فناوری

Intel XeSS 1.3.1 SDK اکنون در دسترس است: شامل رفع اشکال و بهبودهای مختلف پایداری

Intel XeSS 1.3.1 SDK اکنون در دسترس است: شامل رفع اشکال و بهبودهای مختلف پایداری

XeSS 1.3.1 SDK اینتل اکنون در دسترس است و طیف وسیعی از رفع اشکال و بهبودهای پایداری را برای فناوری ارتقاء مقیاس به توسعه دهندگان ارائه می دهد.

فناوری ارتقاء مقیاس XeSS اینتل همچنان شاهد بهبودهایی در قالب آخرین نسخه SDK نسخه 1.3.1 است که سازگاری توسعه دهندگان را نشان می دهد

Team Blue در چند ماه گذشته در مورد افشای پیشرفت‌ها و به‌روزرسانی‌های پیرامون فناوری XeSS کمی ساکت بوده است. آخرین برخوردی که ما با XeSS اینتل داشتیم زمانی بود که شرکت XeSS 1.3 SDK را منتشر کرد که شامل بهینه‌سازی‌های عملکردی عظیم مانند مدل‌های به‌روزرسانی‌شده XMX و dp4A، همراه با پیش‌تنظیم‌های کیفیت جدید برای XeSS است که شامل Ultra Quality Plus، Ultra Performance، و Native Anti می‌شود. -Aliasing، که نشان داد تیم آبی مصمم به نظر می رسد تا XeSS را به ارتفاعات جدید برساند.

تغییرات هر نسخه در زیر آمده است:

# نسخه 1.3.1

  • رفع اشکال و بهبود پایداری

# نسخه 1.3.0

  • API سازگار با نسخه‌های XeSS 1.0 و 1.1 و 1.2
  • مدل‌های هوش مصنوعی جدید بازسازی جزئیات بیشتر، کیفیت ضدآلیاسینگ بهتر، کاهش شبح‌سازی و بهبود پایداری زمانی ارائه می‌کنند
  • پیش‌تنظیم‌های کیفیت جدید: عملکرد فوق‌العاده، کیفیت فوق‌العاده پلاس، و ضد آلیاسینگ بومی
  • افزایش مقیاس رزولوشن برای از پیش تنظیمات کیفیت موجود، ارائه عملکرد بهتر در عین حفظ وفاداری بصری

# نسخه 1.2.0

  • API سازگار با XeSS 1.0 و 1.1
  • پشتیبانی از مقیاس بندی وضوح پویا
  • رفع اشکال، بهبود پایداری و بهینه‌سازی عملکرد
  • کتابخانه ترکیبی جدید libxess.dll برای توزیع مجدد با برنامه

# نسخه 1.1.0

  • API سازگار با XeSS 1.0
  • مدل های XeSS به روز شده با ثبات زمانی بهبود یافته
  • پشتیبانی از نوردهی خودکار فریم‌های ورودی
  • API برای تشخیص نصب بودن نسخه درایور توصیه شده اینتل اضافه شد
  • وابستگی به dxcompiler.dll و dxil.dll حذف شد
  • رفع اشکال، بهبود پایداری و بهینه‌سازی عملکرد
  • در پلتفرم‌های اینتل، درایور گرافیک نسخه 31.0.101.4148 یا جدیدتر مورد نیاز است
  • بدون نیاز به درایور جدیدی برای سخت افزار غیر اینتل

# نسخه 1.0.1

  • رفع اشکال برای نسخه 1.0
  • راهنمای برنامه‌نویس چینی اضافه شد

# نسخه 1.0

اعتبار تصویر: Github

با جدیدترین XeSS SDK 1.3.1، تیم آبی هیچ تغییری را به جز فهرست کردن «رفع اشکال و بهبودهای پایداری» در تغییرات خود در Github، هیچ چیز جدیدی را فاش نمی کند. اگرچه این تغییرات در مقایسه با به‌روزرسانی‌های قبلی چندان گسترده نیستند، به نظر می‌رسد که نزدیک به راه‌اندازی پردازنده‌های Lunar Lake که از معماری گرافیکی نسل بعدی Xe2 و سفر هسته Xe نسل دوم را آغاز خواهد کرد.

Intel XeSS AI Upscaling Technology Now Supports 50 Games Including Diablo IV 1

اینتل همچنین قصد دارد ادغام کند فناوری “Inframe Interpolation” در XeSS خود، به آن اجازه می دهد تا با DLSS NVIDIA در حوزه خاص تولید فریم رقابت کند. همراه با آن، XeSS اینتل شاهد پذیرش گسترده ای از سوی توسعه دهندگان بازی و به طور کلی جامعه است، با توجه به اینکه فناوری ارتقاء مقیاس اکنون توسط بیش از 200 عنوان پشتیبانی می شود.

ما انتظار داریم که توسعه فناوری مقیاس‌پذیری XeSS اینتل در رویداد نوآوری 2024 آینده اینتل فاش شود، جایی که ممکن است شاهد معرفی نسل بعدی XeSS باشیم، چه نام آن “XeSS 2” باشد یا چیز دیگری. در حال حاضر، اینتل با فناوری ارتقای XeSS خود که نزدیک به DLSS NVIDIA است و به لطف چارچوب مبتنی بر هوش مصنوعی از چندین جنبه از FSR AMD برتری دارد، کار بسیار خوبی انجام داده است.

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیس بوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا