فناوری

آلمان غول های مخابراتی چین را از شبکه 5G منع می کند

آلمان غول های مخابراتی چین را از شبکه 5G منع می کند

Germany is seeking to 'reduce security risks' by phasing out Huawei and ZTE from its 5G networks
آلمان با حذف تدریجی هواوی و زد تی ای از شبکه های 5G خود به دنبال کاهش خطرات امنیتی است.

آلمان روز پنجشنبه اعلام کرد به دلیل نگرانی‌های امنیت ملی، استفاده از قطعات غول‌های مخابراتی چینی Huawei و ZTE را در شبکه‌های 5G خود در سال‌های آینده حذف خواهد کرد.

این آخرین اقدام برلین برای کاهش اتکای اقتصادی به پکن بود که برخی ترس‌ها آن را آسیب‌پذیر کرده است، و به دنبال هشدارهای اتحادیه اروپا مبنی بر اینکه این شرکت‌ها برای این بلوک خطرآفرین هستند.

وزارت کشور در برلین گفت که قطعات Huawei و ZTE دیگر حداکثر تا پایان سال 2026 در شبکه های تلفن همراه “هسته” 5G استفاده نخواهند شد.

در زیرساخت‌های دسترسی و انتقال 5G، سیستم‌های شرکت‌های مخابراتی باید تا پایان سال 2029 جایگزین شوند.

نانسی فایسر وزیر کشور گفت: “ما از سیستم عصبی مرکزی آلمان به عنوان یک مکان تجاری محافظت می کنیم – و از ارتباطات شهروندان، شرکت ها و دولت محافظت می کنیم.”

“ما باید خطرات امنیتی را کاهش دهیم و برخلاف گذشته، از وابستگی های یک طرفه اجتناب کنیم.”

وزارت گفت که شبکه‌های 5G بخشی از “زیرساخت‌های حیاتی” آلمان را تشکیل می‌دهند و برای عملکرد بخش‌های مختلف از سلامت گرفته تا حمل‌ونقل و انرژی مهم هستند.

شبکه‌های مخابراتی باید در برابر حملات سایبری که می‌تواند یک “تهدید وجودی” باشد، محافظت شود.

مقامات با اپراتورهای شبکه 5G آلمان، Deutsche Telekom، Vodafone و Telefonica در مورد ممنوعیت Huawei و ZTE به توافقاتی دست یافته‌اند.

منابع دولتی قبلاً در سپتامبر سال گذشته اشاره کرده بودند که برلین در حال بررسی چنین اقدامی است، اگرچه تاریخ‌های اعلام شده دیرتر از زمان‌هایی است که در ابتدا پیش‌بینی شده بود تا به شرکت‌ها فرصت داده شود تا اقدامات جدید را اتخاذ کنند.

فائسر نمی‌دانست که آیا از اقدامات تلافی جویانه چین می‌ترسید، اگرچه او گفت که پکن در مورد ممنوعیت‌ها مطلع شده است.

او در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: “برای من، به عنوان وزیر کشور، موضوع یافتن مقررات برای شبکه های مخابراتی، برای زیرساخت های حیاتی است و من این کار را انجام داده ام.”

در پاسخ به این ممنوعیت، هواوی اصرار داشت که “هیچ مدرک خاصی” مبنی بر اینکه “فناوری این شرکت دارای خطرات امنیت سایبری است” وجود ندارد.

سخنگوی گفت: “Huawei به یک تامین کننده مداوم نوآورانه، ایمن و قابل اعتماد تجهیزات مخابراتی در بازار آلمان تبدیل شده است.”

Huawei components will be phased out of German 5G networks
قطعات هوآوی به تدریج از شبکه 5G آلمان حذف خواهند شد.

سفارت پکن در برلین نیز گفت که این اقدام به دلیل “اتهامات بی اساس” انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری دولتی شینهوا، سفارت گفت: “هیچ مدرکی دال بر اینکه این شرکت های چینی برای هیچ کشوری خطرناک هستند وجود ندارد.”

“آیا آلمان می تواند به طور منصفانه و عادلانه به این موضوع رسیدگی کند یا خیر، سنگ محک برای محیط تجاری خود خواهد بود.”

به هم ریختگی روابط اقتصادی

عواملی که مقامات هنگام تصمیم گیری در مورد ممنوعیت به آنها توجه کردند شامل این بود که آیا سازنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم توسط دولت کنترل می شود یا اینکه آیا آنها در فعالیت هایی شرکت داشته اند که تأثیر مخربی بر آلمان یا سایر کشورهای اتحادیه اروپا داشته است.

چین و آلمان مدت‌هاست که روابط نزدیکی با تولیدکنندگان مهم آلمان دارند – از شرکت‌های خودرو گرفته تا سازندگان ماشین‌آلات – که مقادیر زیادی از محصولات را به اقتصاد شماره دو جهان صادر می‌کنند.

اما تهاجم روسیه به اوکراین و بحران انرژی متعاقب آن باعث جست و جوی روحی در اقتصاد برتر اروپا در مورد اتکای بیش از حد به دولت های مستبد شد و به برلین منجر شد که با قطع اتکای خود به چین، به دنبال “ریسک زدایی” باشد.

>

این کشور سال گذشته از یک استراتژی برای مدیریت روابط با پکن پرده برداری کرد که در آن به دنبال ایجاد تعادلی بین منافع رقیب بود که چین به عنوان “شریک، رقیب و رقیب سیستمی” توصیف می شود.

نشانه های فزاینده ای از رویکرد سختگیرانه جدید دولت وجود دارد.

هفته گذشته، برلین فروش یک واحد توربین گاز متعلق به یکی از شرکت‌های تابعه گروه فولکس واگن را به یک سرمایه‌گذار چینی پس از اینکه گزارش‌های رسانه‌ها حاکی از داشتن ارتباط نزدیک با صنعت تسلیحات چینی بود، مسدود کرد.

کشورهای اتحادیه اروپا به طور فزاینده ای نسبت به استفاده از فناوری هواوی یا سایر فروشندگان غیر اتحادیه اروپا که ممکن است با قوانین حفاظت از داده اتحادیه اروپا مطابقت نداشته باشند، محتاط می شوند.

کمیسیون اروپا، بازوی اجرایی اتحادیه اروپا، سال گذشته هواوی و زد تی ای را خطری برای این اتحادیه توصیف کرد و از کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواست تجهیزات این شرکت ها را از شبکه های تلفن همراه خود حذف کنند.

بعد از بریتانیا در تابستان 2020، سوئد دومین کشور در اروپا و اولین کشور اتحادیه اروپا شد که صراحتاً هواوی را از تقریباً تمام زیرساخت‌های شبکه مورد نیاز برای اجرای شبکه تلفن همراه 5G خود منع کرد.

همچنین فشار فزاینده ای از سوی ایالات متحده برای اقدام علیه هوآوی در بحبوحه رقابت تکنولوژیکی بین پکن و واشنگتن بر سر ترس ایالات متحده که ممکن است برای عملیات جاسوسی چین مورد استفاده قرار گیرد، وارد شده است.

© 2024 AFP

نقل:
آلمان غول های مخابراتی چینی را از شبکه 5G منع می کند (2024، 11 ژوئیه)
بازیابی شده در 12 ژوئیه 2024
از https://techxplore.com/news/2024-07-germany-chinese-telecom-giants-5g.html

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. جدا از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، خیر
بخش بدون اجازه کتبی قابل تکثیر است. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا