کرد، در حالی که Sonnet و Haiku به ترتیب در نمودارهای علمی و نمودار پرسش و پاسخ برتری داشتند. 

این بدان معناست که Google Gemini 1.0 Ultra برای مدیریت سه قالب از پنج فرمت بصری مجهزتر است. 

کلود می تواند بیش از 1 میلیون توکن باشد 

توکن‌ها مقدار اطلاعاتی را که یک مدل هوش مصنوعی در هر لحظه قادر به پردازش است نشان می‌دهد. 

“پنجره زمینه” یک مدل هوش مصنوعی از نشانه‌هایی تشکیل شده است که بلوک‌های ساختمانی مورد استفاده برای پردازش اطلاعات هستند، Google را به سادگی توضیح می دهد. توکن‌ها می‌توانند تمام بخش‌ها یا زیربخش‌هایی از کلمات، تصاویر، ویدیوها، صدا یا کد باشند. هر چه پنجره زمینه یک مدل بزرگتر باشد، اطلاعات بیشتری را می‌تواند در یک اعلان داده دریافت و پردازش کند – خروجی آن را سازگارتر، مرتبط‌تر و مفیدتر می‌کند.» 

Google Gemini in Android
Gemini

Gemini 1.5 Pro با یک پنجره زمینه استاندارد 128000 توکن ارائه می شود، اما Google به آرامی یک پنجره زمینه یک میلیون رمزی را با توسعه دهندگان منتخب و مشتریان سازمانی شروع می کند. 

این پنجره زمینه افزایش‌یافته به این معنی است که Gemini می‌تواند حداکثر یک ساعت ویدیو، 11 ساعت صدا، پایگاه‌های کد با بیش از 30000 یا بیش از 700000 کلمه پردازش کند. 

هر سه مدل کلود در هنگام راه‌اندازی یک پنجره زمینه 200000 رمزی ارائه می‌دهند اما می‌توانند بیش از یک میلیون توکن داشته باشند. Anthropic می‌گوید ممکن است این توکن‌های اضافی را برای انتخاب مشتریانی که به قدرت پردازش پیشرفته‌تری نیاز دارند، در دسترس قرار دهد. این در مورد Opus، Sonnet و Haiku صدق می کند. 

جمینی در مناطق بیشتری موجود است 

در نهایت، Google Gemini در کشورها و مناطق بیشتری نسبت به کلود در دسترس است. 

از زمان انتشار این در مقابل، Google Gemini در 239 مکان قابل دسترسی است، در حالی که Anthropic’s Claude به 195 مکان محدود شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا